Nu Online
Momenteel zijn er 471 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schoonbroer zal niet bij de mis zijn..

7-3-2013 19:59:31
Hallo iedereen!

Ik zit met een probleem, en mijn vriend lijkt mij niet echt te begrijpen.

Zijn zus is enkele jaren geleden getrouwd, burgerlijk en heel klein,omdat ze nog niet zo lang een kind hadden en 't niet breed hadden.

Wij hebben nu een iets groter feest, waarbij onze ouders ook bijdragen, maar die keuze hebben we bij hen gelaten (zijnde, als we 't zelf betalen nodigen we alle tante's en nonkels etc niet uit, als jullie de erbij willen..). Beide ouders besloten dat ze er bepaalde mensen wel echt bij wilden, en ze leggen dus bij. Langs de kant van m'n vriend is het nooit echt gezegd, maar zijn broer en zus lijken hier niet zo mee opgezet. Niet meteen hier verder iets mee te maken, maar een beetje de situatieschets :)

Wij trouwen voor de kerk, voor mij erg belangrijk. De zus van mijn vriend is zijn getuige. Nu blijkt dus dat haar man niet bij de viering zal zijn.. Want hun kindje moet dat uur haar middagdutje doen (we trouwen om 14u30). Ze zouden al een babysit hebben proberen vast te krijgen, dat was niet gelukt.

Nu vind ik dat eigenlijk echt erg.. We komen voor de mis samen bij mijn ouders, en hij loopt normaal mee in de suite. Voor mij is dat toch alsof er dan iemand mist.. Ik heb een beetje het gevoel dat die dag hen gewoon niet zo bijster veel kan schelen, en hun normale dagverloop voor gaat.

M'n vriend heeft dus aangehaald bij z'n zus dat we liever hadden dat hij erbij was, maar we kregen gewoon de booschap dat ze geen babysit konden vinden. Wij hebben geen kinderen (en geen kinderwens), dus ik weet 't natuurlijk niet zo goed, maar een kind van 4 kan toch één dagje eens een uurtje eerder slapen? M'n vriend wilt 't gewoon zo laten, en iemand 'extra' in de suite laten lopen zodat z'n zus niet alleen loopt. Maar ik ken mezelf, ik ga dat me die dag aantrekken. En eigenlijk ben ik ook te koppig om iemand extra in de suite te zetten, loop dan maar alleen denk ik dan..

Ik heb dus een beetje het gevoel dat dit een beetje voortkomt uit het feit dat ze de manier waarop we ons huwelijk doen niet 'goed' vinden enzo.. Voor hen in de kerk niet belangrijk, dus maakt niet uit dat ik er niet ben, zoiet.. Ze hebben ook al eens laten blijken dat ze vinden dat ik 't teveel op mijn manier wil. Vind ik zelf totaal niet, suite moet niets van kleding aanpassen ofzo, ik zorg gewoon voor corsages voor de mannen en een bloem aan de pols voor de vrouwen. 't enige wat ik verwacht van de 'gezinnen en familie' is dat ze er heel de dag bij zijn..We hadden ook gevraagd of hun dochtertje bruidsmeisje wilde zijn, maar dat hebben ze ook geweigerd. Ze vonden het maar niets dat ze dan een mooi kleedje aan moet dat speciaal voor die dag was..

Oke een lang en verward verhaal.. Wat zouden jullie doen? Er opnieuw over beginnen of het laten voor de goede vrede?

Ann
18-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 1053

anke
24-5-2014
 Meld misbruik7-3-2013 20:09:11

Ik vind dit inderdaad enorm erg voor jullie.
Ik denk ook dat het helemaal niet erg is om een kind van 4 vroeger in bed te leggen of zelfs een keer helemaal niet.

Mijn zus heeft 2 kinderen van 3jaar, en deze gaan bijna nooit nog slapen in de namiddag, die kinderen kunnen best wel zonder of toch zeker voor een keertje.

En het meisje als bruismeisje vragen? Of gaat dit niet?

