Nu Online
Momenteel zijn er 586 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tips gevraagd

1-11-2006 21:02:38
Hoi iedereen, ik ga trouwen op 11/08/2007, dus ik ben stilletjes aan het uitkijken om alles een beetje te regelen, qua kosten enz.. maar weet niet goed hoe ermee te beginnen, als er iemand tips voor me heeft, altijd welkom!!!

Ook zoek ik nog een trouwjurk, maar weet nog niet, of ik nieuw ga nemen of tweedehands, dus als er een paar hier zijn, die verkopen, mag je me altijd foto's sturen op jamidyti@hotmail.com

Groetjes wendyke

wendy
11-8-2007
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 803

Svante
20-7-2007
 Meld misbruik1-11-2006 22:33:50

Hoi Wendy,
Ik herken me in jouw situatie! Wat staat er bij jou al vast?

sabrina
7-7-2007
 Meld misbruik2-11-2006 13:02:57

Hey Wendy,

Wij trouwen op 07/07/07 en bij ons is er al heel wat geregeld maar ik denk dat op dit moment het belangrijkste is om een feestzaal en een fotograaf vast te leggen. Prijzen voor zalen kan je best bij verschillende vergelijken.
Fotograaf is ook heel verschillend in prijs (de onze is 1100€), kan je best is voor rondrijden of op internet bekijken welke zijn werk je mooi vind.

Ondertussen kan je best is horen of jullie datum nog vrij is op stadhuis en kerk.

Ga je de uitnodigingen zelf maken of laten drukken? Zelf maken kruipt heel veel tijd in en zijn soms zelfs nog duurder. Wij gaan ze laten drukken maar wel met een persoonlijke toetst (fotootje van ons erop). Voor 200 uitnodigingen zitten we aan 388€
Moest je ze toch zelf maken kan je hier ook best al mee beginnen.

Misboekje zou je ook al mee kunnen beginnen, deze ga ik zelf maken. Heb overal boekjes gaan vragen en aan de hand daarvan kan je ze zelf makkelijk samenstellen.

De nieuwe collectie trouwkleden is in de meeste winkels binnen dus hiervoor kan je mss best uitkijken wanneer er opendeurdagen zijn dan kan je wel al ideetjes opdoen ook al neem je een tweedehans kleedje. Als je in vlaams brabant woont dan raad ik je aan op bij Moderna in Schepdaal eens langs te gaan (daar komt mijn droomkleed van).
Voor een nieuw moet je rekenen tsn 1000-1500€, een tweedehans is gemakkelijk de helft minder.

Je kan altijd eens naar een trouwbeurs gaan daar staan verschillende standen die heel nuttig zijn, wij hebben zo onze fotograaf vastgelegd en onze ringen gekozen.

Hopelijk kan je hiermee verder

Groetjes,
Sabrina
07/07/07

saskia
7-9-2007
 Meld misbruik2-11-2006 16:40:40

Hey
ik denk dat je qua zaal ed al niet meer te kieskeurig zal mogen zijn aangezien alles ongelooflijk snel geboekt wordt... idem fotograaf
wij trouwen 677 en bij ons ligen zaal, dj en fotograaf vast. we trouwen niet voor de wet dus dat scheelt... uitnodigingen gaan we zelf maken en daar zal de fotgraaf waarschijnlijk bij helpen. ringen zijn gekozen maar moeten nog besteld worden.
wat een kleed betreft, ik wou geen wit dus had ik er één laten maken. wou bordeaux met zwart accent (ventje dan zwart kostuum met hemd in zelfde kleur van kleed) maar tis te rood uitgevallen... is wel mooi gemaakt maar niet wat ik wou... (by the way: als iemand interesse heeft laat maar iets weten) dus daar zou ik dan toch ook al eens naar beginnen kijken.

