Terug naar overzicht
Hey,Aangezien je twijfelt om ze te vragen zou ik jezelf het geld besparen en ze, zoals je al zei verwennen met taart en cava. gaat waarschijnlijk voor hen ook leuker zijn het met de gehele compagnie te kunnen vieren ipv naar een feest te gaan waar ze dan niemand kennen(als dit het geval is tenminste)Alez dit is in ieder geval wat ik ervan denk :)Nog veel succes ermeeGroetjes
Sofie heeft inderdaad gelijk met het geld besparen maar als er al veel mensen naar je feest komen zullen die 3 extra echt niet zoveel uitmaken.(dat is dan mijn mening) Ik zou ze gewoon uitnodigen uit beleefdheid, als ze het te ver vinden of geen zin hebben om naar een feest te gaan waar ze niemand kennen zullen ze zelf wel een excuus hebben waarom ze niet kunnen. Maar dan is dat hun keuze en kunnen ze al niet beledigd zijn dat ze niet uitgenodigd waren.Of als je bv. ook een receptie doet kan je ze bv. daarvoor uitnodigen. Ik heb mijn collega's ook alleen voor de receptie uitgenodigd.
Ik zou net als Sara ze uitnodigen uit beleefdheid en dan hebben ze zelf de keuze of ze die afstand willen afleggen. Als ze alle drie komen dan hebben ze toch elkaar op het feest en zullen ze zich vast niet vervelen. Als jij die er graag bij zou hebben dan zou ik ze gewoon uitnodigen, doen!
Ik zou ze ook uit beleefdheid wel uitnodigen en hen zelf de keuze laten maken. Eventuele kan je wel al laten vallen dat je het misschien ook op het werk zou vieren met taart en cava. Misschien dat ze dan automatisch al zullen afhaken voor de trouw zelf.Vraagje: Je zegt dat ze daar maar met drie zullen staan. Worden hun partners niet uitgenodigd?
De partners worden inderdaad ook uitgenodigd, maar die ken ik niet.Ik twijfel dus echt sterk omwille van de beleefdheid inderdaad. Ik vind het onbeleefd om ze niet uit te nodigen, maar wil ze langs de andere kant een plezier daarmee doen. Want ik weet gewoon dat als ik ze wel uitnodig ze zich verplicht gaan voelen om te komen (mede omdat de andere helft al niet kan). En dat ze dus 'tegen hun goesting' zullen komen...Misschien het idee van Jente toepassen: ze uitnodigen maar er uitdrukkelijk bijvertellen dat ik het ook zal vieren op het werk, en dat ze zich niet verplicht moeten voelen om te komen.Ik vind het langs de ene kant een verspilling om 41 € (want zoveel zou dat kosten p.p.) maal 6 (bijna 250 €) uit te geven aan mensen die er misschien geen plezier aan hebben.Snappen jullie het een beetje: indien ze allemaal zouden kunnen komen: geen probleem! Maar juist omdat het maar de helft is vind ik het extra lastig om een keuze te maken.We hebben geen aparte receptie omdat de mis plaats vind in Leuven en het feest in Hasselt. Enkel de collega's mogen niet naar het diner komen, dus daarom geen extra receptie.Komt er dus ook nog bij dat de collega's dan om 15u30 naar Leuven gaan voor de mis tot +/- 17 uur. Dan moeten ze wachten om naar het feest te mogen komen in Hasselt rond 21u30... Groot gat voor zo'n verre verplaatsing hé.What to do? Ik wil vooral niemand op zijn tenen trappen!
Goh, je kan er subtiel bijvertellen dat ze zich idd niet verplicht moeten voelen wegens de afstand enzo maar heel welkom zijn. En dat je toch nog iets gepland hebt voor op het werk na je reis. Dan laat je hen zelf beetje de keuze of zij die afstand willen doen. Je hoeft er toch niet naar te zien dat je andere collega's belet zijn. En dat gat zou ik als gast dan opvullen door samen met de andere collega's iets te gaan eten zo is het snel 21u30. Ik denk dat jij ze het niet te moeilijk wilt maken maar het is jouw dag, denk eerst aan wat jij wilt, en volg die mening ;-) zij komen er dan zelf wel uit. succes
Aan het budget zou ik ook niet te hard denken. Ik vermoed dat ze toch niet met lege handen zullen toekomen?
Ik ben ook al eens op een feest geweest waar ik enkel het koppel kende en mijn partner maar we hebben ons super geamuseerd dus weinig mensen kennen zegt niet alles. Vraag ze en zeg gewoon dat je begrijpt dat ze het te ver zouden vinden maar voor het zelfde geld maken ze er graag een weekendje Hasselt van...
Bea, daar heb je gelijk in.Ik ga jullie tips allemaal toepassen: collega's uitnodigen maar zeggen dat ik ook nog op het werk trakteer en dat ik het begrijp moest het te ver zijn.Bedankt voor de hulp!