TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Kim
31-5-2014
|
4-3-2013 11:42:37
Volgens de bruidswinkel kan je op elk moment nog voor een trouwkostuum gaan kijken, maar het hangt ervan af of het kostuum aangepast kan worden of nog besteld moet worden. Als je te lang wacht, heb je minder keuze, omdat bestellen dan niet meer kan. Een beetje zoals bij een trouwkleed dus...
Wij trouwen 27 juli en mijn vriend heeft zijn kostuum vorige week gekocht. Hij is 2 meter, dus er moest een extra lange broek besteld worden :) Begin juni mag hij gaan voor zijn eerste pas.
|
|
Liesbeth
29-6-2013
|
4-3-2013 11:57:42
Ik ken jouw probleem maar al te goed want bij ons is het net hetzelfde. Ik heb dan maar eens zelf gebeld naar de winkels om te vragen wanneer mijn vriend best eens langskomt. Daar hebben ze me gezegd, van 3 tot 4 maand op voorhand.
|
|
Eva
21-9-2013
|
4-3-2013 12:09:51
Wij trouwen 21 september en mijn vriend heeft zijn kostuum bij Dries Van Noten gaan halen de eerste dag dat de nieuwe collectie binnen was (begin februari). Zijn maat is er altijd heel snel tussenuit dus dat was echt wel nodig. Van het hemd dat hij had gekozen hadden ze maar 2 exemplaren in Europa, eentje in Antwerpen (heeft hij gekocht) en eentje in Parijs. Dat hebben ze dan nog laten overkomen zodat hij één hemd reserve heeft. Het zal wat afhangen van waar je gaat en wat je wilt maar juli lijkt me wel laat...
|
|
Saar
7-9-2013
|
4-3-2013 12:30:15
Wij trouwen ook op 07/09/2013 en ik vermoed dat mijn verloofde eind maart/begin april gaat kijken voor zijn kostuum. Ik hoorde dat je best 4-5 maand voor het huwelijk het kostuum gaat kopen.
|
|
Peggy
28-9-2013
|
4-3-2013 12:46:06
Ze wacht op de solden
|
|
Sara
15-6-2013
|
4-3-2013 13:11:15
bij ons in de winkel zeiden ze dat als het besteld moet worden, het al rap 10 tot 12 weken duurt en als er dan nog retouches aan dienen te gebeuren.. ik zou dus niet te lang meer wachten moest ik jou zijn;-)
|
|
Emilie
7-9-2013
|
4-3-2013 13:24:42
Peggy, nu je het zegt :-). Achja, dat ze gierig is, is dus bij deze ook bevestigd ;-)
Jullie reacties bevestigen dus allemaal al wat ik dacht ! Laat ons hopen dat ik het aan haar verstand krijg om kalmaan afspraken vast te leggen bij de winkels. Anders kan ze de boom in en ga ik zelf met mijn vriend op kostuum-jacht.
Schoonmoeders, wat is me dat een verschrikkelijke uitvinding !
|
|
Michèle
24-8-2013
|
4-3-2013 13:46:34
Ja Emilie, ik wou het ook al dadelijk zeggen...solden...tis maar omdat ik hier ook zo ene heb die wil wachten tot juli... en wij trouwen eind augustus... tis niet alsof hij dat kostuum nooit meer aandoet want staat regelmatig op beurzen maar ja... ik heb niks te zeggen ;) hij had dat ook niet over mijn kleed dus :p
|
|
Emmy
4-7-2014
|
4-3-2013 17:20:50
Wij doen het anders, wij gaan samen mij jurk en zijn kostuum kiezen, en niemand mag het zien voor onze trouw, we willen het eens niet traditioneel houden. ;-)
|
|
Gitte
14-4-2012
|
4-3-2013 17:56:09
Emilie, als je verloofde naar Café Costume wil, kan hij best niet tot begin juli wachten om een afspraak te maken. Ten eerste kan het even duren voor je langs kan gaan (ik heb 2 maanden op een afspraak moeten wachten, maar wij wilden wel perse op een zaterdag, dat is altijd iets drukker). En ten tweede duurt het ook wel even voor je kostuum op maat gemaakt is (ik dacht 5 à 6 weken) en dan moet je nog de nodige tijd voor de retouches voorzien. Gelukkig kan je dan sneller een afspraak krijgen, omdat het minder lang duurt. Ik denk overigens niet dat het zin heeft om tot juli te wachten voor solden als je je kostuum op maat laat maken, ik kan me niet voorstellen dat je daar solden op krijgt. Solden dienen om de overschotjes kwijt te geraken
|
|
sofie
7-9-2013
|
4-3-2013 20:57:13
Hallo , wij trouwen ook op 7 september en wij gaan de eerste week van april kijken...
|
|
Bea
6-7-2013
|
4-3-2013 21:17:44
idd als hij naar café costume wil gaan heeft lang wachten geen zin. Bel nu maar al en maak een afspraak. Zij zullen dan wel aan de hand van je trouwdatum een afspraak maken. Wij zijn een paar weken geleden geweest en dat was wel ruim op tijd maar juli lijkt me krap (zij zullen ook wel met vakantie zijn). Ik heb het samen met mijn vriend gedaan en dat was eigenlijk wel een toffe ervaring. Ik heb hier wel gelezen dat er bruidegommen zijn die bij Hugo Boss kostuums in solden hebben gekocht. Bij maatwerk kies je je stof en vandaar werken ze verder maar echt passen is dat niet, dus dat is meer een keuze van ga ik ervoor of niet.
|
|
Samira
6-7-2013
|
4-3-2013 22:38:09
Wij zijn in januari geweest en we trouwen 6 juli. Ze. Hebben ons verteld dat op trouwcostuums niet echt solden is.... Dus kan zijn dat de schoonmoeder voor niets zit te wachten :-) wij moeten 20 juni gaan passen en indien er iets niet goed zit, herstellen ze dit zeer snel... We hebben veel winkels gedaan voor een costuum, en er is enorm veel prijsverschil... Dus ik zou toch op meerdere winkels gokken...
|
|
Annelyn
27-9-2013
|
5-3-2013 11:43:39
Ook mijn vriend is zijn kostuum al gaan bestellen bij Cafe costume. Wij trouwen 27 september. Hij was er wel optijd bij maar kreeg gisteren telefoon dat ze enkele zaken zijn vergeten te noteren. Nu moet hij dus nog eens naar daar voor enkele details. Als je lang wacht en dan wat tegenslag hebt zit je toch met extra stress. Als je dit kan vermijden zou ik zeker niet te lang wachten.
|
|
Tineke
11-5-2013
|
6-3-2013 16:42:12
Ik zou zeggen: wacht niet te lang, want anders kan het wel eens te laat zijn om inderdaad nog iets speciaal te laten maken of aanpassingen te laten doen. Wij trouwen 11 mei en mijn vriend is in november voor een kostuum geweest. Dit was heel snel, maar mama kende een winkel die stopten met het verkopen van kostuums en zich enkel nog gingen toespitsen op verhuur. Daardoor heeft hij zijn kostuum aan de helft van de prijs kunnen kopen. Mooi meegenomen en daarom heeft hij extra dure schoenen van Hugo Boss gekocht met bijpassende riem ;)
|
|
|
|
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Verhuur kostuums voor heren en bruidsjonkers
in Sint-niklaas |
|