TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
krista
9-8-2013
|
17-2-2013 17:56:14
Hoi Lies, wil je echt n budgetvriendelijk huwelijk.. Werk dan met je verstand.. Plan op voorhand zo veel mogelijk en begin op tijd. Vraag zo veel mogelijk offertes aan qua eten en surf veel op deze site ;-) Je hebt trouwkleedjes van 500 euro en van 3000 euro. Doe je feest in een zaal waar ze een vzw hebben (kost veel minder) dan in een poepchique zaal. Kies voor n bbq dan voor opgediend eten. Snuister wat rond voor je cadeautjes voor de gasten en maak ze zelf. Ik vind dat je de sfeer van n feest zelf moet maken... de luxe errond is minder belangrijk. Wij hebben ook voor een budgetvriendelijk trouwfeest gekozen, maar ik heb tot nu toe niets dat ik anders zou doen moest ik de loto winnen ;-) Veel succes en je mag je vragen altijd afvuren ;-). Als ik je kan helpen doe ik het met alle plezier.. Have fun (dat is het belangrijkste) Groetjes, Krista
|
|
Nathalie
27-9-2013
|
17-2-2013 17:57:28
Hoh das een moeilijke vind ik! Wij gebruiken als trouwauto de auto van mijn schoonouders (is een witte Range rover) en moet hier dus geen geld voor betalen. Wij hebben geen suite omwille van gescheiden ouders en dus voor hen ook geen auto, iedereen rijdt met zijn eigen wagen (mocht er wel een suite geweest zijn, hadden wij wss toch nog gezegd voor ieder zijn eigen wagen). Qua ringen, gaan wij mooie kopen maar naar ons zin en niet te duur (dus geen 1000 euro voor ringen geven). Wij zijn 2 verpleegkundigen en ik mag hem niet dragen en mijn verloofde weet niet zeker of hij hem zal dragen. Als fotograaf hebben wij iemand in bijberoep (vaak goedkoper dan de professionele en even mooie foto's). Onze huwelijksreis zullen wij in Nederland boeken (scheelt 900 euro met de belgische reisorganisaties). Misboekjes maken we zelf en gaan we zelf afprinten. Uitnodigingen worden eveneens zelf gemaakt en hoogstwaarschijnlijk laten drukken via internet.
Ik denk dat het zowat is waar wij wat op besparen.
Op al de rest (eten, drinken, kledij, ...) besparen wij niet.
groetjes en ik hoop dat je er iets aan hebt.
|
|
Nadia
5-10-2013
|
17-2-2013 18:07:39
mijn kleed kostte 360€, uitnodigingen gaan we via Vistaprint doen, de bedankjes gaan we zoveel mogelijk zelf maken (nog niet helemaal duidelijk wat), vervoer via de familie, voor de ringen wilden we eerst voor zilver gaan om de prijs te drukken, maar toen heb ik via mijn mama genoeg oud goud gekregen om toch voor gouden ringen te gaan, fotograaf is de schoonzus van mijn getuige (wordt natuurlijk wel betaald, maar is lang niet zo duur als sommige andere trouwfotografen!), misboekjes gaan we ook zelf maken, bruidsboeket gaat mijn mama maken, we hebben ervoor gekozen om geen bruidskindjes te vragen, we doen geen receptie, we beperken de genodigden tot enkel familie en de meest naaste vrienden, we gaan enkel eten met de suite en doen nadien een trouwfuif, we laten de bruidstaart door een kennis maken (en we houden de taart enkel voor na het etentje met de suite), onze huwelijksreis wordt beperkt tot een minicitytripje met de auto, ...
zo proberen wij ons budget enigszins te beperken! (maar wel belangrijk; dit ligt ook sterk in de lijn van hoe we het zouden willen.... natuurlijk had ik ook een duurder kleed gewild (had er eentje gezien waar ik wild van was), maar daarin heb ik wel even mijn verstand laten spreken.... en natuurlijk had ik ook graag mijn collega's uitgenodigd, maar ook daar kwam mijn verstand in tussen! voor de rest is het exact hoe wij het sowieso wilden!)
