Terug naar overzicht
ik zou persoonlijk rustig opbouwen en wanneer er een aangename hoeveelheid is van mensen ( 3/4 ofzo) de sfeer erin gooien met een steengoed nummer waar iedereen fan van is, of iets van een slow ( zeer populair bij jong en oud meestal) misschien zelfs met iets van special effects. Ivm met drank zou ik echt wel zorgen voor een bar waar mensen drank kunnen gaan halen en misschien paar obers die rondlopen bij de mensen die neerzitten. geloof mij, mensen die dorst hebben zullen als snel de weg naar de bar vinden hoor.eten lijkt me wat moeilijker met een 'dansende menigte'. Hier zou ik gewoon zorgen dat de hapjes uitgedeeld worden. wij hadden frietjes rond middernacht en de obers zijn gewoon de dansvloer opgegaan. Misschien hen iets geven van fancy lichtjes of glow in the dark stokjes, dat mensen heb goed herkennen en dan ze ook opvallen. Oeh of hun plateaus verlichten met van die goedkope ledlichtjes ofzo.
heb ook al aan een buffettafel gedacht. waar iedereen kan nemen wat hij wil maar dan denk ik wat als dat er te lang gaat staan zeker broodjes kunnen wakkig worden
Op een fuif waar ik eens ben geweest stond er buiten een frietkotje :-) Super tof en gesmaakt dat dat heeft!! Dat was ideaal eigenlijk. Mensen gingen gewoon binnen buiten en als 't op was gingen ze verder feesten :-) Bij ons gaat er ook een mini kraampje zijn met frietjes en stoofvlees. En ook nog andere kraampjes met vlammetjes, pizza, pasta, enz. Succes ermee!
Je kan je zaal natuurlijk ook onderverdelen in een "dansend gedeelte" en een gedeelte dat stilstaat of stilzit.En dan het eten enkel laten serveren in het tweede gedeelte.
Op een trouwfuif staat aan het begin de muziek luider dan in een gewone feestzaal, maar op een volume waar iedereen nog normaal kan praten.Geef alles gewoon zijn tijd: iedereen wil eerst gewoon babbelen. Maak dat er leuke party-muziek is, maar niet met de intentie om de mensen reeds aan het dansen te brengen. Geleidelijk aan zullen de kontjes wel beginnen wiebelen. De avond begint dus meestal ook niet echt met de openingsdans zelf: het loopt een beetje meer door elkaar. Een fuif is nu eenmaal losser dan een klassiek feest.Jullie, als trouwkoppel, hebben hier veel in de hand: als jullie zelf beginnen te dansen, zullen de gasten meer op hun gemak zijn dat ze zelf ook mogen dansen. Anders is er een zekere onwennigheid: "Mogen we wel dansen?".Tuurlijk, 't is féést he! ;-)Groeten,Thierry Heldenberghwww.trouwfuif.com
Wat betreft stoelen & tafels:Voor de oudere mensen: voorzie enkele gewone tafels & stoelen in een rustig hoekje.Enkele bartafels en barstoelen vlakbij de dansvloer.Eventueel een lounge-hoek.Verhouding: 1/3 gewone tafels & stoelen, 1/3 bartafels & barstoelen. De rest moet gewoon recht staan: er is toch een zeker verloop. En hierdoor zal niet iedereen gewoon blijven zitten: dit maakt de party losser.Groeten,Thierry
bedankt voor de reacties. zowiezo hadden we in gedachten om pas een openingsdans te doen als iedereen aanwezig is. we dachten eraan om bij de ingang iemand te zetten die kan aanvinken wie al is teogekomen zo hebben we een overzicht wanneer iedereen toegekomen is. dan zouden we iedereen bedanken voor hun aanwezigheid dan beetje zegge dat er de hele avond voor hapjes en drank gezorgd word. dan een uurtje later vragen aan de dj om onze openingsdans aan te kondigen wat denken jullie?
