Terug naar overzicht
Het materiaal lijkt me vrij duur per kaart?Nu het grootste probleem: is het een vrij moeilijk te maken ontwerp dat je in gedachte hebt?Hoeveel tijd steek je in 1 kaartje?Wij hebben de onze zelf gemaakt, maar ik zou het niet meer doen. Wij hadden er een pak minder, maar ze kwamen mij op de duur toch de strot uit hoor. Je moet altijd hetzelfde doen, en het is vrij tijdrovend. Naar de drukker zou ik zeggen ;)
Hey Lobke,Je kan toch ook een ontwerp op de PC maken en dat dan digitaal laten printen? Wij gaan dit ook doen. Het wordt bij ons dus wel een zelfgemaakte uitnodiging maar geen 'geknutselde'. Ik denk inderdaad dat je daar heel veel tijd insteekt en dat je het op den duur echt beu wordt.Ik heb al eens prijs gevraagd bij drukkerijen. Dat was 125 euro excl. BTW voor 100 stuks. En bij de andere 108 euro excl. BTW voor 100 stuks. Hoe meer stuks, hoe goedkoper.Wij hebben ongeveer 100 uitnodigingen nodig. Dan zitten wij met enveloppe (heb ik 1 euro per stuk geteld, weet niet of dit duur of goedkoop is) en met postzegel (1 non prior zegel) rond de 280 euro. Ons budget voor de uitnodigingen was 300, dus dat zit wel goed...Succes en groeten,Vicky 797
Ik wilde eerst zelf de uitnodigingen maken. Ik had mijn ontwerp al klaar. Na wat rekenen en tellen heb ik beslist om ze toch niet zelf te maken. Waarom niet:- prijs komt ongeveer hetzelfde uit.- Heb je de inkt bij je kaartjes al geteld?- Je steekt er enorm veel tijd in.- Ik ben te perfectionistich en elke kaart met een lijntje of scheef geplakt stuk zou ik weggooien.Ik ben met mijn ontwerp naar een drukker gegaan, en die gaat dat nu uitwerken voor mij. Groetjes
Hey Lobke,Ikzelf ben momenteel druk bezig met onze uitnodigingen in elkaar te boxen. Wij moeten er zo'n 130 hebben en dat is wel wat. Nu ik hier de prijzen zie ben ik blij dat ik de onze zelf maak. Wij hebben nu €144 euro betaald voor al ons papier (vier verschillende soorten). Daarvan maak ik de uitnodigingen, menus, naamkaartjes en bedankjes. En het is nu niet dat we een zeer eenvoudige uitnodiging hebben. Het zijn een soort kleine boekjes in een gevouwen doosje. Veel werk maar ik vind dat juist fijn en heel persoonlijk. Daarom willen wij ook alle uitnodigingen persoonlijk gaan afgeven, dat bespaart natuurlijk ook weer op postzegels.Groetjes,Lieve