Terug naar overzicht
Beste bruidjes,
Ik heb ervoor gekozen om een halter aan mijn strapless bruidsjurk te laten zetten. Maar toen ik gisteren mijn kleed ging passen, kreeg ik de halter amper over mijn hoofd (voorlopig is de halter vastgezet met speldjes). Als het nu al moeilijk was, dan vraag ik me af of het op mijn trouwdag wel zal lukken om het kleed aan te doen nadat mijn haar mooi opgestoken is en de make-up gedaan is.
Is het de gewoonte om zo'n halter echt vast te naaien, zoals de naaister in de winkel van plan is. Kan het niet met een knoopje of haakje ofzo gedaan worden, zodat je de halter kan vastmaken als je al in je kleed zit? Zij vond dit precies een vreemd idee, omdat ze zegt dat dit kan loskomen...
Hoe is het bij jullie gedaan? Maak ik misschien een probleem waar er geen is?Groetjes,Lynn
Vreemd hoor. Dat vastmaken doen ze meestal wel met kleine haakjes of een soort van kleine doorzichtige drukknoopjes. Bij vele strapless bruidsjurken zitten bandjes of halters bij die de bruid er zelf aan of los kan doen, naar smaak
Bij mij is het een halterjurk en ik kan de halter achterna dichtmaken met dezelfde knopen die op de rest van de achterzijde van mijn jurk zitten.Ik moet zaterdag voor mijn eerste pas, als je wil kan ik je een foto bezorgen van de sluiting...
Hoi Lynn,Bij mij zijn het ook doorschijnende drukknoopjes aan de binnenkant van mijn kleed.Moest ik toch voor de foto's n strappless kleed willen dan kan ik dat nog perfect.En mijn getuige is afgestudeerd als naaister en zij zei ook dadelijk van het niet vast te laten maken, dat je het dan wss niet over je hoofd kan krijgen.Ik zou toch vragen voor doorschijnende drukknoopjes aan de binnenzijde van je kleed te maken en het zo te bevestigen, dan kan je alle kanten op.Succes ermee...
Bedankt voor de snelle reacties meisjes!Nu weet ik alvast dat mijn vraag niet abnormaal is :-)Ik heb aan de winkel laten weten dat ik de halter toch liever met een knoopje of haakje wil zodat ik het zelf kan vastmaken als ik de jurk aanheb. Dus het zal in orde komen, denk ik.Zo moet ik al niet meer stressen of mijn kapsel het aandoen van het kleed wel zal overleven.Groetjes,Lynn
Beste Lynn,Let op met haakjes en drukknopen dat ze niet losspringen.Mijn ervaring leert me dat stevige klittenband (velcro) dikswijls een betere en veiligere oplossing is.Groetjes,WeddingDesigner