Terug naar overzicht
Ik zou gaan voor Meneer en mevrouw en dan beide achternamen :)
Meneer en Mevrouw met beide achternamen vermeld
En wat als je de achternaam van de vrouw niet weet? Kan je dan zetten Dhr.&Mevr. janssens bvb?
Goeie vraag :-)
Ik had gewoon de voornamen op de enveloppen geschreven, ik ken al die mensen persoonlijk en dan vond ik het nogal raar om dan ineens meneer en mevrouw te schrijven... maar dat is dan ook een eigen keuze natuurlijk.
Ik heb ook telkens beide achternamen geschreven, tenzij ik de naam van de vrouw echt niet wist. Dan heb ik inderdaad ook gewoon Dhr. & mevr. Jansens geschreven.
Volgens de regels van de etiquette ;-)Een traditionele huwelijksuitnodiging is een dubbelgevouwen kaart met een los binnenvel en wordt meestal gedrukt op geschept papier. De ouders van de bruid en bruidegom kondigen middels zo'n trouwkaart het huwelijk van hun zoon en dochter aan. De ouders van de bruidegom worden vermeld op de linkerzijde van de kaart, de ouders van de bruid op de rechterzijde. De enveloppen worden volgens de etiquette altijd handgeschreven en daarbij geldt de volgende aanhef:* Uitnodiging gericht aan een hele familie: aan de familie: (achternaam van de man)* Uitnodiging gericht aan een echtpaar: de heer en mevrouw (achternaam van de man en de vrouw)* uitnodiging voor man en vrouw niet getrouwd: de heer (achternaam) en mevrouw (achternaam)* uitnodiging gericht aan een persoon: voorletters + achternaam* Als je een single uitnodigd en zij heeft momenteel geen partner: Kim en gast
Heel erg bedankt. Nu kan ik verder :-)