|
|
Annelies
13-7-2013
|
17-2-2013 18:24:57
mijn trouwkleed komt een outlet, het kostum word gehuurd, suite is er niet echt en ze zorgen zelf voor kledij die deftig genoeg is voor een trouw maar ook kan doorgedragen worden. Het eten in de feestzaal zal niet het duurste zijn maar ook niet het goedkoopst maar het simpelst en lekker. De uitnodigingen zullen zelf gemaakt worden als ook de tafelschikking/voorstelling.Er is geen huwelijksreis en gn kerkelijke viering, voor de kost maar ook omdat mijn ouders niet voor al die show zijn. Ik hou ook zoveel alles binnen de perken, wnt van sommige dingen lopen de prijzen echt op. Wij betalen ons huwelijk helemaal zelf zonder steun van de ouders. Dus we doen nie te zotjes, maar het zal een huwelijk zijn dat ik wil
|
|
candy
20-7-2013
|
17-2-2013 19:07:38
Wij hebben ook een budgetvriendelijke huwelijk, Wij betalen ook alles zelf zonder tussen komst van de ouders. Wij trouwen wel voor de kerk. Vervoer hebben wij niet, iedereen rijd met zn eigen wagen. Als bruidsauto hebben we die van mn schoonbroer hij heeft een audi coupe en is wit dus dat komt goed uit. het misboekje maken wij zelf en printen het ook zelf af. Ook onze bedanktjes en bedanktkaartjes maken wij zelf en de tafelnamen maken wij ook zelf. wij zorgen ook zelf voor de versiering in onze feestzaal. Ik laat mijn kleed maken door een naaister en mn vriend heeft zijn kleren ook al gekocht waar weet ik niet alleen dat het geen kostum is en dat het maar iets van een 100euro heeft gekost. onze dj dat kost 350euro dus da valt ook mee, en onze ringen hebben wij ook al een gedachten(in totaal zou het 300euro zijn) ja mn vriend mag ze niet dragen op zn werk en werkt 6op7 dus ja. fotograaf dat doet mn oudste schoonbroer heeft er voor geleerd (kunt ook een zoeken in bijberoep zijn veel goedkoper). kwa eten dat weten we nog niet we denken er over voor een bbq te doen omdat we toch in de zomer trouwen of wel een bufet. moest je nog vragen hebben of zo stuur dan gerust een prive bericht als ik met iets kan helpen. aja de uitnodegingen hebben wij via carddreams besteld en dat koste ons 100euro voor 50uitnodegingen
|
|
Ann
18-5-2013
|
17-2-2013 20:19:41
Inderdaad met je verstand de beslissingen maken en je niet laten meeslepen in alles wat je ziet en leest. Ik heb ook vaak in tranen gezeten van oh ik wil dat en iedereen doet dat en dat hoort erbij, maar als je er dan eens rustig en rationeel over nadenkt is dat eigenlijk helemaal niet het belangrijkste..
Qua ringen: kijk eens naar gewone ringen die samen passen of 'vriendschapsringen', die kosten een stuk minder, als er trouw voor staat dan gaat de prijs goed de hoogte in.
Wij hebben de uitnodigingen zelf gemaakt, papier gekocht in de AVA, laten drukken bij een kleine drukker want 't papier was te dik voor ons printer (maar drukker was 15 euro, gewoon in het zwart) en dan zelf vouwen, lintje aan etc.
Qua zaal hebben wij gekozen voor een hele gewone parochiezaal, die veel minder kost, waardoor we wel voor een iets betere traiteur konden kiezen. Da's de zaal van de parochie waar ook alle koffietafels zijn etc, maar aankleding doet veel!
