Nu Online
Momenteel zijn er 471 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen op een vrijdag???

28-2-2013 10:39:34
Vermits het vinden van een geschikte feestzaal voor een huwelijk dit jaar wel heel erg moelijk wordt, zouden we wel eventueel een vrijdag kunnen kiezen om te trouwen.

De wettelijke trouw zouden we eventueel al een week eerder kunnen doen of zo, dan is de dag zelf niet zo overvol.

Wat vinden jullie van trouwen op een vrijdag? Natuurlijk zal er veel minder volk aanwezig zijn in de mis. Maar ik denk toch dat veel mensen zich zullen kunnen vrijmaken voor een avondfeest op een vrijdag? En de meeste mensen zijn toch thuis op een zaterdag?

Gaan jullie graag naar een trouwfeest op een vrijdag?

Lieve

Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 730

Nathalie
27-9-2013
 Meld misbruik28-2-2013 10:54:36

Hey Lieve,

Wij wouden oorspronkelijk ook trouwen op een zaterdag maar aangezien wij pas verloofd zijn in december en nog dit jaar wouden trouwen, was het niet evident een feestzaal te vinden op een zaterdag. Ik wou niet in okt-nov-dec trouwens wegens te koud :-) dus wij wouden september om ons toch ook nog tijd te geven om alles te regelen. Het is dus niet 28 maar 27 september geworden voor de kerkelijke trouw en avondfeest.

Om het ook niet overvol te maken, trouwen wij 20 sept (ook een vrijdag) voor de wet en gaan wij daarna gewoon iets kleins eten met de ouders, grootouders, zussen/broers en getuigen..

Er zal idd minder volk zijn maar daar stoor ik me niet aan, de mensen die willen komen zullen zich wel vrijmaken hoor! En wat het avondfeest betreft, wij starten gewoon iets later zodat mensen die werken tot 17u zich niet moeten haasten om de avondfeest te halen... Avondfeest start dus om 19u en de 1ste receptie om 18u... Mensen die gevraagd worden en toch nog naar de kapper en zo willen gaan voor het avondfeest, kunnen altijd een halve dag verlof vragen... en geloof me, er zijn er bij die dit moeten doen en maken er toch geen problemen van, integendeel ze doen het graag!
Bij ons is wel het voordeel dat wij 2 verpleegkundigen zijn (mijn vriend werkt al, ik studeer in juni af en begin te werken in juli)... Velen werken dus in ploegen van de genodigden en wisselen lukt wel altijd...

veel succes! en niet mee inzitten, das geen schande hoor op een vrijdag trouwen en de mensen zullen het er zeker niet voor laten! Zoals je zegt, velen zijn thuis op zaterdag... Ikzelf zou er niet mee inzitten dat ik moet werken de vrijdag en 's avonds naar een feest moet... je moet denken dat het een goede start is om hun weekend in te zetten ;-)

Evy
30-8-2013
 Meld misbruik28-2-2013 10:58:02

wij trouwen ook op een vrijdag, wel enkel voor de wet, wij trouwen niet voor de kerk, onze familie had graag een volledig weekend om te recupureren. hihi

Ann
24-1-2014
 Meld misbruik28-2-2013 11:10:32

Wij trouwen ook op een vrijdag... op mijn sjatteke zijn verjaardag... en enkel voor de wet... vrienden van ons gaan (die in de zelfde hobby zitten) zelfs op eigen initiatief een bus inleggen om iedereen veilig van en naar ons feest te krijgen...

Guinevere
7-6-2013
 Meld misbruik28-2-2013 11:59:03

Hey Lieve, wij trouwen op een vrijdag en ik zie daar echt geen "probleem" in. De mensen weten het al een jaar op voorhand en (bijna) iedereen heeft al een dag of halve dag verlof anagevraagd om toch ook in de kerk aanwezig te kunnen zijn om 15u30. Diegenen voor wij het echt niet lukt, zullen sowieso op het avondfeest aanwezig zijn.

Tamara
23-5-2014
 Meld misbruik28-2-2013 12:56:38

Wij trouwen bewust op een vrijdag. Dan kunnen wij ook in de namiddag voor de wet trouwen, en op een zaterdag kan je in onze gemeente enkel in de voormiddag trouwen. Aangezien we niet voor de kerk trouwen wilde ik dit graag, omdat er anders in de namiddag een te groot "gat" zit.
De mensen die naar de wettelijke trouw willen komen zullen inderdaad wel een halve dag vrijnemen, en voor de anderen doen we om 18u nog een vrijzinnige ceremonie. Tegen dan zijn de meesten wel klaar met werken. De receptie is dan maar om 19u dus dan moet iedereen er wel kunnen zijn.
Er zijn een aantal zelfstandigen die de zaterdag moeten werken, maar zij moeten ook zondagvoormiddag werken (groentenwinkel, doe het zelf winkel,...) Dus voor hen maakt het geen verschil. En de meeste zelfstandigen zijn het wel gewoon eens een diner/feest te combineren met de dag erna werken ;-)
Bovendien hebben uw gasten nadien inderdaad nog een volledig weekend over om te recupereren of andere dingen te plannen.

Ik zie er dus geen enkel probleem in. Alleen maar voordelen :-)

Emmy
4-7-2014
 Meld misbruik28-2-2013 14:09:28

Wij trouwen ook bewust op een vrijdag, enkel voor de wet. In onze gemeente is het gratis op vrijdag ;-).

