Nu Online
Momenteel zijn er 452 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hulp gevraagd - thema sprookjes

26-2-2013 10:15:53
Hoi medebruidjes!

Mijn verloofde en ik hebben zonet besloten (geheel ineens want ik wou niet met een "thema" werken) om sprookjes te verwerken in onze trouwfeest.
Dit naar aanleiding van ons liefdesverhaal dat eigenlijk wel een klein sprookje is (klinkt melig he!) en een tekstje die we in onze viering zouden gebruiken.

En zo dachten we...we kunnen onze tafelindeling in "sprookjes" verdelen enzo.

Nu...zoek ik dus ideetjes, hoe kunnen we dit nog verwerken, waarin enzo?

Heeft er iemand ideetjes, eventueel teksten of verhaaltjes (sprookje?) dat in de viering kan gebruikt worden, uitnodigingen, tafels,...

kortom; ALLE ideetjes en tips zijn welkom!! Shoot!! of mail maar naar:
annina_segers@hotmail.com

Annina
28-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 936

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik26-2-2013 10:50:29

voor de tafelindeling zou ik werken met foto's van sprookjes
vb een tafel roodkapje, een tafel hans-grietje, een tafel sneeuwwitje...
en dan telkens een grote foto in een kader met een tekening van het sprookje (vb een hele oude zwart-wit tekening, of een retro 70s tekening)....
als je al kindjes zou hebben, kunnen zij eventueel het sprookje tekenen?

voor muziek kan je eventueel liedjes gebruiken van Disney, of de Efteling ofzo?
al is het maar instrumentaal tijdens de viering, of de teksten er van gebruiken (vb liedje van assepoester in het nl ofzo?)

als doos voor kaartjes, enveloppes enz kan je misschien een soort peperkoekenhuisje knutselen? en als gastenboek vb een grote glazen pot met mooie gladde keien. iedereen moet dan op een kei een wens schrijven. dan kan je er iets van tekst bijzetten dat deze keien jullie zullen begeleiden op jullie huwelijkspad zoals de keitjes dat deden voor klein duimpje... of gaat mijn fantasie nu te ver? haha

Sofie
17-8-2013
 Meld misbruik26-2-2013 13:40:24

Je zou ook voorwerpen op de tafels kunnen zetten ipv foto's, zoals een glazen muiltje, een rode appel, een rode roos... Muziek uit de Disney films is ook een aanrader!

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik26-2-2013 16:49:12

Of met poppenkastpoppen werken. Die heb je ook vaak in sprookjesfiguren.
Sneeuwwitje, Roodkapje,.... daar hadden wij vroeger toch poppenkastpoppen van.
Die kan je misschien op een mini-staandertje zetten in het midden van de tafel ipv tafelnummers.
En dan inderdaad een liedje afspelen dat bij dat sprookje hoort. Van Disney, of een gewoon kinderliedje (want bv van Roodkapje bestaat wel een kinderliedje, maar geen disneyfilm).

Kim
4-10-2014
 Meld misbruik26-2-2013 19:34:09

Maak foto's van jullie waarin je een stuk speelt uit een sprookje :-)

Laat je verloofde ene kikker zijn met een gouden bal, doe zelf een rode cape aan, enzo ... :-)

Nathalie
14-7-2012
 Meld misbruik27-2-2013 16:59:11

Er zijn nu postzegels te koop met sprookjesfiguren, ook leuk om de uitnodigingen te zenden.

Véronique

Meld misbruik4-3-2013 23:55:35

Beste Annina,

Wonen jullie ver van de Efteling?

Zou een mooie locatie zijn voor jullie trouwfoto's.

Groetjes,
WeddingDesigner

Ann
18-5-2013
 Meld misbruik7-3-2013 23:39:58

Wij werken ook een beetje met het thema sprookje.
We hebben twee logo' met onze namen, op de uitnodiging en de misboekjes is dat 'Our dream comes true', daarna, voor menu's, bedankjes,... 'Happily ever after'.

Onze caketopper is deze:

De tafels gaan we ook namen geven van sprookje. We zijn er nog niet uit of we dan mensen ieder een naam van een figuur uit een sprookje gaan geven, en dat ze dan hun eigen tafel moeten gaan zoeken.. Want in veel sprookjes is het gewoon 'prins', 'koningin', zonder toenaam. Voor op de tafels zelfs gaan we waarschijnlijk werken met een bekende zin uit het specifieke sprookje.

Veel succes ermee!

stephanie
17-5-2014
 Meld misbruik19-9-2013 15:59:53

zag in een trouwprogramma een bruid die mooie kaartjes had gemaakt in staandertjes met daarop : Doornroosje, Sneeuwwitje en de zeven dwergen, ... en dit in een heel mooi getypt geschrift. Simpel maar wel heel mooi! ( en makkelijk zelf te maken ) Dus elke tafel was een verschillend sprookje. :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...