Nu Online
Momenteel zijn er 443 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Low budget-feest

22-2-2013 13:58:44
Hoi iedereen :) wij gaan ons trouwfeest low-budget houden door enkel familie en dichte vrienden uit te nodigen en door geen dansfeest te organiseren.
Ik twijfel nog tussen de 2 volgende opties:
(Op dag A trouwen we voor de gemeente en dag B in de kerk)

1)Op dag A gezellig eten met de familie en op dag B een uitgebreide receptie organiseren voor familie, vrienden en goede collega's. De receptie vervolgens "afsluiten" door het vertrek van bruid en bruidegom (beetje Amerikaanse stijl met toeters en bellen).
---Gaan de genodigden het niet raar vinden als wij plots op onze eigen receptie vertrekken?

2)Dag A: niets. Dag B: uitgebreide receptie voor familie vrienden en goede collega's en erna een intiem diner met de familie.
---Ik vrees dat onze trouwdag op deze manier langzaam gaat "uitsterven" als jullie begrijpen wat ik bedoel? + komt het niet belachelijk over als de receptie-genodigden zien dat er maar 15 mensen ofzo gaan deelnemen aan het diner...?

Mijn probleem lijkt misschien belachelijk, maar ik zit er echt al weken mijn hoofd over te breken, dus was goede raad zou welkom zijn :)
In mijn familie zijn er ook nog nooit niet-traditionele huwelijken geweest dus ik heb ook niets om mee te vergelijken. Thx!

Cassandra
25-4-2014
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 951

Kirsten
7-9-2013
 Meld misbruik22-2-2013 14:16:03

Ik zou persoonlijk voor optie 1 gaan. Je sluit dan inderdaad af op een hoogtepunt...
Er zijn altijd mensen die het raar gaan vinden, hoe je je feest nu ook organiseert, dus dat zou ik mij echt niet aantrekken.

Good luck!

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik22-2-2013 15:04:39

Cassandra, optie 1 lijkt mij ook het leukst.
Nog een vraagje: willen jullie graag op zijn Amerikaans vertrekken of willen jullie gewoon tout court geen dansfeest? Ik wil maar zeggen dat je ook low-budget een dansfeest kan hebben en wat later kunt vertrekken.
Soit, alles is mogelijk, zoalng je de gasten maar juist informeert. Je kan op je uitnodiging vb al vermelden om welk uur ze jullie dan gaan uitzwaaien.

Cassandra
25-4-2014
 Meld misbruik22-2-2013 15:10:01

@Kirsten: bedankt voor je reactie! :) Ik geef je wel gelijk dat afsluiten op een hoogtepunt mooier is dan de dag langzaam te laten uitsterven :p

@Rebecca: we willen sowieso geen dansfeest :). We zijn zelf geen dansers en dan lijkt het me stom om er 1 te organiseren gewoon om de anderen te plezieren :)
Dat "vertrekken" van bruid en bruidegom komt denk ik ook veel beter over (als je het een beetje inkadert enzo) dan gewoon te zeggen van "de receptie is voorbij, ga maar naar huis.
Goed idee van jou om het einduur ook op de uitnodiging te vermelden! Bedankt!

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik22-2-2013 15:39:02

Hallo,

Wij trouwen in augustus op een strand op Kreta onder ons vieren.

In september trouwen we voor de wet en geven we daarna rond 13 uur een middagfeest met live muziek, lekker eten en er mag maar er moet niet gedanst worden.

Om 18 uur willen wij het feest ook laten eindigen. Wij gebruiken op onze uitnodiging 'Wees op tijd want om 18 uur nemen we met een dikke kus afscheid'.

Cassandra
25-4-2014
 Meld misbruik22-2-2013 16:22:14

Hey Peggy, zo leuk dat jullie eerst in buitenland trouwen :)
Ik heb daar zelf ook al aan gedacht, maar is dat niet moeilijk om allemaal te regelen?
En wat voor live-muziek hebben jullie op jullie middagfeest?

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik22-2-2013 17:27:21

@Cassandra

Inderdaad een huwelijk in het buitenland is moeilijker dan je denkt. Er komen veel vertalingen aan te pas en dat kost allemaal veel geld.
Wij wilden eerst officieel daar trouwen maar dan gelden ook de wetten van het land waar je trouwt bij een eventuele scheiding en dat is iets dat veel mensen niet weten. Op het strand trouwen is ook niet overal toegelaten.

Dus wij hebben nu gekozen voor een 'ceremonie' op het strand, duurt ongeveer 25 minuten, daarna hebben we champagne en een kleine bruidstaart voor ons en de 2 kinderen en dan fotoshoot met zonsondergang. Dan later hebben we een 5-gangen candle light diner op het strand. Dit kost allemaal uiteindelijk ook wel wat maar zo zien wij echt onze trouw. Heel intiem.....

Op ons feest hier hebben wij trio-bluf die 2 uur komen optreden. Maar ik ben nog op zoek naar een saxofonist voor het 1ste uurtje.

Uiteindelijk is ons feest niet low-budget maar wij hebben ook gekozen voor een feest in de middag. Wij houden niet van grote avondfeesten. Wij kiezen voor het intiemere.

ine
11-4-2014
 Meld misbruik22-2-2013 19:23:24

wij gaan op 30 mei voor de wet trouwen en daarna gaan we gaan eten met onze ouders, grootouders en zussen met partners. op 25 juli geven wij dan een fuif die toch ook nog low-budget blijft.
dus moest ik van jou zijn ik zou ook voor optie 1 kiezen

cathy
12-7-2013
 Meld misbruik23-2-2013 9:40:54

hallo cassandra,
voor ons is het een 2 de huwelijk,en trouwen enkel voor de gemeente,derna houden we een uitgebreide receptie aangesloten met een diner voor familie en getuigen ongeveer 25 pers.
we hebben ook geen dansfeest.
dus ook geen toeters en bellen die alleen maar het geld uit je zakken jaagt

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...