TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sofie
|
27-9-2004 12:21:37
Hey Jan,
Ik kan je niet helpen aan een zaal (tenzij je in Limburg zou willen trouwen natuurlijk) maar wel met je vraag naar "laattijdig plannen van een huwelijk". Wij trouwen nu vrijdag (1 oktober) en hebben dit pas beslist ergens in april dit jaar, en hebben de zaal vastgelegd in mei. Maar ja we trouwen natuurlijk wel op een vrijdag, en niet knal in de zomer...
Ik moet je wel toegeven dat de laatste weken wat hectisch zijn geweest maar dat zijn ze bij iedereen zo vlak voor de trouw. Maar ik heb tot nu toe nog nergens het gevoel mee gehad dat we te laat waren, altijd "just-in-time". Onze omgeving kent ons wel als last minute mensen! We hebben alles nog gevonden wat we nodig hadden, zaal, kleren, uitnodigingen, fotograaf, live muziek in de kerk, kadootjes, ...
Dus nog niet panikeren, ten opzichte van ons ben je nog ruim op tijd :-)
Veel succes met de zoektocht & de organisatie! 't is echt lollig om te doen :-)
|
|
Sophie
|
27-9-2004 12:56:11
Hoi Jan,
Mijn vriend en ikzelf trouwen volgend jaar op 24/09/05 in Hof Ter Mude in Knokke. Je moet anders maar eens op hun website gaan piepen: www.hoftermude.be De enige zaterdag die nog vrij was tussen mei en augustus, was 7 mei. Maar in Hof Ter Mude waren nog een stuk of 3 vrijdagen vrij in juli/augustus. In de feestzaal Rustenburg: www.rustenburg.be was er ook nog plaats op zaterdagen maar wel in de zomer en in september. Wij zij ook nog naar volgende feestzalen gaan kijken: Salons Denotter in Zedelgem nog zaterdagen vrij in sept., Lodewijk Van Maele in Brugge (begin september was nog vrij), Kasteel van Moerkerke (zat. 24/08 was nog vrij), Manoir Stuivenberg in Brugge/Varsenare was nog vrij tijdens de zomer maar het was wel duur, en Salons Saint Germain in Diksmuide ook. Wij wilden trouwen in september en er waren overal nog zalen vrij op zaterdag. Wij hebben pas 2 weken geleden onze feestzaal vastgelegd. Ik heb uit voorzorg wel al een fotograaf vastgelegd (vandaag) en een DJ plus de kerk. De reden daarvoor: op 15, 16 & 17 oktober is er een grote huwelijksbeurs in Brugge en ik denk dat al die dingen dan wel vlug zullen vastgelegd worden.
Ik denk niet echt dat jullie te laat zullen zijn. Als je echt in de zomer wil trouwen zal een zaterdag er waarschijnlijk niet meer inzitten maar als je vlug bent zal een vrijdag zeker nog lukken. En anders kan je altijd voor begin september opteren maar....'k zou vlug wat opties vastleggen bij feestzalen en dan kan je nog beslissen.
De rest begin ik maar te plannen eind dit jaar.
Veel succes!
Groetjes, Sophie
|
|
karen
22-7-2005
|
27-9-2004 13:03:23
Wij zijn pas ook twee weken geleden naar een zaal op zoek gegaan (trouwdatum is 22/07/'05). We zijn gaan kijken naar het Godshuis en daar was slechts één datum vastgelegd in augustus; al de rest was nog vrij. Zelf hebben we gekozen voor Hof ter Mude en daar waren in augustus nog twee vrijdagen vrij. Volgens mij zal het nog wel lukken om een zaal te vinden. In ieder geval veel geluk bij uw zoektocht. Groetjes Karen
|
|
|
27-9-2004 13:14:50
dankjewel voor jullie reacties! is toch een beetje geruststellend; we proberen alvast binnen de 14 dagen een zaal vast te leggen! In elk geval, we zoeken meer iets in het "alternatievere genre" (oud fabrieksgebouw, gerenoveerd pand, ...) Suggesties zijn nog steeds welkom! Alvast bedankt!
|
|
Sophie
|
27-9-2004 14:27:33
Hoi Jan,
Als een geprobeerd bij het Fabriekspand in Roeselare? Een oude fabriek die ze helemaal omgebouwd hebben. Wij zijn er een paar weken terug naar een huwelijksfeest geweest en het was echt: wauw! Ik heb thuis de feestzalengids liggen van Loving You en daar staat zelfs een locatie in West-Vlaanderen waar je je huwelijksfeest kan doen (regio Roeselare denk ik) in een oude brouwerij. (die van het fabriekspand stond er ook in).
