Terug naar overzicht
Het is een beetje afhankelijk van wat de gewoonte is bij jullie in de buurt. Ik moet zeggen dat ik op een trouwfeest van goede vrienden toch al meermaals tot 4 of 5 uur ben gebleven. De meeste mensen zijn dan wel meestal naar huis. Maar 150 mensen is niet weinig. Bij ons is de drankenforfait voor de hele avond/nacht.
bij ons is het drankenforfait tot 4u. We gaan vooraf afspreken met de bar dat ze vanaf 4uur zelf hun drank moeten betalen. Want waar zet je anders de grens hé.
Even ter verduidelijking: het drankenforfait kost 15 euro van 20 uur tot 3 uur, dus in totaal zeven uur. Vanaf dan gaat het per consumptie die we 1,5 euro voor bier/frisdrank, 1 euro voor koffie en 2 euro voor wijn betalen. Hoeveel betalen jullie voor zo'n forfait?
bij ons was het forfait 12,5 voor de ganse nacht, van na het dessert tot eind. Het dessert was vroeg gedaan dus forfait begon ook vroeg, het was rond een uur of 11. Feest duurde tot 6 uur... en alles was super in orde.
Bij ons was de drankforfait 15 euro: dit was vanaf begin van de feestmaaltijd (dus vlak na aperitief) tot einde feest.groetjesKatrien29 dagen getrouwd
Felix,Uit mijn ervaring blijkt dat de meeste dansfeesten toch doorgaan tot minimum 3h30 a 4h00.Dit is natuurlijk een beetje afhankelijk van het inzetten van het dansfeest. Als de openingsdans rond middernacht is en je genodigden hebben er zin in dan is 4h zeker geen uitzondering.Barthttp://users.telenet.be/lebart
Hoi,Ik denk dat dat allemaal een beetje afhankelijk is van de 'harde kern' dansers die aanwezig zijn. Wij hebben onze openingsdans rond 24u30 gedaan en het feest is doorgegaan tot 6u! Wij hebben gekozen voor een forfait die de hele avond door van tel was. Zo stonden we niet voor verrassingen. Ik vind een forfait tot 3u wel wat vroeg. Om 3uur zullen er toch nog veel mensen zijn. Natuurlijk hangt dit ook af van heb je veel oudere of jongere mensen? Bij ons waren de dranken per stuk ook redelijk duur!Debrareeds 80 dagen getrouwd
Wij betalen een vast bedrag voor de hele avond; een all-in pakket. Menu, dranken aan tafel én tot einde feest (kan ook tot 8u duren, er komt niets bij). 3u vind ik veel te vroeg, dan is er volgens mij nog heel wat volk. Wij hebben de DJ tot 5u en betalen nog een uur extra omdat er nog wel wat volk zal zijn dan. Maar we hebben ook een jong en feestgraag publiek op onze feest...Els22/09/2007
Wel niet vergeten dat ons feest op een vrijdag plaatsvindt. Traditiegetrouw zijn feesten op vrijdag vroeger gedaan dan op zaterdag (moe van al dat werken...). Van de 150 genodigden schat ik dat er maximaal nog 50 zijn om 3 uur. Tenminste als ik vergelijk met andere huwelijksfeesten waar ik al ben geweest. Bovendien wordt er dan ook minder gedronken. Als die 50 in het slechtste geval vier consumpties per uur drinken (wat al veel is), dan zit ik om 5 uur 's nachts (forfait van 7 uur lang stopt om 3 uur) aan 600 euro. Dat zie ik nog wel zitten. Onze totale kostprijs gaat voor een buffet voor 150 man plus 7 uur drankforfait aan een 4600 euro zitten. Wat er nog bij komt is de dj van 300 à 400 euro. Dan is het volledige feest betaald. Buiten het verbruik na 3 uur dus. Maar tel daar nog eens 600 euro bij, dan zit ik aan 5600 euro.
Mijn ervaring is ook dat er meestal nog wel een harde kern blijft plakken, maar dat de drankconsumptie meestal beperkt is na 3 uur. Normaal hebben ze dan al heel wat binnen, en 4 consumpties per uur is al heel wat hé...