Terug naar overzicht
Niet fijn als de dingen niet gaan zoals je verwacht had! Heb je zelf een kapster en visagiste voor jezelf? Waarschijnlijk kan die dan ook voor je schoonzus zorgen. Op de dag zelf zal alles wel goed komen.
Hoi Mieke,Slaap er n nachtje over en morgen gaat t je al veel beter als het bezonken is.Die kapster en visagiste vind je wel. Het zijn mss nog maar 55 dagen maar OOK nog 55 dagen ;-).Het is heel lief van je schoonzusje, trek je daar aan op en vergeef het je mama.. voor haar is het ook n strijd en zij offert zich ook op door het minder leuke (de taxi te spelen) voor te laten gaan op het leuke (wil zij wss jullie huwelijksreportage en jou klaar maken niet missen).Wss gaat je mama plichtsbesef te werk tov jou grootouders.Lijkt me niet gemakkelijk.En ok, je papa gaat mss vroeger vertrekken maar jullie beide ouders gaan wel op je trouwdag zijn, hier zijn al berichtjes verschenen dat niet beide ouders gaan komen. Dus beter ff dan niet.Mijn ventje z'n broer heeft gebroken met de mama (zij is ook niet echt n moeder figuur :-smaar soit) en de broer van mijn ventje is getuige maar zou niet op het avondfeest komen als mijn schoonmama kwam. Dus helaas zal mijn schoonmama niet aanwezig zijn (is onze keuze die we moeten maken).Dus probeer het positieve eruit te halen en te genieten van jullie dag...Lieve groetjes, Krista
Het komt wel goed ;) ik heb het ook gehad een tijdje geleden. Mijn schoonouders zullen niet gevraagd worden mijn ventje heeft met hen gebroken en mijn vader ook niet ik heb met hem gebroken. Tussen mijn ma klikt het ook niet al te best meer de laatste tijd. Ik ga niet veel meer maar ze is wel gevraagd. Maar zal zeker ver van onze tafel weg zitten. Slaap er ne keer goed over. En alles zal goed komen.
Ik kan begrijpen dat dit je pijn doet.. Ik wil ook mijn mama er van 's morgends al bij. Is er mss geen mogelijkheid dat de grootouders met iemand anders kunnen meekomen die van die kanten moet afzakken? Of eventueel een taxi? Mja dit kost natuurlijk ook wel extra, maar mss dat je dit er wel voor over hebt?
mss een optie maar zouden je grootouders niet van de avond voordien kunnen komen en overnachten bvb.
@ bea : de visagiste kan inderdaad de make-up van mij schoonzusje doen maar zij doet geen kapsels. Ik ben nog aan het twijfelen voor naar mijn vaste kapper te gaan. Daarom zal ik nu nog eens zoeken of ik iemand kan vinden die aan huis komt voor ons alle 3.@Krista : het is iets typisch voor mijn mama. Ze belooft zoveel maar meer dan de helft doet ze nooit of belt ze op het laatste moment af. Er is wel altijd iets. .@ Nathalie en Cathy: Ze kunnen waarschijnlijk wel mee met iemand anders maar dat zal mijj moeder dan niet willen. Hun laten overnachten bij ons kan ook niet. Wij hebben geen extra kamers en op hotel al zeker niet. Toch niet alleen, daarvoor zijn ze iets te oud.Nu, ik leg me er wel bij neer. Had alleen wat meer steun verwacht. Gelukkig heb ik een schat van een schoonzusje en hele lieve vrienden op wie we wel kunnen rekenen.
vind het heel erg voor je,mijn mama is in januari overleden en ze zal nu ook niet bij me zijn.en al ben ik zelf al een mama van een puber die voor de 2x trouwt toch zal ik haar missen.op men 1 huwelijk 20jaar geleden was zij ook men grote hulp.een mama missen is erg,maar zou me niet kunnen voorstellen dat ik niet bij men kind zou zijn om te helpen(zal dan een schoondochter zijn of men zoon ).maar laat het niet aan je hart komen en geniet van je lieve schoonzus,want dit is ook waardevol kan er van meespreken,mijn schoonzus was men grote hulp bij de regeling van me mama.
Dag Mieke,Niet zo fijn en ik had een gelijkaardig voorval met mijn getuige vorig jaar...die dan ineens niet met mij mee wou naar de kapper...je voelt je 'in de steek gelaten'.Misschien kan de vrienden van je neef jou eerst helpen klaarmaken en dan ergens bij jou in de buurt naar een kapper gaan? (terwijl jullie foto's nemen)Je kan ook altijd een goede vriendin inschakelen om je te helpen?Belangrijk is wel dat ze is kunnen meegaan naar een pas in de bruidswinkel, zodat ze weten hoe best het kleed over je hoofd te tillen eventueel en hoe het te sluiten...Belangrijk is om relax te zijn 's ochtends, stress is er al genoeg die dag.Het is wel heel jammer van je mama...maar probeer je er over te zetten, want ook van die voorbereidingen op de dag zelf (kapper, visagie, kleedje aantrekken) moet je SUPER hard kunnen genieten die dag!Succes nog!groetjesSandra