TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Lieve
|
28-2-2013 14:22:30
Ik wist eigenlijk niet dat ze in Amerika er zo'n cirque van maken. Het steekt daar allemaal precies zo nauw! Dat is hier toch niet!
Bij ons steekt dat toch allemaal niet zo nauw; de uitnodigingen, de kleding,... Het moet ginder precies allemaal met een thema zijn of met bepaalde kleuren.
Ik heb geen thema, geen kleuren,... Het is gewoon een trouw.
Daar is het allemaal overdreven vind ik; wij doen gewoon en ik denk niet dat er hier zoveel geld aan uitgegeven wordt.
Ik kan mis zijn natuurlijk...
|
|
Lize
24-8-2013
|
28-2-2013 14:23:46
Hay Lieve. Bij mij hetzelfde. 't staat hier geprogrammeerd. Leuk om te kijken (zelfs mijne lover kijkt mee), maar het is altijd over the top. We lachen er eigenlijk meer mee dan dat we er inspiratie uit halen. Wat ik ook merk is dat er veel gewoontes anders zijn. Als we bepaalde dingen zouden overnemen, ben ik zeker dat een heleboel mensen raar zouden opkijken. Kortom: op je eigen manier doen, dingen die je belangrijk vindt in de kijker zetten, ... Daar draait het om. Plan nog goed!
|
|
NANCY
20-4-2013
|
28-2-2013 14:27:48
Hallo,
Bij ons is het ook gewoon "losjes". Bescheiden avondfeest met de mensen die we er echt bij willen. Niets moet, alles mag. Zo hebben wij ook geen thema, geen bepaald kleur, iedereen doet aan wat hij of zij wil, uitnodigingen heb ik zelf gemaakt... Het is onze dag, het is ons geld, dus doen wij het zoals wij willen.... Voor ons geen poepsjiek feest want zo zitten we niet in elkaar. We zijn 2 gewone, nuchtere mensen die trouwen en that's it! (Voor ons dan hé) Iedereen doet wat zij willen op hun dag! Daar gaat het om!
|
|
Loes
25-5-2013
|
28-2-2013 15:41:00
Deden ze niet in één van de landen iets om die problemen met de punten op te lossen? Ik vond dat ze toen toch iets eerlijkere scores gaven aan elkaar... (ben hier al precies expert).
Ik kan eigenlijk moeilijk geloven dat de modale Amerikaan zoveel geld spendeert aan hun huwelijk. Ik denk dat ze geld krijgen van de programmamakers om het zo speciaal en opvallend mogelijk te maken.. iemand het koppel gezien dat de trap afkwam inclusief rook van een rookmachine en spots... Hoe ver ging dat er over?
Die anti-trouw vonden wij nog een leuk thema maar slecht uitgewerkt :)
Ik heb grandioos veel ideeën voor onze trouw maar mijn grootste zorg is: gaat het wel leuk en gezellig worden? Dus liever een gezellig feest dan weet ik veel wat voor grootse dingen!
|
|
Tamara
23-5-2014
|
28-2-2013 15:41:01
Ik ben in een paar opzichten geen typische bruid denk ik... Ik wil geen typische prinsessenjurk en ik wil geen koets of witte oldtimer en niet teveel tierlantijntjes. Maar wat ik wel heel belangrijk vind is het feest. De locatie moet mooi (lees prachtig) zijn (ook omdat we er de ceremonie doen). En het mag allemaal wat sjieker zijn. Je trouwt (meestal toch) maar 1 keer en dan mogen jouw vrienden en familie samen met jou in de watten gelegd worden. Maar als ik dan in 4 weddings zie wat zij een sjiek feest noemen... Soms ziet het er zoooo goedkoop uit en "gemaakt". Maar ik durf wel wedden dat die er dubbel zoveel geld tegenaan smijten als ik zou doen... Die Amerikanen toch, ik zal ze nooit begrijpen :-)
|
|
Carmen
27-4-2013
|
28-2-2013 15:57:40
Achja, dat is tv zeker? In Komen Eten steken ze ook geen Jan Modaal, want dat trekt geen kijkers. Opvallende figuren en tegengestelden bij elkaar zetten is een beetje typisch aan dat soort programma's denk ik.
|
|
Chloé
4-5-2013
|
28-2-2013 16:02:26
Hier nog een trouwe kijker van het programma, hihi. Interessante discussie hier vind ik! Ik heb alleen nog maar de USA-versie gezien, en die vind ik, euhm...heel Amerikaans :-)
Wat ik tof vind om te zien, is dat ze veel aandacht besteden aan details: matchende themakleuren, decoratie, bruidsmeisjes in dezelfde outfits...Wij werken voor onze decoratie ook met themakleuren, maar ik denk dat een nuchtere Europeaan hier nooit zo ver zal in gaan als die zotte Amerikanen :-) Wat ik ook de max vind, zijn de ceremonies die ze houden: heel persoonlijk en emotioneel, veel interessanter dan sommige slaapverwekkende huwelijksmissen die ik al heb meegemaakt...