en inderdaad, de trouwbeurzen zijn weer in aantocht en daar is veel inspiratie te vinden

groetjes en veel succes
sas677

saskia
7-9-2007
 Meld misbruik2-11-2006 16:41:29

moest dus zijn 'we trouwen niet voor de kerk'... haha

Katrien
18-8-2007
 Meld misbruik2-11-2006 20:12:31

Wij trouwen een weekje later (18e) en bij ons staat al redelijk wat vast.
Zaal, stadhuis + kerk, fotograaf, mijn kleed, auto's bijna,...denk dat het dat zo wat zal zijn...
Ik raad je toch aan om zeker de zaal en stadhuis al gaan te beslissen en voor je kleed mag je ook niet meer te lang wachten (als je een nieuw wilt tenminste...).

Good luck!
Groetjes,
Katrien

Caroline
18-8-2007
 Meld misbruik3-11-2006 7:15:40

hallo Wendy,

Ik zou zeggen, ook niet te veel in paniek beginnen schieten hé, geniet ervan om de voorbereidingen te doen.
Ik zou ook wel al zeker beginnen uitkijken naar zaal en fotograaf. Voor de feestzaal: kan je best eerst een zoeken op internet, en dan eens rondbellen met de vraag of jullie datum nog vrij is. Is dat het geval, kan je afspraken beginnen maken (anders werk voor niets). fotografen zullen volgens mij geen probleem zijn (naar de fotografen waar wij naar toe zijn geweest, stond onze datum nog vrij en wij trouwen op 18/08/07)!
Bij ons staat enkel nog maar zaal, kerk, wet, bijna fotograaf en bijna dj vast (en evt live muziek voor in de kerk want onze priester wil enkel live muziek). Wij zijn ook al naar een trouwbeurs geweest en da's wel ies plezant om op rond te lopen.

Groetjes en geniet er vooral van!
Caroline

Antonietta
25-8-2007
 Meld misbruik3-11-2006 12:28:02

Hoi Wendy,

Wij trouwen 2 weekjes later, nl. 25/08/2007. Bij ons staat de kerk, stadhuis, feestzaal, dj, live muziek kerk, vervoer, fotograaf en mijn kleed vast. We gaan binnenkort beginnen kijken voor uitnodigingen en misboekjes.

Ik zou al beginnen met kerk, stadhuis, feestzaal en fotograaf...

In trouwboekjes, zoals Loving You, Bruidsmagazine, ... staat ook een 'timing' in, ook tof om te lezen...

groetjes, succes en geniet van de voorbereidingen!!
Antonietta

wendy
11-8-2007
 Meld misbruik4-11-2006 10:37:41

hoi, iedereen
dank je voor de goede raad hier, maar nu ben ik wel een beetje in paniek hoor, angst dat ik er niet meer ga geraken.
eerlijk gezegd, staat er nog niets vast hier.

Hier op het gemeentehuis (st-truiden) zeiden ze dat ik max zes maanden op voorhand pas de datum kon vastleggen maar blijkbaar gaat dat toch vroeger als ik dat allemaal van jullie lees.
Ik kan moeilijk een zaal enz gaan reserveren als de datum op het gemeentehuis nog niet vaststaat hé.
Weet er iemand waar ik een goede dj kan vinden? en hoeveel dat ongeveer gaat kosten?

kusjes wendyke (ben nu wel heel zenuwachtig hoor)