Bij veel dingen moet je gewoon eens nadenken, is dat nodig, of is dat gewoon omdat het 'hoort' dat we dat willen? Zoals allemaal dezelfde auto's voor de suite, dezelfde kledij voor de suite etc. Geef het je eigen twist, en als je dat ziet zitten, probeer ook veel zelf te doen!
|
|
Brigitte
|
17-2-2013 20:33:48
Hallokes , je kan echt op veel besparen 1. kleedje kan eventueel via outletwinkels ( 1/3 de van de prijs ) 2. bedankingen kan je zelf maken 3. uitnodigingen via vista print 4. fotograaf neem je in bijberoep ( zeker zo goed , maar een pak goedkoper ) uw fotoalbum kan je zelf maken naar eigen smaak via internet ) 5.wil je wel iets om te eten geven , maar geen maaltijd kan je een dansfeest geven met dessertenbuffet ( 8 à 13 euro pp ) 6 . auto's van familie of auto vragen van iemand in bijberoep ( 1/2 van de prijs ) 7. in een tuin trouwen , de kerk kost 300 euro 8. ringen laten maken van oud goud of zilver 9. eenvoudig bruidsboeket kan je zelf maken 10 . kostuum bruidegom kan je huren (95 euro al-in )
groetjes
|
|
debbie
18-5-2013
|
17-2-2013 21:08:08
Bij ons is het ook heel bugetvriendelijk wij zitten nog niet aan de 4000€ voor alles daar bedoel ik mee: mijn jurk lingerie kostum man kledij onze kindjes x3 schoenen van ons 5en Dj versiering limo traiteur (drank, eten en bruidstaart) uitnodigingen feestzaal (parochiezaaltje) ringen bedankjes kapster ringkussentje bruidsboeket enveloppendoos dus je ziet alles kan als je maar je verstand gebruikt!!!
|
|
cathy
12-7-2013
|
17-2-2013 22:57:45
Hallo, Voor ons is het een tweede huwelijk,dus al die toeters en bellen hoeft niet meer,dit heb ik al gehad 20jaar geleden. Zelf kunnen we beiden nog voor de kerk huwen,maar me vriend is daar niet aan,dus houden we het op een burgelijk huwelijk. Wat ik zal aandoen word gemaakt door een kennis. Kostum word gehuurd. SUite is er niet,dus vrienden en familie komen elk met hun wagen.en denk wij zelf ook. Wij houden wel een uitgebreide receptie,en daarna een etentje met familie en getuigen ,ongeveer 25 man,en we doen het in een eet huis.men voorkeur is tafel bbq.mss nog met een voorgerecht,en desser buffetje. HEt enige waar ik nog mee zit is voor na de maaltijd,voor dj zijn we te oud en dit is ons ding niet echt,dus ik zoek nog een alternatief om te doen,anders is het ook maar triestig. Kaartjes,is een eigen ontwerp van Vista print,ook de bij kaartjes voor de maaltijd, Blijkbaar worden er nu bedankjes gegeven,dus daar moet ik nog iets op vinden. Huwelijksreis is wel naar Canada,men vriend ze broer woont er dus is enkel de vlucht die we moeten betalen. Voor fotograaf,ik ik wel kenissen die dit doen,en de boek laat ik maken digitaal mss ook Vista print. DE ringen kosten wel wat,de mijne toch :-) die van me vriend 100€ want hij draagt dit niet in de week. Voor schoenen wil ik kijken bij tamaris want vind dit wel belangrijk.en men bruidsboeket zal ik aan vrienden vragen die bloemschikken doen. DUs zo hou ik het binnen de perken.
|
|
Sara
30-3-2013
|
19-2-2013 14:44:34
We hadden ook een strak budget. Alleen op de ringen hebben we niet bespaard omdat we die de rest van ons leven elke dag moeten aandoen dus die wou ik wel 100% naar mijn smaak. Tips om te besparen:
1. Zoek een feestzaal buiten de stad (in ons geval Antwerpen maar zal ook wel voor andere steden tellen), dit was echt veel goedkoper 2. Hoor bij kennissen/vrienden/familie voor semi-professionele fotografen, visagistes, kapsters, DJ's (bij ons allemaal mensen die we kennen), etc. en leen een auto van iemand die je kent 3. Koop je kleed tijdens de solden 4. Koop bruidslingerie, -schoenen, -accessoires niet in de bruidswinkel maar in gewone winkels (je moet beter zoeken maar je vindt gegarandeerd ook mooie dingen) 5. Voor de kleedjes van de bruidsmeisjes: Vertbaudet collectie via laredoute.be 6. Kaartjes gemaakt via Vistaprint 7. Beperkte gastenlijst voor het avondfeest (enkel familie) & we geven het weekend erna een drink in de parochiezaal voor al de vrienden 8. Bedankjes zijn geen gewoonte in onze streek dus ga ik ook niet mee beginnen 9. Huwelijksreis is een citytrip naar Londen 10. Als geschenk vragen wij enkel geld, zo betaalt het feest zichzelf een beetje terug. En vermeld zeker je rekeningnummer op de uitnodiging; zo storten ook de mensen die niet komen een centje!