Wat ik dan weer niet goed snap, zijn de volgende dingen:
* Op de "cocktail hour" wordt er al massaal veel gegeten, en dan moet het diner nog beginnen :-S Geen wonder dat die Amerikanen zo dik zijn!!! * Sfeer en gezelligheid (om het op z'n "Komen Etens" te zeggen) zijn precies altijd ondergeschikt aan uiterlijk vertoon en indruk maken (komaan, dat gezever over die bloemstukken op tafel altijd!). Ik heb nog maar zelden een uitzending gezien waar er echt gedanst en gefeest wordt, bruid en bruidegom vertrekken ook altijd zo vroeg...Op mijn feest wil ik toch wel de laatste zijn die het licht uit doet :-)
Conclusie: het is een leuk programma om af en toe eens mee te pikken, maar om er nu echt een voorbeeld aan te nemen? Ik vind je in ieder geval geen trouwsnob als je dat niet doet hoor Lieve :-) Veel ondertitelplezier nog!
|
|
Sofie
17-8-2013
|
28-2-2013 17:20:34
Ik denk dat de mensen hier te 'normaal' zijn voor dergelijke programma's. ;-) Ik erger me er ook aan, dus een trouwsnob ben je zeker niet!
|
|
Lieve
17-5-2013
|
28-2-2013 17:40:38
Hehe, I feel better now! Ik vind het ook soms rare gewoontes, hoor, die ze daar hebben. En inderdaad, bij die cocktail hour wordt er al heel wat gegeten, waarna ze nog een driegangenmenu krijgen?? Bij de Britse versie begint het soms zelf met the wedding breakfast. Allemaal heel raar. En heeeeel veel show en poespas, soms lijkt het eerder een circus of een Las Vegas-optreden dan een huwelijk. En Tamara, ik snap volledig wat je bedoelt: ik vind ook heel vaak dat het er goedkoop uitziet! Soms tellen ze bedragen neer om achterover te vallen, maar heeft hun feestzaal niet eens ramen? Dus: laat ons maar bij ons simpeler concept blijven en genieten van onze dag. Of dat nu met of zonder themakleuren, chic diner of wat dan ook is. Wat telt op die dag is dat we daar staan, dat onze aanstaande er ook is en wat we daar komen doen!
|
|
Jessie
20-7-2013
|
28-2-2013 19:42:44
Ik ken de programma's niet, maar in Engeland weet ik wel dat een trouwfeest per definitie al stopt om 11uur, vandaar dat ze er vaak ook vroeger aan beginnen. (Ik heb Engelse vrienden en ga minimum drie keer per jaar naar Wight of Engeland zelf, heb daar al rare toestanden gezien :d). De neef van een collega van mij is met een Amerikaanse getrouwd. Die hebben de Belgische familie laten overvliegen, hotel geboekt, goodie bags voor iedereen, "oefen" feest, Vrijgezellendag, alles ferm over the top, te zot voor woorden en da's (voor zover ik ze ken) geen speciaal rijke familie. Maar inderdaad, op tv halen ze er ook de zotte dingen uit he, iets "normaal" of "modaal" trekt geen kijkers. Onze trouw is niet tv-waardig waarschijnlijk, maar 't is wat wij willen en dat telt, toch?
|
|
Eline
20-7-2013
|
28-2-2013 21:19:52
Hier ook een trouwe kijker Maar eerlijkgezegd ben ik ook meer aan het lachen hoor. En inderdaad, zoals Loes vertelt, nu doen ze daar iets aan de lage punten. Nu moeten ze hun top 3 geven voor kleed, locatie en eten en enkel nog punten voor algemene sfeer. Maar ik heb toch ook al met mijn ogen zitten draaien hoor. En vaak is hetgene ik het beste vond dan als laatste geeïndigd. Waar ik ook slecht van ben is dat ze inderdaad zoveel belang hechten aan al de decoratie. Terwijl het dansfeest bijna niet eens getoond wordt. En ook ik vind het héél raar dat de trouwers zo vroeg weg gaan, terwijl ik het al altijd geweten heb dat die juist blijven tot het einde. En die cocktailhour is bij ons gewoon de receptie voor het avondeten. Enkele hapjes zal al meer dan genoeg zijn, anders zou ik de rest niet opkrijgen. Amai! Maar ja, elke cultuur zijn eigen dingen zeker. Ik weet alleen dat ons huwelijk echt van ons zal zijn en dat het mij echt niks zal schelen of er daar iemand commentaar op zal hebben. Het zal volledig zijn zoals mijn ventje en ik het willen en dat is wat voor mij telt. Dus, jij een trouwsnob? Tja, dan ben ik het ook hihi
|
|
wendy
7-9-2013
|
3-3-2013 20:30:28
Ok, ik moet van Mars komen denk ik want ik ken dat programma niet. Maar ben wel zeeeeeer nieuwsgierig geworden nu!! Op welke zender en wanneer wordt dat uitgezonden? Wil dat wel eens zien...
|
|
Lieve
17-5-2013
|
4-3-2013 8:08:52
Dat wordt bij ons ondertiteld voor Vitaya, VIJF en TLC (een soort subzender van Discovery, als ik mij niet vergis). Data en uren ken ik niet... Misschien eens op de sites gaan zoeken. Veel plezier alvast!
|
|
Rebecca
27-4-2013
|
4-3-2013 22:33:56
Haaa die Lieve, trouwsnob Heeel herkenbaar, bijna een identiek verhaal! Ik krijg ook "de bubbels" van die kritische, soms heel gemene bruidjescommentaren op elkaar maar betrap mezelf ook steeds op het nodige ogenrolwerk. En onder ons bruidjes gezegd en gezwegen: we hebben gelijk he! Ik heb nog maar enkele trouws gezien waarvan ik dacht: "ja, dat lijkt er op" en niet omdat het mijne zoveel beter zal zijn maar wel zoveel meer "ons". Ik huiver van al die fakeheid en wacht telkens op echte ontroering. Soit, mochten er hier bruidjes zijn die een lieve, Vlaame versie willen maken, ring my bell!!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|