Terug naar overzicht
Stuur je de uitnodiging op of geef je hem persoonlijk af? Als je hem afgeeft kan je gewoon Jan en Mieke schijven. Zo gaan wij het toch doen.Als je hem opstuurt, zou je dan niet aan iemand in de familie kunnen vragen of hij de achternaam kent? Als je voor je neef is bv. aan je tante vragen. Ik kan me voorstellen dat zij toch wel de naam weet van haar "schoondochter".
Sommige gaan we opsturen denk ik. Maar ik kan inderdaad wel eens rondhoren - de meeste achternamen heb ik gevonden op Facebook, dus het is niet zoveel werk om voor de rest is een mailtje te sturen :). Wat doen jullie trouwens met mensen die jullie niet zoveel zien (bv. bepaalde neven en nichten, of vrienden die in het buitenland wonen en die je niet op regelmatige basis hoort), en waarvan je dus niet goed weet of die op dit moment een lief hebben? Schrijf je dan gewoon 'Jan De Smet en partner' op voor het geval dat? Want van ons mag iedereen zijn/haar partner nemen zelfs al zijn ze nog niet lang samen en kennen we die partner niet. Als iedereen maar content is en zich amuseert op ons feest :). Maar vind het nogal raar om nu op voorhand naar iedereen mailtjes te sturen van 'Heb je eigenlijk een lief ondertussen?', dat is misschien wat tactloos :).
wij schrijven ook alleen de voornamen! opgelost :-)
Als we het niet zeker weten , schrijven wij ook en partner. Zo vergeet je niemand , want bij ons mag ook iedereen zen partner mee brengen
ik ga het ook zo doen, naam en partnerzo kan je inderdaad niet veel mis doen
ja.... wij hadden dat niet gedaan bij 1tje!!Mijn nicht woont nog bij mijn nonkel en die hebben dus beide een vriend/vriendin en dus niet getrouwd. Nonkel is gescheiden en heeft nieuwe vriendin nu dus ik kende de achternaam ook niet.Dus er stond gewoon zoals u voorbeeld : "dirk & jessy achternaam"Ik kreeg erna natuurlijk telefoon van een overbezorgde grootmoeder ... Ze dachten allemaal dat ze niet uitgenodigd was omdat ze er niet bijstond.Gelukkig konden we ons verstoppen achter "het is een save the date kaart en niet de uitnodiging" nu hebben we ook in ons hoofd geknoopt om "en partner" te vermelden :)