Nu Online
Momenteel zijn er 566 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Teleurgesteld, stress, woede, verdriet, ........

22-2-2013 23:29:49
Zoals de titel jullie vertellen ... kan geen weg met mezelf!
Eind deze maand mochten we alles vast vast zetten voor de volle 100% ...
wat gebeurd er
*vorige week : wasmachine naar de vaantjes .. grrr.
Nieuwe wasmachine dus ...
*eergisteren, onze auto die het zo goed als begeeft..
Kostje van 1000 à 1500euro ...
Wat gebeurd er : spaarcentjes zo goed als op!!!!! Grrrrrr..
Ik haat het! Ons voorschotje op de zaal bedraagt 1500€ , leuk is anders met die tegenslagen kom echt ZOT! Hebben nog lang genoeg om te sparen maar toch die zaal MOET vast!!
Iemand ideetjes of tips ???

Tiny
12-7-2014
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1500

candy
20-7-2013
 Meld misbruik23-2-2013 1:05:20

das minder zo veel tegen slagen in eens.
het eenige wa ik kan bedenken is:
het mss uit leggen aan de baas van de feestzaal en vragen of je in schijven kunt betalen zo dat het toch dit jaar de voorschot betaald is
bv elke maand 150euro zo is het tegen december betaald u voorschot of wel als jullie meer kunne geven dat valt te zien.
Hoop dat je een oplossing gaat vinden
zal mee duimen

Christ

Meld misbruik23-2-2013 8:11:09

Misschien kijken om toch een budgetvriendelijker feest te geven? Het kan ook heel gezellig en leuk zijn met iets minder midellen...
Het is natuurlijk nu een vervelende situatie maar als je nu problemen hebt met het voorschot... weet dat er ook nog een eindafrekening komt...en...een mens moet nog leven ook he :-)

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik23-2-2013 10:49:54

Ik vind wel dat je veel voorschot moet betalen...

Succes!

Saartje
29-6-2013
 Meld misbruik23-2-2013 11:20:59

Ik ook... Bij ons is het 500euro. Er kan altijd iets gebeuren en dan ben je al dat geld kwijt, vind 500 dan al veel, laat staan 1500.

Jennifer
6-9-2014
 Meld misbruik23-2-2013 12:40:35

Aan je trouwdatum te zien heb je nog wel even tijd :)
Normaal moet je ongeveer een jaar op voorhand zijn om zeker te zijn dat je de zaal op de datum van keuze kan reserveren.
Ik begrijp natuurlijk dat je zeker wil zijn.
Heb je niemand die jullie een deel van het geld zou kunnen lenen?

Anders denk ik dat je best dit kan doen.
Leg de situatie uit aan de mensen van de feestzaal. Vraag om een optie te nemen op de zaal.. Normaal doen ze dit voor 2 weken gratis, maar ik zou voorstellen om een deel (1/3?) van het voorschot te betalen en de rest in schijven te betalen. Ik zou dan wel proberen om dit in orde te brengen tegen juli.
Normaal doen ze zoiets niet, maar aangezien er al afspraken gemaakt waren, denk ik dat ze wel soepeler zullen zijn.

Het enige waar je moet voor opletten is natuurlijk dit. Als die mensen denken dat je nu al geen voorschot kan betalen, zullen ze zich misschien zorgen maken of je de uiteindelijke factuur wel zal kunnen betalen. Dit kan je gemakkelijk oplossen door te zeggen dat je het geld wel hebt, maar dat het nog een tijdje vaststaat. Ik weet dat het niet eerlijk is, maar je kunt maar beter op veilig spelen :)

smili
29-6-2013
 Meld misbruik23-2-2013 16:04:49

ik vind 1500euro voorschot ook wel heel veel !
wij moesten 250euro voorschot betalen.

Martine
14-6-2014
 Meld misbruik23-2-2013 18:17:17

Misschien vragen om in 3 schijven van 500 euro te betalen?
Nu een deel, met het vakantiegeld een deel en dan nog een deel in augustus?
Of vragen dat iemand uit je directe familie het voorschiet en dat jullie daaraan terugbetalen?

Ofwel inderdaad op zoek gaan naar een goedkopere zaal.

Want wat ga je doen als er morgen nog een toestel in huis het begeeft? Of als er iets anders met financiële gevolgen gebeurt (één van de kinderen die zwaar ziek wordt bijvoorbeeld)? Of als de auto niet meer te maken valt en je een nieuwe - eventueel tweedehandse - nodig hebt?
Leef en feest naar wat je hebt!

Brigitte

Meld misbruik23-2-2013 20:14:18

Hallo Tiny ,

Het is nooit leuk vele onverwachte kosten achtereen te hebben , maar meestal komt dit altijd samen .
Als je het zo moeilijk hebt zou ik toch voor een andere zaal gaan die veel goedkoper is
Een zaal is maar een zaal , je kan het zelf gezellig maken met weinig geld .
Anders ga je u in de problemen brengen , want het loopt altijd duurder uit dan gepland
Ik zou mijn centjes dan eerder bewaren voor mijn trouwjurk .

