TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
valerie
25-5-2013
|
27-2-2013 19:58:25
Hallo Charlotte, Ik zit dus met hetzelfde probleem hé....ik maak me elke dag op, een poeder op basis van mineralen, wat oogschaduw, potlood en mascara (allemaal producten van artdeco, producten die visagisten gebruiken). Zelf vind ik dat het er natuurlijk uitziet. Voor de trouw mag het net een tikkeltje meer zijn, dus heb ik me 2 weken geleden laten opmaken.....pffffffffffff als ik in de spiegel keek, vond ik het zo 'fake' en inderdaad geplamuurd. Thuisgekomen zei mijn ventje: Zeg, je kan dat iedere dag goed, waarom laat je je nu dan zo opmaken. Tja :-) Ik ga nu nog een keer teruggaan en vraag een natuurlijke look....als blijkt dat het niet het tikkeltje meer heeft dan mijn dagelijkse make-up, dan zal ik het zelf doen. Ik weet niet vanwaar je bent, maar ik heb zo'n make-up advies gevolgd bij een visagiste van artdeco en sindsdien weet ik welke kleuren en producten bij mezelf passen. Misschien een ideetje? Heb op dit forum al gelezen dat je dit ook kan doen bij Mac. Alvast veel succes nog met de voorbereidingen!!
|
|
Carrie
13-9-2013
|
27-2-2013 20:00:50
Het eerste idee kan natuurlijk zijn dat je er te 'geplamuurd' uitziet, maar je moet denken ; je moet die make-up een hele dag dragen en je wil er 's avonds voor al het volk toch ook nog super uitzien? Misschien heb je dan al erg gezweet of in vochtig weer moeten lopen, of traantjes weggeveegd... En om er op foto's goed uit te zien, is een beetje zwaardere make-up soms ook goed.... BV's op tv lijken normaal geschminkt, maar als ze opeens naast je zouden staan, zou je zien dat ze een heel geplamuurd zijn hoor :-)
Qua kleur, als je bruin haar hebt, zou ik eventueel bruine-beige tinten durven gebruiken. Wanneer je zwart of heel donker haar hebt (zoals ik) zou ik grijze tinten aanraden.
Van waar ben je ergens? Misschien kunnen andere bruidjes iemand aanraden uit je streek? Of stap eens binnen in een Ici Paris XL of Yves Rocher om je gewoon te laten opmaken. Zij geven vaak wel tips en ideetjes enz (aangezien ze willen verkopen en klanten werven)
|
|
Jessica
|
27-2-2013 20:11:59
Hey Charlotte Heb je jezelf in een grote spiegel of een klein make-up spiegeltje bekeken? In een grote spiegel is het al meer zoals de andere mensen je zien. Ik zou sowieso toch een foundation kiezen (ook al is het maar poeder of een "getinte" dagcrème. Vooral op foto's zie je dat verschil. Zonder foundation, dat ga je op je trouwfoto's altijd zien. Als ik bruidsmake-up doe, dan vind ik het belangrijk dat de bruidjes zich 200% goed voelen bij de look. Ik stel op voorhand en tijdens de proef vragen die me een beeld geven van hoe de persoon in elkaar zit. Het kan niet met iedereen klikken, maar ik doe mijn uiterste best om de bruidjes de look te bezorgen die ze willen. Als je je graag zelf opmaakt, ik geef ook workshops DIY Bruidsmake-up. Daarin leer je ook waarop je moet letten, en hoe je zelf je bruidsmake-up kunt verzorgen. Bij vragen, just shoot. Vele groetjes Jessica GlitGlam
|
|
Charlotte
25-5-2013
|
27-2-2013 20:44:19
ik ben van de regio (Schilde, 's Gravenwezel), Antwerpen dus :)
|
|
Charlotte
25-5-2013
|
27-2-2013 20:48:25
Hey Jessica, ik heb me in zo'n grote spiegel met allemaal van die bollampen bekeken en 's avonds bij mij in de badkamer ook in een grote spiegel.
