Terug naar overzicht
Hoi Christine, Wij gaan 'u' op onze uitnodigingen plaatsen. Dat klinkt toch een pak beleefder, is inderdaad handig als mensen geen partner hebben én 'u' kan ook meervoud zijn. Het onderscheid maken wij dan op de enveloppe (Mijnheer en mevrouw..., ...& partner,... & gezin enz.).Maar als je je niet goed voelt bij 'u' omdat het te formeel klinkt voor jullie, zou ik gewoon voor 'jullie' gaan hoor. Doen waar je je gewoon het beste bij voelt en niet teveel nadenken hoe het zou overkomen!
Wij hebben 'jullie' genomen en maken het onderscheid op de envelop omdat we bijna geen mensen alleen hebben, maar vooral koppels en gezinnen.
omdat wij het allemaal meer informeel willen, gebruiken wij 'je' ...
Wij gaan ook voor jullie. Is afhankelijk van hoe formeel of informeel jullie trouwen, vind ik. Succes!
Wij gebruiken ook je/jou. 'U' vinden we veel te formeel (de meeste mensen die je uitnodigt, ken je toch persoonlijk en zou je nooit zo aanspreken in het dagelijkse leven?) en 'jullie' is dan weer niet van toepassing op mensen zonder partner. Maar ieder zijn voorkeur natuurlijk.
Wij hebben gezet "u wordt vriendelijk uitgenodigd....". Het is bij ons ook geen formeel gedoe, maar toch vonden we dat mooier op onze uitnodiging."Jullie" ging bij ons niet, omdat er toch wel een aantal personen zonder partner komen. Ook een aantal die nog maar pas alleen zijn. En ik wou ook niemand kwetsen door zo'n onozel woordje.Maar als jullie liever "jullie" hebben, zou ik er gewoon "jullie" van maken.
U... veel beleefder.
Ok, bedankt voor de reacties:)! Ik denk dat het 'u' zal worden.Groetjes,Christine