Nu Online
Momenteel zijn er 693 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Help... Wat doen of hoe dagindeling?

2-2-2013 14:03:40
Dag bruidjes, Wij trouwen op 21 september 2013. Onze zaal ligt al vast en receptie start om 18u. Wij zitten met een probleempje dat we teveeltijd tussen het stadhuis en de receptie hebben. We zouden voor de kerk kunnen trouwen maar dat zíet mijn toekomstige niet zitten aangezien hij het schandalig vind dat een priester ook 300 €vraagt voor een trouw terwijl we in het stadhuis ook al 250 €moeten betalen voor te trouwen. We kunnen niet in de namiddag trouwen voor de wet, enkel in de voormiddag. Dienen we onze dag te verleggen en te trouwen op een vrijdag zodat alles aansluitend kan verlopen of hebben jullie een idee wat we in die tussentijd kunnen doen? Groetjes Anneleen, een bruidje die niet weet wat te doen...

Anneleen
21-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1626

Sharyn
3-5-2013
 Meld misbruik2-2-2013 15:15:49

Ik ga ook even meelezen want zit zo ook beetje met hetzelfde probleem..

Wij trouwen voor de wet om 14u (weet niet hoe lang het precies zal duren...) en daarna hebben we nog fotoshoot gepland eerst met de familie en daarna foto's van ons. Tussen 17u en 18u kunnen zij dan ook pas terecht in de feestzaal voor de receptie... Er zijn wel wat cafés in de omgeving want niet iedereen gaat terug naar huis aangezien ze dan algauw 1u kwijt zijn voor het heen en terug rijden...

inge
21-9-2013
 Meld misbruik2-2-2013 17:01:10

Hey, wij trouwen ook op 21 september 2013. Goh, je zou mss s'middags met de suite iets kunnen gaan eten en dan rond een uur 3 foto's kunnen gaan trekken en dan eventueel de suite meevragen. Anders kun je de suite nog iets laten drinken daar waar je gaan eten smiddags. Denk dat ze het niet erg vinden om een rustpauze te hebben voor dat het avondfeest begint.
Khoop dat je een oplossing vindt naar je zin.

caroline
20-7-2013
 Meld misbruik2-2-2013 17:50:40

Onze burgerlijke trouw is om 13u30. Wij laten onze gasten dan een tasje koffie drinken + stukje taart in een naburige brasserie. Ondertussen nemen wij in de buurt foto's. zo kunnen we ook regelmatig onze familie mee op de foto vragen.

Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik2-2-2013 18:45:10

Wij trouwen om 10u30 voor de gemeente en waarschijnlijk om 11u30 voor de kerk..

Daarna even langs mijn ouders en daar voorzien we waarschijnlijk wat belegde broodjes en taart.
Wij gaan dan foto's nemen en om 16u begint de receptie
De suite (ouders, broer/zus, tantes, nonkels) wordt mee uitgenodigd op de receptie, anderen (neven, nichten, collega's,..) worden pas om 19u verwacht dus die kunnen na de kerk gewoon weer even naar huis..

Romy
30-8-2013
 Meld misbruik2-2-2013 19:20:41

Hallo, wij trouwen voor de gemeente een week voor het kerkelijk huwelijk. Dat leek ons beter. Om 15u is kerkelijk huwelijk voorzien. Wij nemen de foto's ervoor zodanig dat we met de genodigden onmiddellijk na de kerk naar onze bestemming kunnen gaan.

Coraline
17-5-2014
 Meld misbruik2-2-2013 21:22:36

hei
Ik trouw ook de dag ervoor voor de wet, tis dan gratis voor 10u30, de dag erna voor de kerk om 16 uur, foto's ervoor en na de kerk, receptie en avondfeest! Zou je mss niet kunnen veranderen van datum voor de wet?
xx

sharon
22-6-2013
 Meld misbruik2-2-2013 23:24:50

hey,

wij trouwen ook in de voormiddag in het gemeentehuis en onze planning gaat
als volgt...

-11u30 burgerlijk huwelijk
-12u15 foto's met familie in park
-13u kleine receptie met broodjes bij ons thuis
-13u30 foto's bruidspaar
-16u30 vertrek naar feestzaal
-17u aankomst feestzaal + foto's
-18u start receptie
-20u einde receptie + start avondfeest

groetjes

delphine
7-7-2012
 Meld misbruik4-2-2013 12:02:13

Bij ons was de planning de volgende:

7u 30 aantrekken kleed
8u afhalen bruid
8u45: vertrek met koets naar locatie foto's
9u-10u trouwreportage met bruidspaar
10u: foto's met bruidskindjes
11u30: trouw stadhuis
12u: middaglunch bij bruidegom thuis
13u: vertrek bij bruidegom thuis met de koets naar de kerk
13u30 - 15u00: huwelijksviering in kerk
15u15 - 15:30 ijsjes eten aan kerk, iedereen groeten
15u30-16u15: foto's bij grootmoeder van hele familie en de gezinnen
16u15: vertrek feestzaal
16u30-18u: receptie
19u: aanvang aperitief (hierbij wil ik foto's van de koppels die toekomen met een kader of ander leuk attribuut)
20u : aan tafel

Bovenstaande planning was voor ons heel comfortabel. Zeker 's morgens foto's trekken verliep zonder stress, zeker aan te raden om vroeg genoeg aan de dag te beginnen.

gr Delphine

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...