Ik wil vooral ook weten welke kleur oogschaduw ik moet kiezen voor mijn blauwe ogen nog meer te laten uitkomen. Zijn het beige tinten of meer naar de zachtroze / perzikroze tinten?
Zijn er bijvoorbeeld gezichtsoppervlaktes die je voor bruidsmake-up extra moet benadrukken?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Meestal gebruiken ze MAC of Artdeco, welke is de beste?
|
|
Jessica
|
27-2-2013 22:36:07
Artdeco en MAC zijn zeker gelijkwaardig qua kwaliteit (vind ik persoonlijk). Ik werk in mijn studio (en aan huis) steeds met artdeco. Heel tevreden van, en mijn klanten ook. Voor foundation gebruik ik ook vaak de light foundation van Ahava (vooral bij mijn klanten met een extra gevoelige huid). Als je in mei trouwt, zou ik best naar roze tinten bij blauwe ogen durven grijpen (maar ik heb jou niet gezien natuurlijk, dus ik geef nu maar "algemeen" advies). Bij een goede bruidsmake-up is het volledige plaatje vooral belangrijk. De juiste plaatsen met concealer bewerken, de correcte hightlights en schaduwen zitten. Er komt heel wat bij kijken. Stuur me anders even een mailtje op jessica@glitglam.be. Dan geef ik je graag enkele persoonlijke tips. Vele groetjes Jessica
|
|
Charlotte
25-5-2013
|
28-2-2013 8:25:17
Dag Jessica, ik heb je een mailtje gestuurd! Alvast bedankt!
|
|
ilse
24-8-2013
|
28-2-2013 11:36:53
Jessica...deed da bij mij en weet ge wat mijn ventje zei....zo wil ik het niet overdreven,zacht...was just een engeltje zei 'm,zegt 'm altijd,maarja ik ken m'n kleed en da past perfect bij'elkaaar.........ik weeet wa ik die dag ga missen,vleugeltjes...
|
|
ilse
24-8-2013
|
28-2-2013 11:38:36
VERBETER....ZO WIL IK HET...NIET TE OVERDREVEN...
|
|
Annie
|
1-3-2013 17:40:02
Beste Charlotte, Ieder respectabel merk heeft wel een gepaste foundation voor jouw huid. Het komt er op neer om de juiste textuur te kiezen volgens jouw huidtype en huidskleur. Daarvoor zijn wij er uiteindelijk om je daarbij te helpen. De foundation is het belangrijkste onderdeel. Als deze niet goed zit, dan helpt het de rest van je make-up om zeep. Ik test continu nieuwe foundations uit en pik er de beste uit. uiteraard gaat dit ook gepaard met de manier van aanbrengen. Indien je houd van een heel lichte make-up, gebruik dan een licht vochtig gemaakt sponsje zodat je heel transparant kan werken. Met een foundation brush of stippling brush kan je ook heel licht en opbouwend werken. Nieuw is nu ook de fusion make-up waar je eigenlijk zo goed als niets voelt of ziet van foundation en die je huid toch gelijk maakt en een mooie matte finish geeft. Feit is dat je zowieso best een foundation gebruikt. Een poeder alleen houdt niet de hele dag op je huid. Je hebt een basis nodig om te matifiëren, alleen al om de reflecties van flitslicht tegen te gaan. groetjes Annie
|
|
|
|
Helemaal uzelf !
in |
Je wil je professioneel laten opmaken op je trouwdag of je wil een leuke make-over bij jou thuis
in Sint-Stevens-Woluwe (Zaventem) |
Een prachtig bruidskapsel en bijhorende naturelle Make-Up, wij laten je stralen op jouw speciale dag!
in Deurne |
Iedereen verdient het om er stralend uit te zien op zijn of haar belangrijke dag!
in Borgerhout |
in Turnhout |
Professionele, betaalbare make-up & hairstyling op maat...
in Hemiksem |
Welcome to the world of beauty!
in Leest |
Always look at the bright (bride) side of life !!
in Rillaar |
"wondermooie creaties op locatie, voor u en uw omgeving"
in Bocholt |
Bruidskapsel en make-up aan huis
in Harelbeke |
|