Nu Online
Momenteel zijn er 476 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Troubles in paradise

26-2-2013 14:56:32
Hoi Allen,

Dit is mijn eerste eigen post'je maar ik wou effe iets bij jullie allen checken.

Wij trouwen op 25 mei.
Ik vond de dagindeling super!
10u wett. trouw
11u30 kerk. trouw
en om 18u alle gasten verwacht op receptie.

Dus we gingen met de mensen van de suite na de kerk trouw iet samen gaan eten en dan ook onmiddellijk voor foto's kijken.
( 10 pers + 2 bruidskindjes ).

De rest van de familie ( tantes en nonkels etc ) wordt dan 'savonds verwacht samen met alle gasten.

Dus dagindeling:
9u15 ganse suite bij huis van mijn vriend
dan komen ze mij ophalen bij ons thuis ( is 2 mins rijden )
Dan gaan we tegen 9u45 naar gemeente huis
van 10u tot 10u30 Wett trouw
dan gaan we terug naar huis van mijn vriend voor samen iets te drinken
om 11u15 klaar om naar kerk te gaan
11u30 tot 12u30 Kerk. trouw
13u van kerk naar lunchlocatie ( 10 mins rijden )
13u10 tot 16 u tafelen + foto's
Wij vertrekken dan naar feestlocatie ( 30 mins rijden ) en hebben daar dan nog een uurke of 2 vrij voordat de gasten toekomen ( we hebben daar suite dus kunnen wat rusten )
De mensen van de suite kunnen terug naar ons huis om ook wat in de zetel of zo te rusten ...

Maar nu komt het.....
Mijn mama wil graag dat haar 3 zussen met hun man uiteraard - totaal 5 personen - ook mogen mee gaan eten van 'smiddags... Voor mij geen probleem en mama heeft ook al gezegd dat ze dit dan zou willen betalen voor ons ( hoefde zelfs niet voor mij ).

Maar mijn vriend heeft een heel grote familie.... en bij zijn kant zouden er dus 12 personen bij komen.. En zijn ma gaat dit niet willen betalen....

Dus nu komt de vraag.. Wat doen we hiermee? ik weet het even niet.. wil mijn mama niet teleurstellen maar we kunnen toch moeilijk enkel mijn tantes/nonkels uitnodigen en niet die van mijn vriend zijn kant? Mijn vriend vind wel dat het wat teveel gaat zijn dan.. Wij gaan al een groot budget besteden aan de maaltijd en receptie en feest voor 'savonds en hij vindt dat het ergens moet stoppen.... maar ik begrijp mijn ma ook wel... Als ik het vergelijk met mijn zus haar kindje bv.. Als hij ooit gaat trouwen zou ik ook de ganse dag erbij willen zijn....

Echt moeilijk.. Wat denken jullie?

Bedankt voor jullie tips en raad.....

Charmy
25-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1211

Caroline
14-6-2014
 Meld misbruik26-2-2013 15:06:09

Je moet dat voor jullie zelf uitmaken wie jullie er de hele dag bij willen en wie voor jullie belangrijk ik voor er een hele dag bij te zijn. Eigenlijk moete jullie ouders dat niet beslissen.
Zo hebben wij hier gezegd van kijk wij nodigen uit wie wij willen. Mijn ouders hadde 2 koppels gegeven die zij er zeker bij wilde. Maar die gingen zowiezo al komen. En wij hebben ook gezegd van het is onze dag en wij beslissen. Want met de geboorte van onze kindjes hebben wij kei veel kaartjes opgestuurd gehad naar mensen die wij niet kennen (vrienden van de ouders van mijn toekomstige) alle ik toch niet ken. En ik vond dit heel moeilijk. En heb toen ook meteen gezegd van kijk. Als we ooit trouwen zijn het alleen de mensen die wij willen en niet wie zij (onze ouders) willen.
Veel succes met jullie beslissing....

krista
9-8-2013
 Meld misbruik26-2-2013 15:07:09

Hoi Charmy,
Ik zou toch wel een beetje naar mijn vooropgesteld budget kijken.
En mijn schoonouders ermee confronteren dat mijn ouders bijspringen ivm de familie langs mijne kant, ofdat zij ook bereid zijn om bij te springen langs de kant van je vriend en ook vermelden dat t niet binnen jullie budget valt ;-).
Mss begrijpen ze het dan wel en kan er een compromis gesloten worden.
Een trouwfeest kost nu eenmaal veel geld en het moet haalbaar blijven vind ik.
We moeten de dagen erna ook nog eten en zo :-).
Een trouwfeest moet fijn en gezellig zijn maar wel betaalbaar...
Het is jullie feest en jullie moeten je er goed mee voelen en niemand heeft zich er eigenlijk mee te bemoeien..
Veel succes, Krista

Eline
20-7-2013
 Meld misbruik26-2-2013 18:02:18

Wij zitten met hetzelfde probleem.
Ikzelf heb maar 1 tante + partner zonder kinderen, maar mijn vriend heeft 2 nonkels en 1 tante + elk een partner met daarbij nog eens 3 kinderen met elk een vriend(in).
Dus wij hebben gewoon voor onszelf uitgemaakt: iedereen gelijk voor de wet en enkel en alleen de suite de ganse dag erbij want we willen niemand voortrekken.
xxx