Mocht ik van jullie zijn, aangezien je 'chaos' wilt verwijderen, zou ik ervoor zorgen voor wat structuur in je planning, zodat het meeste eten verorberd is, tegen dat de dj er echt voor gaat. Mensen die eten dansen nooit.Je feest blijkt ook op een vrijdag te zijn.Aangezien veel gasten die dag moeten werken en al een hele dag in de weer zijn, zou ik toch zorgen voor voldoende zitmeubilair. Veronderstel je hebt een complete dag gewerkt als bandarbeider en je moet dan ook nog eens een hele avond en nacht rechtstaan...grtz
wij hebben hetzelfde principe en doen het zo:volk komt aan vanaf 21u - tot 22u30 geven we mensen de tijd om te arriveren en diegenen die (naar onze mening domme :-)) spelletjes willen doen of presentaties van powerpointtoestanden en heel die nest... hebben dan ook de tijd (dat gaan we ook al goed rondroddelen, zodanig dat het feest niet onderbroken wordt :-)) rond 21u30 worden er al wat tapasborden op tafels gezet (staantafels en voor de ouderen zitjes rond gewone tafels).(vanaf 21u staat er achtergrondmuziekje op)tegen 22u30 zoiets doen wij dan onze openingsdans en daarna muziek all the way! Ergens rond 1u doen we nog eens broodjes met souvlaki en groentjes en zo, maar daarvoor gaan we de muziek niet stil zetten... ik ben er zeker van dat iedereen dat ruikt :D en in het slechtste geval gaan we rond om dat te melden... haaa ik kijk er al zo naar uuuit!
Wij laten idd een frietkraam komen zodat de mensen frietjes kunnen gaan halen als ze er zin in hebben. Ze blijven 3u staan dus ik verwacht niet dat iedereen op hetzelfde moment gaat aanschuiven.Onze openingsdans plannen we rond 22u maar ervoor mag er gerust ook al gedanst worden.Wij voorzien wel voor iedereen zitplaatsen, dat is toch iets handiger om te eten :)
Hoi Ine,Hierbij een link met foto's van onze zaal. https://www.dropbox.com/sh/srjso2p0fpecnu0/aEHUIBXp4g/F... De ene kant mooi versierde tafels met stoelen...dansvloer in het midden en in de andere hoek een lounge corner en hoge staantafels.Wij hebben eerst een belgian favourites buffetje gedaan, daarna dessert...dan openingsdans.En vanaf de openingsdans begon de party dus echt...voordien was er een beetje achtergrondmuziek, niet super luid maar toch wel luid genoeg (er waren al mensen aan het dansen voor onze openingsdans).Succes ermee!groetjesSandra
@ sandra bedankt om je zaal eens te tonen @ nadia bedankt voor je planning, zoals jullie het gaan doen lijkt me wel ideaal ik heb namelijk familie die minder into dansen zijn maar de meeste van onze vrienden en kennissen zullen niet van de dansvloer te krijgen zijn daarom dat we ook voor een fuif gekozen hebben en geen traditioneel huwelijk.
Hey IneHier ook een fuif. Bij ons is het startuur 20u. Wij zullen bij de deur staan om mensen te ontvangen. Onze zaal heeft een verdiepje. Mensen zullen eerst naar boven geleid worden waar er een kleine receptie is met wat borrelhapjes. Stilaan wordt iedereen naar beneden (dansvloer) geleid. Als de meesten gearriveerd zijn, doen we onze 'officiële' entree met een kleine speech. Denk dat we aansluitend onze openingsdans zullen doen zodat er daarna ineens gefeest kan worden. Zo begin je op tijd. Bij ons weinig oudere mensen, de meeste zijn dertigers, veertigers die graag op de dansvloer staan. Wij voorzien wel enkele tafels maar niet te veel. Rond 21u30-22u zal er een broodjesbuffet staan (van hapjesenco). Wij doen geen taart of dessertenbuffet.Hopelijk heb je er wat aan.
@vanessa: leuk dat je toch 2 verschillende ruimtes hebt door dat verdiepje. zo had ik het ook in gedachten maar het probleem is dat onze zaal maar uit 1 ruimte bestaat. er is wel een grote koer aan de zaal maar die kunnen we enkel voor de receptie gebruiken als het niet regent. bij ons start het ook om 20 uur en bij de ingang zouden we al een glaasje fruitsap of cava of champagne aanbieden. kwestie dat we dan zeker zijn dat iedereen iets gekregen heeft. ik ga proberen te kijken of ik toch niet voor een oplossing kan zorgen zodat er een soort receptiedeel en een dans met mogelijkheid tot zitten tijdens het eten deel ontstaat.