Terug naar overzicht
Ik zou wachten tot de ondertrouw. Ik had nog niets op papier gezet, maar had het wel al volledig in gedachten hoe we het wilden. Na ons gesprek met de pastoor gisteren is hier dus niets van over gebleven.
Wij zijn eerst eens langsgeweest bij de pastoor en hij heeft zelf teksten meegegeven als leidraad. We mochten daaruit kiezen, dingen veranderen, maar ook teksten veranderen door eigen teksten of hetgeen we elders vonden. Het was alleszins een grote hulp voor het schema van de viering zelf. Ik heb de indruk dat elke pastoor toch zijn eigen accenten legt daarin. Ik zou dus wachten tot je de pastoor gezien hebt alleszins.
Goh, wij hadden op voorhand al veel ideetjes opgeslaan. Mooie teksten die we onderweg tegenkwamen, spreuken, gedichten, liedjes.Je kan misschien es denken aan een rode draad door de mis, es zien wie zou willen lezen en al es bedenken of je iets persoonlijks wil toevoegen (vb de mensen tijdens de mis iets laten opschrijven of iets laten doen).Eenmaal je dat hebt, is het enkel nog een kwestie van alles mooi in een boekje te dirigeren en daarbij is de ondertrouw vaak een hulp.