Groetjes

Nathalie
27-9-2013
 Meld misbruik23-2-2013 21:15:29

Ik vind dit persoonlijk ook wel veel geld als voorschot... Wij betaalden maar 625 euro... Mss toch kijken naar een goedkopere zaal, belangrijk is dat je een budget voor ogen hebt maar ook niet alle spaarcenten aan de trouw hangt... je moet nog kunnen leven en rekening houden met onvoorziene omstandigheden! Mss een parochiezaaltje, heb ik al veel goeds over gehoord! en dat is soms maar 500 euro voor de zaal zelf... zou me toch aan mijn budget houden hoor om geen financiële problemen te creeëren...

Ik begrijp natuurlijk wel dat je die zaal wil vastleggen maar als het een troost mag zijn, mijn vriend heeft me op 8 dec ten huwelijk gevraagd en wij trouwen 27 september... Hebben ook nog een zaal gevonden hoor, het is wel op een vrijdag omdat de zaterdag niet meer kon maar ja wij plannen ook alles op maar 9 maanden tijd... Jij hebt idd nog wat tijd hoor...

miranda
20-4-2013
 Meld misbruik23-2-2013 21:56:26

Ik zou ook horen voor een lager voorschot bij ons ook 500 euro

Trouwfuif.com

Meld misbruik24-2-2013 11:21:55

Ken je ergens een technieker in electriciteit, voor een 'second opinion'? De kans is groot dat deze persoon het veel goedkoper kan oplossen dan de winkels of garages.

Ik heb het nl zelf meegemaakt met een Whirlpool-microgolf en met mijn auto.
De microgolf: de "computer was kapot: 125 euro kosten". Tsss, ja! Na een beetje zelf zoeken bleek gewoon de kleine smeltzekering kapot! Kosten: 2 cent... . Besparing: > 125 euro.

Mijn auto: de starter deed het niet altijd. "Kapot", zei de garagist. Ik heb gewoon de starter gedemonteerd en eens goed gekuisd vanbinnen. Broem! Hij startte als nooit tevoren... . Kosten: niets. Besparing: 350 à 400.

En ook met mijn auto: de voorverwarming (diesel) werkte niet. Zogenaamd de voorverwarming-relais kapot (niet dus), dan was het zogenaamd een fout in de bekabeling van het dashboard (niet dus). Ik heb het zelf allemaal uitgezocht, en het bleek gewoon een klein kabeltje te zijn. Kosten: 5 cent. Besparing: 150 à 250 euro?

Test-aankoop heeft jaren geleden eens een defecte wasmachine binnengebracht bij 10 witgoed-handelaars (en herstellers). Slecht 1 op de 10 handelaars was zo eerlijk om te zeggen dat er enkel een draadje los was. Alle anderen: 'defecte computer', 'totall loss', ... .

Veel succes!
Thierry

Agnes
5-7-2013
 Meld misbruik24-2-2013 17:47:20

Ik denk ook dat het mischien beter is om voor een meer budgetvriendelijk feest te gaan. Dat kan even leuk zijn.
Er kunnen nog tegenslagen komen en dan...
Ik zou daar toch eens over nadenken...

Tiny
12-7-2014
 Meld misbruik25-2-2013 6:32:51

Hallo iedereen,
merci voor al deze reacties! Ik heb vorige week gevraagd aan mn vriendin die ook in die zaal trouwde hoeveel zei moest geven als voorschot dit was ook echter maar 500euro! Dit was 2jaar terug.. Wij kunnen het er wel leggen maar wil zeker zijn zoal hier iemand zegt voor de kids! Wij hebben eind deze week een afspraak en gaan voorstellen om nu al 500euro te geven en idd in delen te geven. Mss kunnen zei idd wel onzeker zijn dat wij dan de eindafrekening niet zouden kunnen betalen maar dit zal geen probleem zijn onze ouders delen mee in de kosten die hadden al gespaard voor ons ; huwelijksparen en is een aardig centje van beiden!
Het feest op zich in de zaal qua eten enzo , is budgetvriendelijk! Daarom dat we ook die zaal willen, en eens je met 2grote families zit is het moeilijker om een budgetvriendelijke zaal te vinden waar iedereen in kan!

Wat wasmachine betreft de schoonpapa en de vent hebben hun kopjes bij elkaar gestopt die macheert weer!!
Wat autobetreft das een ander verhaal... die gaat eind maart binnen terwijl wij aan't genieten zijn op vakantie.. is een gewone garage en hebben al een mooie korting is onze beste vriend. is het vliegwiel de kapot is.. enja is een audi voor iets als daar iets aan kapot gaat qua stukken ehpff!

Ik hou jullie zeker op de hoogte!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info