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik4-11-2006 15:33:29

Hey Wendy,

Bij ons op het gemeentehuis kan je ook pas de datum 6 maand op voorhand vastleggen, maar voor de feestzaal mag je toch een jaar op voorhand rekenen (hangt er een beetje vanaf welk soort zaal je wil).
Wij hebben dus ook alles al vastgelegd zonder een bevestiging te krijgen van het stadhuis. Als je moet wachten op die bevestiging dan ben je hopeloos te laat.
Bij veel gemeentes houden ze er een officieuze agenda op na, maar officieel kan het pas 6 maand op voorhand, maar daar mag je ZEKER niet op wachten!!!
Het eerste dat je nu moet doen is een feestzaal zoeken. Als je daarbij niet te kieskeurig bent zal je wel nog iets vinden, maar weet dat zaterdagen in juli en augustus zeer populair zijn. Op vrijdagen zal je misschien nog meer keuze hebben. Maar als je op 11/08/07 wil trouwen zal je nog moeilijk een 'bekende' zaal vinden. De zoektocht zal misschien makkelijker zijn bij minder bekende zalen of zalen zonder traiteur of zo (of parochiezalen).
Zeker niet panikeren, maar nu toch wel in gang schieten en misschien overwegen om de datum te veranderen (maar dat zal je zelf wel ondervinden of dat nodig is of niet). De voorbereidingen moeten plezant blijven hé.

Veel succes!!!

Groetjes, Sissi

Emmy
21-7-2007
 Meld misbruik4-11-2006 18:51:49

Hey Wendy,
niet panikeren hoor! wij trouwen op 21 juli en bij ons staat enkel de traiteur al vast; de dj leggen we normaalgezien ook binnenkort vast. Oh ja en een fotograaf hebben we ook al omdat een vriendin van ons fotograaf zal zijn.
Ik denk wel dat je nu moet beginnen uitkijken voor een zaal en bel misschien eens naar het stadhuis om jullie datum officieus vast te leggen.
Voor de rest: laat je niet al te veel opjagen door de forumgangers maar schiet nu wel in gang!
groetjes

wendy
11-8-2007
 Meld misbruik4-11-2006 19:05:38

Hoi iedereen, ik heb vandaag een mailtje verstuurd, naar het gemeentehuis, omdat het hier gesloten is vandaag, ik hoop dat ik een positief antwoord ga krijgen, want ik heb echt schrik om de feestzaal enz vast te leggen, en daarna misschien te horen krijgen, dat onze datum niet meer vrij is

Dan sta ik daar mooi hé.

Voor mijn trouwkleed, ga ik wel al tijd maken, daar heb je niet echt een datum voor nodig hé.

xxxjes wendy

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik5-11-2006 11:24:29

Hey Wendy,

Ik denk dat heel wat bruidjes al alles geregeld hebben zonder zeker te zijn dat er die dag nog plaats is op het gemeentehuis.
Niet elke gemeente houdt er immers een officieuze agenda op na.
Wij zullen dus pas 6 maand op voorhand zeker zijn of we plaats hebben of niet en er is al heel wat geregeld bij ons. Maar ik denk dat je je voor zoiets pas zorgen moet maken als je een echt populaire datum gekozen hebt zoals bvb. 07/07/07.

Veel succes!

Groetjes, Sissi

Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik18-11-2006 10:56:17

Hallo,
leuk,wij trouwen ook die dag. Bij ons liggen feestzaal, fotograaf, kerk, vervoer, ceremoniemeester, traiteur, d.j., huwelijksreis en trouwringen al vast. Ook zijn de suitekleren en mijn trouwkleed al gekozen en besteld. Maar wij waren dan ook vrij vroeg met onze voorbereidingen. De belangrijkste dingen zijn inderdaad feestzaal en fotograaf. Die kunnen soms al tussen 1 en 2 jaar op voorhand vol geboekt zijn. Mijn raad: begin eraan want het is ook superleuk om lang van je voorbereidingen te kunnen genieten. Ik wens jullie veel succes en vooral plezier.

groetjes,
Isabel

Natacha
7-7-2007
 Meld misbruik8-12-2006 13:47:41

amai ik schrik over wat jullie allemaal al hebben gepland! Wij trouwen ook op 07/07/07 en we hebben nog maar een feestzaal, fotograaf en vervoer ... een dj is enorm moeilijk voor die datum... morgen ga ik voor de eerste keer kijken voor een trouwkleed spannend! Wat raden jullie nog aan om alvast al te boeken?

groetjes Natacha

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info