Als je wil kan ik vanavond eens kijken en je morgen terugmailen met de gegevens.
Groetjes, Sophie
|
|
|
27-9-2004 15:07:10
Dank je Sophie,
aan het Fabriekspand hebben we al gedacht. Zullen eens informeren maar vrees dat prijs nogal hoog ligt... Oude brouwerij ken ik: zelf naar een trouw geweest van m'n beste maten dus niet echt ideaal om dezelfde locatie te nemen... Toch bedankt voor suggestie!
|
|
elke
13-8-2005
|
28-9-2004 8:57:34
Hallo Jan De nicht van mijn vriend is vorig jaar getrouwd in d'oude Talonfabriek in Zwevezele. Echt een toffe zaal als je eens wat anders wil. D'er staan daar nog oude fabriekswerktuigen en daartussen staan de tafels. Er is geloof ik wel een keuken maar geen "vaste" kok. Zij hadden een traiteur, Taverlani, en t' was heerlijk. 't Is langs de Kortrijksebaan in Zwevezele. Het telefoonnummer heb ik niet, maar ik wil het haar wel eens vragen mocht je geïnteresseerd zijn Groetjes Elke Ps. Wij trouwen volgend jaar in Saint-Germain... Niet echt jouw stijl vrees ik. We hebben dat in juli vastgelegd.
|
|
|
28-9-2004 9:12:47
Hoi Elke,
dank je voor de tip... Mijn zus was de eerste die in deze zaal getrouwd is! Is het raar om als broer voor dezelfde zaal te kiezen als je zus? Anders is het inderdaad zeker het overwegen waard!
|
|
Katleen
16-7-2005
|
28-9-2004 21:35:58
Tuurlijk is het niet raar om dezelfde zaal te kiezen als je zus! Mijn nichten zijn ook beiden in dezelfde zaal getrouwd. Als je tevreden bent, waarom dan niet?
Groetjes, Katleen
|
|
Katrien
|
2-10-2004 14:31:56
Hoi Jan, als je iets origineels wil: Ter Eeste in Roeselare. Dit is bij de brouwerij Rodenbach.. De tafels worden tss. de vaten geplaatst. Wij hebben er ooit een receptie gedaan en het was zeker geslaagd... Misschien moet je daar eens informeren ! Succes alvast !
|
|
Sofie
20-8-2005
|
4-10-2004 13:04:36
wij trouwen ook volgend jaar in augustus en hebben ongeveer twee maand geleden de feestzaal vastgelegd (Ter Eeste) en zijn pas dit weekend een fotograaf gaan zoeken (een aantal waren reeds bezet, maar een aantal ook niet). Voor de rest hebben wij ook nog niets gedaan. Zijn er nog dingen die je normaal een jaar op voorhand moet doen? Ik heb al horen zeggen: ceremoniemeester en auto's?
Ik vind het zeker ook niet raar om in dezelfde zaal te trouwen als broer/zus of goede vriend. Als het leuk was weet je ten minste wat je kunt verwachten. Als je iets onbekends kiest is het eerder een gok...
groetjes en succes
Sofie
|
|
Karolien
8-4-2006
|
13-7-2005 21:25:42
als ik dit hele forum hier bekijk, sla ik toch ook wel in paniek. Wij trouwen op 8/04/2006 en we hebben nog geen zaal!! Zijn nu wel aan het uitkijken, en hopen nog iets leuks te vinden in regio (west-)limburg of (oost-)brabant. Iemand tips??
groetjes Karolien
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|