Terug naar overzicht
Eerwaarde Heer of gewoon afkorting E.H. Groetjes
Gewoon 'Beste'. zal geen enkele over struikelen
als ik naar de pastoor een email stuur dan schrijf ik gewoon:Beste Bob ... en de pastoor heeft er gaan probleem mee,Hij andwoord er gewoon op en onder aan schrijft hij ok gewoon Bob
Goeie vraag. Hangt van de pastoor af.Mijn mama had bij de begrafenis van mijn oma een mail naar de pastoor gestuurd, met daarin de vraag of mijn oma haar lievelingsliedje mocht gespeeld worden (wat overigens niet mocht :s) En ze schreef hem daarbij aan als "Geachte". En als antwoord kreeg ze: "Een pastoor spreek je niet aan met Geachte maar met Eerwaarde meneer pastoor. Ik hoop dat u het volgende keer wel goed doet." Ik moet niet zeggen zeker hoe kwaad mijn mama was.............. Wat een boertig pastoorke.
Hangt er vanaf hoe tof uw pastoor is denk ik. Wij hebbe een vlotte persoon als persoon en we mogen hem gewoon met zijn voornaam en achternaam aanspreken. Maar ik denk dat 'Beste,' gewoon het neutraalste is, daar doe je zeker niets verkeerd mee. ;)
ik denk aan eerwaardevader...
Ik ga er gewoon langs gaan in de paasvakantie :-) Heb ik ook gelijk een antwoord! Bedankt iedereen! X