|
|
Sara
30-3-2013
|
19-2-2013 15:01:15
Ah ja, bij ons heeft het ook geholpen om de aankopen te spreiden. We zijn vorig jaar in mei gaan kijken voor de kleding en bv. de ringen pas in december gekocht. Zo hoef je al die dure dingen toch niet tegelijk te betalen en kan je intussen nog wat sparen.
Groetjes
|
|
Coraline
17-5-2014
|
20-2-2013 12:31:59
Bij het stadhuis kan je ook besparen. hier in oostende trouw je gratis tijdens de week voor 10u30 anders is het 250 euro. Dus doen wij het zo, we trouwen voor de wet de vrijdag, enkel met ouders en getuigen en daarna gaan we lekker gaan eten en de zaterdag trouwen we voor de kerk. Die 250 euro kunnen we dan ergens anders uitgeven.En ook mijn kleed komt uit een outlet, deze heeft maar 200 euro gekost. En als je idd er vroeg mee begint vallen de kosten wel mee :)
|
|
Lies
19-8-2017
|
1-3-2013 23:23:17
Poeh, je moet wel met veel rekening houden he dan :D
|
|
candy
20-7-2013
|
2-3-2013 0:42:20
als je op voorhand een reking maakt van daar wil ik zo veel uit geven dan heb je teminsten een idee van waar al je geld naar toe gaat en kan je het zo bij houden. als je voor de kerk trouwt dan kost het 250euro en de gemeente maar 100euro +20euro voor het boekje. trouwkleed kan je in een outlet goedkoop vinden of je laat ze maken door een naaister. kostum kan je huren of je koopt het in een winkel bv c&a ofzo je kan ook gewoon een (parochie)zaal huren en dat zelf aan kleden maar dan moet ook zelf zoeken achter garcons enz of kies je voor een feestzaal met eten dan is meestal de zaal gratis enkel het eten en drinken betaalt je dan en dan kan je op zoek gaan wat het goedkoopste is en beter bij jullie passen. uitnodegingen, misboekje,bedanktjes enz kan je allemaal zelf maken(spaart je ook mee uit) voor de uitnodegingen vin je ook leuke site's op internet waar je ze kan laten doen en kost niet veel. Is het gemeente en de kerk niet ver van een of zo gebruik dan iedereen zijn eigen auto's dat is ook al heel veel geld uitgespaart. Wij doen dat ook niet aan gezien de kerk maar 2min is en de gemeente 5min. de ringen dat kiest je zelf natuurlijk. wij betalen 300euro voor onze ringen en ze zijn even mooi als die van over de 1000euro. moest je nog vragen hebben of je mag me gerust een bericht sturen
|
|
Nadia
5-10-2013
|
2-3-2013 12:09:32
je moet niet overal voor de gemeente betalen trouwens! wij betalen alleen voor het trouwboekje (15€) - kan je navragen dus op jouw gemeente.
|
|
candy
20-7-2013
|
2-3-2013 13:31:12
normaal moet je wel betalen op het gemeente het is zowieso 20euro voor het boekje en door de week als trouwt dan kan het zijn dat het gratis is maar int weekend is het meestal wel geld dat je er voor moet betalen
|
|
krista
9-8-2013
|
2-3-2013 14:38:08
Wij trouwen op een vrijdag. En wij moeten maar 15 euro betalen voor het boekje. Meer kosten komen er niet bij bij ons op het gemeentehuis !!!!
|
|
Nadia
5-10-2013
|
2-3-2013 16:59:01
bij ons in Genk komt er nooit iets bij; niet door de week, niet in het weekend.. wij hebben chance :-) maar het is wel zo! enkel 15€ voor het boekje. Maar zoals aangegeven; dat verschilt heel sterk van gemeente tot gemeente.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|