Agnes
5-7-2013
 Meld misbruik7-3-2013 20:19:30

Ik vind dit ook erg voor jou...
Kinderen van 4 jaar gaan normaal gezien toch ook een hele dag naar school en kunnen dus gemakkelijk zonder slaap in de namiddag...
Probeer er het beste van te maken en het je niet teveel aan te trekken, want dat helpt je niet verder...
Als ze daardoor alleen in de suite loopt, is dat haar keuze he...

krista
9-8-2013
 Meld misbruik7-3-2013 20:38:38

Zoals Agnes zegt was ik ook aan t denken dat n kind van 4 toch ook n hele dag naar school gaat. Dus geniet van jullie dag met de mensen die er graag bij zijn.
Probeer het breder te zien dan de mensen van de familie....
Geniet en probeer het je niet te fel aan te trekken..
Groetjes, Krista

Ann
18-5-2013
 Meld misbruik7-3-2013 20:45:50

Anke, dat hebben we dus gevraagd maar dat wilden ze zelf niet!

Maar jullie hebben wel gelijk, ik heb nog eventjes tijd om 't van me af te zetten, en op de dag zelf ben ik misschien wel te fel met andere dingen bezig (hopelijk vooral met m'n toekomstige man hihi).

Maar ik ga inderdaad geen moeite doen zodat z'n zus langs iemand loopt enz.!

anke
24-5-2014
 Meld misbruik7-3-2013 21:05:16

Amai, vind het inderdaad wel heel vreemd dat ze dat niet willen!!

Mijn zus zit al jaren te zeggen zelfs voor ze kinderen had en ik nog 14 was ofzo, ja als gij trouwt dan mogen mijn kindjes toch uw bruiskindjes zijn he??
Die was heel vereerd dat ik het vroeg...

Maar probeer het inderdaad van je af te zetten, en die dag zelfs ben je waarschijnlijk inderdaad wel met andere dingen bezig! Zeker proberen je dag hierdoor niet te laten verpesten, het is hun keuze, en ze zullen dan iets serieus missen!

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik7-3-2013 21:14:44

Eerlijk gezegd.
Ik vind het reuzebelachelijk! Hij kan ervoor ervoor slapen bv om half 12 eten geven en tegen 12uur in bed.

Of hij kan na de ceremonie slapen!
En geen babysit vinden ahahahahaha laat mij niet lachen!
FLAUWEKUL!

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik7-3-2013 21:26:49

Of hun idee omtrent het middagdutje nu overdreven is of niet, speelt geen rol.
Want wat doe je daar dan mee, ga je hen 'verplichten' om het kind mee te lopen?
Ga je daarover je mening delen, ze zeggen dat hun kind wakker moet blijven en er eventueel over discussiëren?
Of je het nu leuk vind of niet, gelijk hebt of niet....ik denk dat het beste is, dit te laten rusten.
Bepaalde z,aken kunnen niet altijd 100% perfect zijn, dat hoort nu eenmaal bij het leven.
Misschien nog eens als laatste strohalm supervriendelijk in je schoonbroer zijn ogen kijken, je vraag op een leuke manier formuleren...je weet nooit.

grtz

Kim
4-10-2014
 Meld misbruik7-3-2013 21:56:51

Dan heeft ze alleen maar pech dat ze overal alleen op de foto's zal staan...

Sarra
15-4-2017
 Meld misbruik8-3-2013 9:06:07

Ik denk dat uw schoonbroer den dikkop is aant uithangen :-) Wat is dat nu voor een koppig gedrag.

Caroline
14-6-2014
 Meld misbruik8-3-2013 11:16:53

Wij hebben besloten van volgend jaar in juni pas te trouwen dat onze kindjes bruidskindjes kunnen zijn. Dan zijn ze 3 en 4. Dus een kindje dat van 4 jaar nog gaat slapen vind ik heel raar. Mss kan je schoonbroer het gewoon niet verkroppen dat jullie wel een iets groter feest geven en met viering enzo erbij. En dat zun dat 4 jaar geleden niet hebben kunnen doen.

Trek het je niet aan en geniet van je dag!!!! Laat ze gewoon doen en mss tegen dan draaien ze nog wel bij. Als je er nu niks meer over zegt en dan mss nog eens vragen...
Alvast veel succes.

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik8-3-2013 11:58:25

Ik sluit aan bij hierboven: laat zijn zus dan ook maar alleen de kerk binnenkomen en alleen op de foto's staan. Beter zo dan dat je er nu spel rond maakt en haar man met een ganse filet americain tot op de grond erbij loopt in de namiddag.