Charmy
25-5-2013
 Meld misbruik26-2-2013 18:15:00

Super bedankt voor jullie reacties ! Het steunt me wat voor wanneer ik effectief de knoop ga moeten doorhakken.. Ik begrijp mijn mama zeker en ze wil het ook zelf betalen... Maar mijn schoonma to be wil dit wrsl niet doen voor hun lkant.... Dus moet ik nu mijn tantes ook uisluiten daardoor.... Snap je het ... Zucht

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik26-2-2013 18:55:07

Zou jij je tantes er graag bij willen heel de dag? Of vind je het voldoende dat ze er 's avonds bij zijn? Als jij er een supergoede band mee hebt, dan zou ik ze erbij vragen, anders niet. En dan zou ik me er zelfs niets van aantrekken of de andere kant nu ook gevraagd is en of het wel "eerlijk" is.Ik heb zelf één tante en nonkel er heel de dag bij gevraagd, de rest (en zijn tantes en nonkels) waren enkel uitgenodigd voor het avondfeest. Mar ik heb een heel goede band met die ene tante en nonkel, ze hoorden er voor mij bij. Ik zou dus jouw gevoel volgen (dat van jou, niet van je mama ).
En als je vindt dat ze niet heel de dag bij hoeven te zijn, zeg dan tegen je mama dat je het overdag graag intiem houdt, zodat jullie er ten volle van kunnen genieten, intens met elkaar. Met zijn tienen (en 2 kindjes) kan je nog fijn aan 1 tafel zitten en samen praten, met nog 5 extra mensen lukt dat al niet meer. Als je het zo uitlegt, zal je mama dat wel begrijpen.

Katrien
1-6-2013
 Meld misbruik26-2-2013 20:20:37

Ik ben ook van mening dat als je de ene kant vraagt je de andere kant ook moet vragen. We hebben dit ook voorgehad. Mijn schoonmoeder to be wou de nonkels en tantes erbij. Dit zijn 4 personen. Maar toen ik dan zei dat ik dan ook mijn tantes moest uitnodigen (uit respect) komen er nog eens 18 man bij en dat wordt echt erover.

Ik zou gewoon doen waar je u goed mee voelt en u niet verplicht voelen om mensen te vragen die je eerst ook niet wou vragen.

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik26-2-2013 20:54:30

Voor mij moet je ook niet de ene kant vragen als je de andere kant wil. Zoals Gitte zegt, vraag de mensen met wie je een goede band hebt.

Melanie
5-9-2014
 Meld misbruik27-2-2013 11:52:02

Ik heb overdag alleen mijn peter en meter uitgenodigd. Die van mijn partner leven niet meer (dat waren zijn opa en oma). Mijn andere ooms en tantes komen pas savonds.
Ik vind dat je ergens een grens moet trekken. Tuurlijk wil je graag iedereen erbij maar als je dat gaat doen wordt het erg groot en ook erg duur.
Ik heb geleerd dat je de mensen uit moet nodigen die jij wilt en niet omdat je je verplicht voeld. Je bent er dan zelf niet helemaal blij mee en je verplicht die mensen dan ook nog eens om er de hele dag bij te zijn terwijl hun dat misschien niet eens willen/kunnen...Dat stukje vergeten mensen vaak.

ilse
24-8-2013
 Meld misbruik27-2-2013 16:12:09

Charmy....jij bent de bruid...en het is eigenlijk bruidsdag...de bruid wordt,weggegeven door haar vader en familie...zij kennen jou,je tantes,denk wel goed....beter dan jouw toekomstige schoonfamilie...dus dat even samenzijn met de familie..VIND IK PERSOONLIJK,WONDERLIJK...samen vieren en weggeven aan de nieuwe familie die erbij komt...JE MAN,ZIJN OUDERS...broers,zussen,scoonbroers......

Thea
3-8-2013
 Meld misbruik28-2-2013 14:26:15

Dag Charmy
Ik snap je probleem, wij doen dat niet, 's middags gaan eten. Wij (de mam's dan) maken in ons huis broodjes, en die worden opgegeten samen met de ruiters die te paard gaan meewandelen naar de kerk! Budgetvriendelijk, en gewoon ook gezellig!
De familie komt gewoon naar de kerk, en naar het feest 's avonds.
Maar ik begrijp dat je het er lastig mee hebt... Het is wel direct een hele extra hap uit je budget, en zoals je zegt, je hebt 's avonds een hele menu voorzien he!

Ruben
7-9-2013
 Meld misbruik28-2-2013 15:20:46

Hey Charmy

Bij ons vragen we ook enkel de mensen van 's middags die we er echt bijwillen hebben. Langs mijn kant zijn daar ook tantes bij terwijl bij mijn vriend zijn kant daar geen tante/nonkel van smiddags bij is. Dit moeten jullie echt voor julliezelf uitmaken! Het is tenslotte JULLIE dag! Wat mij betreft vraag je enkel de mensen die jij op dat moment bij je wil hebben. Succes nog!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...