Nu Online
Momenteel zijn er 422 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bedankjes

11-2-2013 12:51:40
Hoi!

Ik vroeg me af: welk budget voorzien jullie voor bedankjes voor de gasten?
Het probleem is dat we een 150-tal genodigden verwachten en dat de prijs dan nogal snel oploopt...

Groetjes en alvast bedankt voor de reacties!

Anne-Sophie
20-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 1117

Karen
13-7-2013
 Meld misbruik11-2-2013 13:05:53

Ik worstel met hetzelfde, 147 gasten.. ik wil echt niet meer dan 1 euro uitgeven, 'k vind dat zotte kosten. Maar het is moeilijk om dan iets te vinden :(.

leentje
23-11-2013
 Meld misbruik11-2-2013 13:11:09

Hoi Anne-Sofie,

Ik denk niet dat het de bedoeling is dat je echt iedere gast een bedankje geeft! Meestal is het per koppel (toch waar ik al op een trouwfeest geweest ben) Dus.....dan hoef je maar de helft van de gasten bedankjes te geven :)

Groetjes
Leentje

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik11-2-2013 13:11:26

Geef dan geen bedankjes

De mensen krijgen toch een mooi feest, lekker eten, lekker drinken....

Ik begrijp heel die bedankjes verplichting niet, mij zou je er geen plezier mee doen.

Dan liever een foto van het bruidspaar achteraf.

Silke
29-3-2014
 Meld misbruik11-2-2013 13:13:07

Wij zitten met hetzelfde dilemma ...
Momenteel hebben wij het idee om lolly's te laten drukken met onze namen en trouwdatum, en deze in een grote glazen kom te zetten aan de ingang, zodat de mensen die willen er eentje kunnen meepakken ...
Wij zenden achteraf nog wel een fotokaart als bedanking.

jolma
5-10-2013
 Meld misbruik11-2-2013 13:14:49

Hallo,

Wij steken onze bedankjes zelf in elkaar (snoepzakje gevuld met twee kofiiepads of theezakjes + foto van onze verlovingsshoot + label voor aan het snoepzakje maken we ook zelf) en geven die ook per koppel. 'Kom eens op de kofiie/thee...' komt op het label. Een uitnodiging om hen allen zeker eens terug te zien en na te praten over de trouw + de foto's te laten zien.
Als we alles uitrekenen gaan wij net rond 1 euro zitten. Misschien ook een idee?

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik11-2-2013 13:22:29

Bij ons net geen euro voor een bedankje.
Vliegtuigzakjes vanbij een snoepcenter (Lingier in Middelkerke)
Cellofaanzakjes en afsluitsticker, gepersonaliseerd, vanbij Suikerzoentje

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik11-2-2013 13:22:50

Vliegtuigsnoepjes bedoelde ik dus

Anne-Sophie
20-7-2013
 Meld misbruik11-2-2013 13:34:09

Bedankt voor de reacties! Leuke ideetjes allemaal! 't Is misschien inderdaad ook een idee om een geschenkje per koppel te geven of gewoon achteraf een fotokaart op te sturen...

Jennifer
7-6-2013
 Meld misbruik11-2-2013 13:41:04

Hey!
Houd er rekening mee dat een fotokaart ook niet gratis is (tel daarbij ook de postzegels).
onze fotograaf zal de avond zelf nog een fotokaart drukken met "BEDANKT" erop. Elk koppel vertrekt dan meteen met een foto naar huis, en dat voor 1 euro per foto. (geen postzegels nodig dus en ook geen "werk" achteraf). Voor de kindjes voorzien wij waarschijnlijk een klein zakje snoep ...

Jill
22-3-2013
 Meld misbruik11-2-2013 13:42:27

Wij hebben zelf doosjes gemaakt met op de voorkant de naam en de trouwdatum en op de achterkant 'bedankt om met ons mee te vieren'. Bovenaan schrijven we de naam. We zetten deze op tafel en vullen ze met snoep. Zowel bedankje als naamkaartje dus ;)

fabienne
14-6-2013
 Meld misbruik11-2-2013 13:54:22

wij hebben mini emmertjes gevuld met zakje snoep en klever erop bedankt we gebruiken deze dan ook als tafelnamen dus staan ze direct bij de mensen grts

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik11-2-2013 14:39:10

Ik heb al heel vaak gezien dat als je dit niet geeft bij het buitengaan maar tussen het feest door, dat veel mensen dit gewoon vergeten mee te nemen.

Wij doen het niet, wij sturen zelfs geen foto daarna. Ik hoop de mensen te kunnen bedanken als ze vertrekken maar wij hebben dan ook maar 50 mensen.

Elen
5-10-2013
 Meld misbruik11-2-2013 14:45:04

Bedankjes zijn vooral voor de giften die je ontvangt voor het trouwfeest en de aanwezigheid van de gasten.

Je kan dit goedkoop maken door:
- op zoek te gaan naar goedkope bruidssuiker, en mass aan te kopen of zelfs iets samen te zetten door bvb. AVA producten
- foto's met bedankwoordje op en om de postzegelkost te drukken, foto van bruidskoppel dezelfde dag meegeven. Bij mijn schoonzus stond een fotograaf aan de ingang van de feestzaal en trok van elk koppel een mooie koppel. Onderaan de foto stond dan een klein cirkeltje met een foto van het bruidspaar en een bedankwoordje. Iedereen kreeg zo een foto mee naar huis dezelfde dag.

xoxo

Brigitte

Meld misbruik11-2-2013 22:04:08

Hallo ,

Bedankjes kan je echt goedkoop maken als je een beetje creatief bent en er even wat tijd wil insteken . Onze dochter heeft zelf vierkante doosjes gemaakt met dekseltje voor 120 personen . Materiaal koste ong 18 euro .
Gaan het vullen met gepersionaliseerde snoepjes .
Alles tesamen betalen we slechts 1/4 van de prijs als je het zou laten doen .
Dus wel de moeite om zelf te doen en nog leuk ook .

Groetjes

Jente
26-10-2013
 Meld misbruik12-2-2013 15:58:50

Ik vind bedankjes ook zotte kosten voor iets dat de meeste gasten toch gewoon wegsmijten achteraf. Aangezien we als thema reizen (en dan vooral onze huwelijksreisbestemming Zuid-Afrika) nemen gaan wij (waarschijnlijk) een leuke foto nemen op onze huwelijksreis en deze achteraf als postkaart opsturen naar de gasten. Wel voorzien we om dan effectief bij elke gast een gepersonaliseerd tekstje te schrijven. Dat vind ik persoonlijk een mooie blijk van appreciatie en het is ook veel persoonlijker dan zo'n kaart waar gewoon een tekstje op voorgedrukt staat.

Anne-Sophie
20-7-2013
 Meld misbruik12-2-2013 16:17:21

Hoi Jente,

Da's een superleuk idee! Ik denk dat we dit ook gaan doen. De dag na onze trouw vertrekken we immers op huwelijksreis naar Italië en 't is toch de bedoeling om daar veel mooie foto's te nemen, dus... :-) Heel leuk idee en inderdaad persoonlijker dan gewoon een standaardbedankje!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...