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik8-3-2013 13:00:37

Pfffffff wat een eikel!

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik8-3-2013 13:00:48

Ik denk net zoals de meesten hier dat het is van niet willen in plaats van niet kunnen. Een kind van vier kan best zonder middagdutje voor een keer. Ik ken trouwens geen enkele meisje van vier dat niet graag bruidsmeisje zou zijn (en pronken in een mooie jurk).
Als je schoonbroer niet wil komen, kan je daar beter geen energie aan verspillen. Hij wil er niet bij zijn? Jammer, maar je hebt hem niet nodig om te trouwen, het zal zijn gemis zijn, niet het jouwe.
En verder zou ik zeker geen regelingen treffen ivm de suite. Kans is trouwens groot dat ze op't laatst moment nog van gedachten veranderen en als je dan al iemand anders gevraagd hebt...

Ann
18-5-2013
 Meld misbruik8-3-2013 17:03:54

Bedankt voor de reacties! :)

Mijn mama zei ook, ik ben bruidsmeisje geweest toen ik 4 was, ik herinner me daar zelf niks meer van maar ik vond dat ook echt de max! Nu hebben we de halfzus van onze bruidsjongen (ons babysitkindje sinds ie een uk is) gevraagd, en die was helemaal door het dolle heen, veel fijner ;)

Het doet wel deugd te lezen dat ik niet de enige ben die er meer achter zoekt. Ik dacht al dat ik toch een echte bridezilla ging worden ;)

'k ga het doen zoals jullie zeggen. Er geen woorden meer aan vuil maken, en niks regelen om de zaak te veranderen in hun voordeel en voor hun gemak. Groepsfoto's nemen we net na de mis, en als ze daar niet met het hele gezin willen opstaan, wij zullen er toch hoe dan ook stralend opstaan ;)

Caroline
14-6-2014
 Meld misbruik8-3-2013 19:58:58

Go Ann Go!!!!
Groot gelijk meid!!! Laat het niet aan je hart komen en maak er jullie dag van!!

Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik10-3-2013 9:22:03

Ann rullllezzzz :-D

Mieke
29-6-2013
 Meld misbruik11-3-2013 11:49:37

Ik vind het een beetje jammer, maar kan je alleen zeggen als die jongeman dit niet kan opbrengen voor jullie en nog minder voor zijn vrouwke zegt dat heel veel over zijn respect ten aanzien de familie van zijn vrouw. Jaloezie kan maar hoeft toch niet! jullie relaties zijn tenslotte ook niet perfect hetzelfde!
Ik denk dat je het best laat rusten. en je schoonzus alleen de kerk laten binnen lopen of haar en haar man van te voren voorstellen aan een super goed looking vervanger voor haar man misschien zelfs interessant als haar man een beetje van het jaloerse type is, zal hij mss wel inzien dat een ander met zijn vrouwke loopt te pronken.hij zal dan wel bijdraaien. en wat dat lieve kleine meisje betreft, het is vreemd dat zij nog slaapt namiddag! misschien zelf een rondhoren in je kennissenkring of jullie geen goede babysit kennen en voorstellen dat die er dan voor zal zorgen.

Ann
18-5-2013
 Meld misbruik13-3-2013 15:51:17

Allee, blijkbaar hadden we al niet mogen bellen om te vragen om te vragen hoe 't kwam dat hij niet naar de mis ging (we wisten eerst niet of ze al een babysit hadden proberen te zoeken etc.). En ze vinden onze trouw overdreven..

Seg als het al niet eens één dag mag gaan over ons, nee zelfs op zo'n dag zouden we ons moeten aanpassen!

edith
29-6-2013
 Meld misbruik23-3-2013 12:42:17

1 woord : JALOEZIE -- dat doet rare dingen met mensen.

het is jullie dag en laat het niet aan je hartje komen. Dat is hun probleem als hij er niet bij kan zijn (wil zijn). Het zal een mooie dag worden jullie dag. Geniet ervan er zullen mensen genoeg aanwezig zijn waar je je goed bij zult voelen. ;-)
xx

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...