Terug naar overzicht
Anke,Contacteer je priester om zo snel mogelijk je datum en voorkeursuur vast te leggen. Voor de rest heb je dan nog even tijd. Ik heb dit 1,5 jaar op voorhand gedaan maar ons eerste echte gesprek met de pastoor was pas begin dit jaar.Nog een kleine opmerking: is de mis niet iets te kort volgend op de wettelijke trouw? Voorziet jullie gemeente een drankje? Reken toch op een goei 15 minuten voor het officiële gedeelte + iedereen die eerst binnen en dan buiten moet, parkeren auto's, ... Zet je planning niet te strak zodat je van elk moment kan genieten!
De gemeente voorziet geen drankje en het duurt echt maar zo kort :).Mijn zus is in 2008 getrouwd hier en mijn neef vorig jaar en hadden beide genoeg tijd en beide ook maar een half uurtje gerekend.
Hey, Wij hebben ook anderhalf jaar op voorhand onze datum gevraagd aan de kerk en de pastoor. Hier moet je wel rap bij zijn, want er zijn ook niet zoveel pastoors meer en bij sommigen kerken moet je dan een diaken nemen en tegen dat je die vindt... Het kan alleen maar makkelijker zijn voor jou en je een geruster hart geven dat de datum en uur van de kerk vastligt :-)
En bel je daar het best naar of langsgaan of? Want heb net gezien dat je via kerknet ook een mail naar je parochie kan sturen?Vind persoonlijk mail handiger, maar weet niet of het zo'n goed idee is voor dit?
Je kan het best eens langsgaan bij de dekenij van jouw gemeente en daar geven ze je de contactgegevens van de priester om met hem alles te regelen. Zij schrijven dan meteen de datum en het uur al in en dan is dat in orde (zo was het bij ons toch). Wij hebben voor de misviering niet de priester van de gemeente, maar die moet wel onze documenten in orde brengen. Je gaat best zo snel als mogelijk eens langs bij jouw dekenij en die zullen je wel al verder helpen. De priester van de gemeente waar wij voor de kerk zullen trouwen woont niet meer in die dekenij vandaar dat het zo liep.
Hoi Anke!Jullie trouwen de week voor ons en wij hebben de kerk ook al vastgelegd. Je kan er best niet te lang mee wachten, dan ben je gewoon zeker dat het inorde is.Veel succes!Groetjes,Ine