Charlotte
6-9-2013
 Meld misbruik28-2-2013 15:28:57

Hey,
Wij trouwen zowel voor de wet als voor de kerk op een vrijdag.
Bij ons is er een groot voordeel: receptie na het wettelijk huwelijk is gratis, klaarzetten en decoratie va nde feestzaal is ook helemaal gratis omdat het een vrijdag is, ...
Dus toch een groot financieel voordeel.

Annelyn
27-9-2013
 Meld misbruik28-2-2013 15:30:02

Ook wij kozen voor een vrijdag. Enkele mensen die echt bij de ceremonie willen zijn laten al weten verlof te nemen die dag. Het enige wat wij niet hebben is nog een afzonderlijke receptie (mensen die niet naar het avondfeest komen).

Brigitte

Meld misbruik28-2-2013 17:13:18

Hallo ,

Vroeger was op een vrijdag trouwen best " chique "
Zit er echt niet mee in , want als mensen echt naar jullie huwelijk willen komen , dan zullen ze zeker komen , of het nu op vrijdag is of op zaterdag .
Wat ook leuk is , is dat jullie een langer weekend hebben
je moet er alleen maar de voordelen van zien .
En als mensen niet kunnen ( of willen ) komen , dan weten ze niet wat ze missen !

Veel plezier alvast !

Groetjes

Martine
14-6-2014
 Meld misbruik28-2-2013 18:49:59

Zelfs mijn ouders zouden hun kat sturen.

Ik kom uit een familie van zelfstandigen die het zelfs al moeilijk heeft om op zaterdag dicht te doen. Eén van de eerste dingen die ik te horen kreeg van mijn ouders was "op een zaterdag, hé!". En dat was geen opoffering, dat was ik zelf ook al van plan.

Want mensen komen 's avonds afgepeigerd thuis na een werkweek (of doen hun winkel dicht om 7 uur) en dan zouden ze nog es naar een feest moeten? Nee, toch niet ...

Onze wettelijke trouw is op zaterdag (met daarna een etentje met de directe familie), onze receptie vermoedelijk op zondag. Dan heb ik tenminste volk.
En nee, mijn tantes en nonkels sluiten niet omdat 1 van hun 20 neven en nichten trouwen.
Dat heb ik de vorige keren al gemerkt bij andere huwelijken.
En een boel neven en nichten zijn ook zelfstandige of gerant en moeten werken op zaterdag.

Zelf werk ik op vrijdag en zou ik dus alleen kunnen komen als ik héél directe familie ben (een broer, een zus die trouwt) en daar klein verlet voor kan nemen.
Ik heb geen verlof met hopen, dus daar smijt ik liever niet mee.

Kelly
12-7-2013
 Meld misbruik28-2-2013 19:59:08

Wij gaan ook trouwen op een vrijdag en vinden het ook geen probleem om naar een huwelijk op vrijdag te gaan... Er zal misschien wat minder volk in de mis zijn, maar uiteindelijk trouwen we niet met dat volk he... Iedereen die ons graag ziet, zal wel komen en zo redeneren wij ook als we zijn uitgenodigd op een vrijdag.

Uiteindelijk zullen diegenen die er op jullie mooiste dag willen bijzijn, het ook niet erg vinden dat het aan het einde van een werkweek is. Het plezier van zo'n feest pept iedereen wel op denk ik!

krista
9-8-2013
 Meld misbruik2-3-2013 21:35:48

Hey Lieve,
Wij trouwen ook op n vrijdag. Ik word dit jaar (40 :-s) en ik verjaar op een donderdag..
Mijn ventje verjaart 09/08 en dat is een vrijdag.
Dus wij zijn er van uit gegaan het jaar dat ik n nieuwe voordeur krijg op zijn verjaardag.
Heel jammer voor mijn collega's dat het n vrijdag is want ik ben filiaalverantwoordelijke binnen n delhaize filiaal. Wij zijn dus op vrijdag open tot 21 uur en zaterdagmorgen starten velen om 6 a7 uur.
Maar het is ons feest, heel jammer.
Ik heb vervanging gevraagd voor vrijdagavond...
Onze receptie laten we om deze reden ook om 20 uur starten, het eten om 21 uur. Maar ik kan je wel vertellen dat vele collega's uit de winkel die mogen komen meefeesten n dag verlof hebben ingezet op zaterdag of de namiddagshift hebben gevraagd.
Deze collega's vinden het dan ook leuk dat ze mogen komen... ik vind dit super.
En commentaar ga je altijd krijgen eender welke dag je gaat trouwen.
Het is jullie dag...
Jullie kiezen ervoor en de mensen die jullie graag zien zullen er wel zijn...
Geniet ervan ;-).

kelly
2-5-2014
 Meld misbruik10-4-2013 8:13:40

Wij hebben ook een vrijdag genomen We trouwen enkel voor de wet en dit kan op vrijdag tot 16u Dus kan onze jongste nog een middagdutje doen :-) Zo heeft de rest een weekend om te recupereren :-) Soms is dit ook wel interessant voor de feestzaal , alle bij ons toch ;-) Diegene die er graag willen bij zijn , zullen hun dan wel vrij maken voor die dag :-))

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...