Nu Online
Momenteel zijn er 637 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Feestzaal... zucht! Geen echte cola?

2-2-2013 23:12:01
Hey mede bruidjes,
wij hebben een zaal op het oog, en omdat wij een receptie doen met aansluitend een trouwparty is die zaal ideaal, maar...
je moet de drank daar afnemen en het is wel goedkoop maar ik zie nu dat het geen echte cola / bier /... is.
Wat denken jullie?
Zou dit een probleem kunnen geven?
groetjes
een twijfelend bruidje.

Saar
10-8-2013
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1706

Sara
30-3-2013
 Meld misbruik3-2-2013 0:04:02

Ik denk dat het verschil maakt of mensen de drankjes in glazen krijgen of in een flesje van het 'neppe' merk. In het geval van de glazen proeft de helft het misschien nog niet eens. Ook vind ik dat Pepsi bv. wel meevalt maar als het nu cola van de aldi is ofzo zou ik ook twijfelen...

Langs de andere kant, als de zaal echt perfect is zou ik me niet laten doen door het merk van de cola. De mensen mogen al heel de avond op jouw kosten komen drinken dus moeten ze maar blij zijn met wat ze krijgen

Martine
14-6-2014
 Meld misbruik3-2-2013 1:05:28

Ik proef dus echt wél het verschil tussen echte cola of fanta en nep-spul. En ik drink dat nep-spul dus echt wel niet.
Weet ik het op voorhand niet en schenken ze mij het gewoon in, dan is 't toch afgelopen na 1 glas, want dan drink ik wel niks meer of schakel ik over op witte wijn ;).
Bier drink ik niet, dus daar ken ik niks van.

Op een feest dat ikzelf met mijn ouders organiseerde moesten we ook verplicht frisdrank en bier afnemen "van het huis". En dat was dus ook pepsi en nep-limonade.
Onder de toog heb ik 2 flessen echte cola gezet voor mezelf :). En er zijn er die kwamen klagen over de pepsi en die heb ik schonekes uit die fles echte cola gegeven. En uiteraard zijn die 2 flessen nadien terug mee naar huis gegaan, zodat ze niks wisten.

Een deel let er niet op of kan het niet schelen. Maar er zijn dus uitzonderingen zoals ik ;).

Overigens: Ik vind de cola van Aldi nog beter dan pepsi. Het is nog altijd niet hetzelfde als echte Coca-Cola, maar liever dat dan pepsi.

Jill
22-3-2013
 Meld misbruik3-2-2013 1:11:04

Heb ooit met wat vrienden de test gedaan. Hierbij het verslag

Zaterdag 7 mei vond in een moderne woonkamer in het Zonhovense de grote Colatest plaats. 6 personen proefden er 10 verschillende cola's. 5 Personen proefden deze cola's zonder te weten welke cola ze nu net aan het proeven waren. Eén persoon schonk de cola uit.
De doel van deze proef was om voor eens en voor altijd komaf te maken met uitspraken als de volgende; "Freeway Cola smaakt juist hetzelfde als Coca-Cola.", "Liever één Raak Cola in de hand dan tien in de lucht" en dergelijke.
Zou het mogelijk zijn om het juiste bekertje met dé Coca-Cola te benoemen in een rij van 10 geproefde colasoorten.
En die andere colasoorten, hoe smaken die?

De 10 geproefde cola's waren de volgende: Delhaize Cola, Raak Kindercola, River Cola Limonade, Prik&Tik-cola, Carrefour Cola Classic Discount, Freeway Cola, Pepsi, Carrefour Cola Classic, Everyday Cola en Coca-Cola.

Iedere deelnemer moest de geproefde cola's een score van één tot tien geven en mocht gokken op het merk van de cola.

Uit de gedane test kunnen we volgende resultaten afleiden:

De rangschikking van de cola's naargelang het puntenaantal.
(Bij dit puntenaantal is 50 het maximum. Daar Bart P. de cola's uitschonk en dus wist welke cola er in de geproefde bekers zat, zijn zijn punten niet meegerekend in deze uiteindelijke score.)

Coca-Cola 40,5/50
Carrefour Cola Classic Discount 36/50
Delhaize Cola 30/50
River Cola Limonade 28,5/50
en Carrefour Cola Classic 28,5/50
Pepsi 26,5/50
Everyday Cola 25,5/50
Freeway Cola 25/50
Prik&Tik Cola 21/50
Raak Kindercola 20/50

De herkenning van de 'echte' cola, met name Coca-Cola.

Slechts twee deelnemers konden de coca-cola herkennen uit de andere cola's. Zij die dit konden herkennen gaven de cola een hogere score dan de andere cola's. Zij dit de coca-cola niet uitdrukkelijk konden scheiden van de andere cola's, gaven de coca-cola een even hoog cijfer als de Carrefour Cola Classic Discount.
We kunnen dus concluderen dat dat Coca-Cola en Carrefour Cola Classic Discount de beste smaak heeft!
De Raak Kindercola laat je best staan.
En nu ga ik een glas Coca-Cola drinken en nadenken over de goedkopere variant.
Goedenacht!

Yoline
28-6-2013
 Meld misbruik3-2-2013 10:04:57

Ge-wel-dig Jill !!

Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik3-2-2013 10:07:25

In mijn familie ook allemaal echte coca-cola-fanaten..

Ik zou uitkijken naar een andere zaal dan.. Ofwel vragen of je zelf echte cola mag meebrengen..

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik3-2-2013 12:24:26

Je zou er van schrikken welke impact 'slechte cola' (ga geen merk noemen) op je feest kan hebben.
grtz

Sylvie
27-7-2013
 Meld misbruik3-2-2013 16:00:46

Hey!
Ik denk op vlak van bier dat dit toch ook wel voor stemmingswissellingen kan zorgen bij de mannen :)
Mijn vriend is erg gesteld op jupiler en drinkt primus en maes ook niet zo graag..
Op vlak van cola kan ik daar ook wel inkomen..
Persoonlijk ben ik geen cola drinker maar ik ben ervan overtuigd dat er tussen de goedkopere merken echt wel een verschil van smaak zit.
Je hebt dat bij veel producten ..

lien
4-5-2013
 Meld misbruik3-2-2013 18:42:24

ik heb veeeeel liever pepsi dan coca cola !! dus dit is puur smaakgerelateerd.

Elen
5-10-2013
 Meld misbruik4-2-2013 11:50:17

Mijn verloofde heeft maar een vereiste gesteld betreffende het kiezen van een feestzaal nl.: het serveren van Jupi of Stella! Gene Maes, Romy of Primus. Zelfs den meest ervaren 'bierdrinker' kotst daarvan, zegt hij. ;-) :p

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info