Nu Online
Momenteel zijn er 558 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gepersonaliseerd etiket voor bierfles

3-3-2013 12:33:32
Dag allemaal
Aangezien mijn vriend en ik gaan trouwen in Ter Eeste (brouwerij Rodenbach dus) en mijn vriend nogal zot is van Rodenbach (was het bier van zijn studentenvereniging), zouden we als bedankje voor de gasten flessen Rodenbach Grand Cru willen voorzien met een gepersonaliseerd etiket met onze foto erop. Iemand een idee waar we deze etiketten zouden kunnen laten maken? Gewoon naar een drukker gaan? En de flessen dan zelf gaan halen bij Ter Eeste, oude etiketten eraf weken en nieuwe eraan hangen? Alvast bedankt voor de tips :)

Marjan
20-4-2013
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 2012

candy
20-7-2013
 Meld misbruik3-3-2013 13:05:07

http://www.party-gifts.nl/werktekening.asp?intNummer=6
je moet eens is op deze site kijken daar kan je ze zelf maken en gewoon afprinten

Marjan
20-4-2013
 Meld misbruik3-3-2013 14:30:19

Inderdaad 1 van de sites die ik gevonden had, maar die geven je allemaal niet zoveel opties om de etiketten nog wat extra te personaliseren (bv. het lettertype en de opmaak wat aanpassen zodat het aansluit bij het oorspronkelijke etiket)

Evelien
6-4-2013
 Meld misbruik3-3-2013 16:37:02

http://www.tutje-en-kiki.com/
Hier kan je er bestellen.

Joke
25-5-2013
 Meld misbruik3-3-2013 16:42:04

Heey,

Wij gaan dit ook doen (met ander bier, maar ook met een persoonlijk etiket) en ons idee is voorlopig om dit gewoon op papier te laten afdrukken, knippen en dan met lijm plakken. Ik zou dit gewoon over het huidig etiket plakken zodat je niet het werk hebt van alles er af te weken...

Je kan dus ook stickers laten maken, maar dit is veel duurder én bij bierflesjes zijn dit ook geen stickers die er op hangen maar dat is ook gewoon papier dat er op geplakt is... dus ook om de 'echtheid' te bewaren gaan wij voor het zelf plakken.
Maar andere ideeen zijn ook welkom :)

Groetjes!

Marjan
20-4-2013
 Meld misbruik3-3-2013 17:34:29

@Joke: maken jullie de etiketten dan zelf? Wij zijn allebei niet echt artistieke talenten :)

Jan
14-8-2014
 Meld misbruik3-3-2013 21:22:45

frida
6-2-2010
 Meld misbruik4-3-2013 8:23:19

Hey, als je tijd hebt eens op internet kijken bij party-gifts.nl daar kan je die zelf maken en uitprinten en het is echt niet moeilijk!
Groetjes

Nele
25-5-2013
 Meld misbruik4-3-2013 10:20:51

Hey Marjan,

Wij geven ons feest ook in Ter Eeste en onze bedankje..... een flesje Rodenbach met onze foto erop... ;o) Precies zelfde idee.
Ik weet zelf nog niet goed hoe ik dit ga doen, dus volg ik dit mee op ;o)
Ga jij per koppel werken of 1 flesje per persoon?

Groetjes,
Nele

Ilse
13-7-2013
 Meld misbruik4-3-2013 19:52:47

Wij hebben ook bierflesjes ( ander bier) maar waar wij gaan kan je het bier zelf kiezen.
Je etiket zelf samenstellen bv. met foto of zonder, tekst, kleuren, eigenlijk alles :)En zij doen dit allemaal voor jou. Dit bij de Kaarskesprocessie in Lummen. Even Googelen en je hebt alle gegevens.
Wij geven één flesje per koppel maar wie wil mag bij ook ook nog een zakje met gepersonaliseerde snoepjes :)

ludivine
13-9-2013
 Meld misbruik4-3-2013 20:42:49

Hoi ik volg dit zeker op want wij trouwen daar ook en hadden ook hetzelfde idee ;-)

Joke
25-5-2013
 Meld misbruik4-3-2013 22:29:07

Heey,
Wij gaan deze etiketten zelf maken. Als je wat googled dan vind je zelfs sites die al allerlei vormen en achtergronden hebben enzovoort.. (maar ik vind de link niet direct terug) Wij gaan wel voor het 'standaard formaat' gaan dus rechthoekig formaat, omdat dit makkelijker knippen is ;)

We gebruiken de afbeelding van onze uitnodiging en gaan er dan nog een naam aangeven. Ik denk dat we in eens het juiste kleur papier gaan nemen zodat enkel de letters en of foto gedrukt moet worden (om zo weinig mogelijk inkt te verspillen). Dan is het enkel nog knippen (of je kan dit zelfs laten snijden in een copycenter..) en plakken.
Dit is ons idee.. we hebben het nog wel niet praktisch uitgewerkt..

Groetjes!

Marjan
20-4-2013
 Meld misbruik12-3-2013 19:36:44

Merci iedereen voor de ideeën! We gaan de etiketten dan uiteindelijk toch zelf maken denk ik (ook om wat kosten te besparen :)). Wie handige links heeft: laat maar komen!
@Nele: Wij gaan waarschijnlijk 1 fles van 75cl geven per koppel (per persoon voor diegenen die alleen komen). Dat zou in totaal neerkomen op (max.) 100 flessen voor 170 personen ongeveer. Zijn er wel nog niet helemaal uit of we gewone Rodenbach of Grand Cru gaan nemen (mijn vriend wil de helft gewone de helft Grand Cru-flessen kopen, maar ik ben niet zo zeker van die laatste - is nogal specifiek van smaak en zelf ben ik er al niet echt zot van :)). Op de site van Palm Breweries is het 3,10 euro voor een 75 cl-fles Rodenbach en 4,10 euro voor een 75cl-fles Rodenbach Grand Cru... Prijs per gast zou bij ons dus uitkomen op 2 euro ongeveer.

Ilse
13-7-2013
 Meld misbruik22-3-2013 18:09:08

Waar wij ze bestellen en laten maken betalen we ook 2 euro per stuk + 5euro extra voor de kleuren.
Voor ons komt dit neer op 205€. Wij zijn hier heeeel blij mee :)

ludivine
13-9-2013
 Meld misbruik24-3-2013 13:56:19

Waar heb je ze besteld Ilse?

Ilse
13-7-2013
 Meld misbruik26-3-2013 11:30:26

Kaarskesprocessie lummen :)

Marjan
20-4-2013
 Meld misbruik26-3-2013 13:01:16

Nog een vraagje voor jullie: wie werkt met bestaande flessen en weekt de oorspronkelijke etiketten eraf? En zoja, hoe doen jullie dit? Wij hebben Rodenbachflessen, maar krijgen de oude etiketten er niet afgeweekt (zitten er echt opgelijmd)... Weet niet of ik het een goede optie vind om de nieuwe etiketten er gewoon over te kleven, want deze zijn kleiner, dus zal niet zo'n mooi resultaat geven denk ik...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...