Nu Online
Momenteel zijn er 346 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

draaien onder zonnebank? ik ben zonnebank-groentje :-)

8-3-2013 14:43:22
Dag bruidjes,

Ik heb een erg domme vraag maar ik ben dan ook zonnebank-groentje :-)

Ik ben nu al twee keer onder de zonnebank geweest. Maar ik vraag me nu af: Moet je steeds op je rug liggen of moet je eens afwisselen (op je buik liggen, op je zij, ...). Het is een zonnebank, dus geen zonnehemel...

Zijn er nog tips die ik moet weten?

Ik wil voorkomen dat ik in strepen zou bruinen :-) Zou weer eens iets typisch voor mij zijn? :-)

Bedankt om een zonnebank-groentje te helpen!

xxx

Eve
4-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 22 | Gelezen: 1324

Melanie
5-9-2014
 Meld misbruik8-3-2013 14:51:16

Ik heb er ook weinig verstand van maar ik neem aan dat je niet hoeft te draaien. Volgens mij zitten er in een zonnebank aan beide zijdes lampen. Een zonnehemel is alleen boven je. Maar hoe dat gaat met je zij dat weet ik niet. Armen omhoog misschien hahaa

Succes, en ik volg even mee!

Lore
18-5-2013
 Meld misbruik8-3-2013 14:53:49

Ik ben ook een zonnebank-groentje! Ben deze week 2 keer onder de zonnebank geweest (dus ook ineens de eerste 2 keer in mijn hele leven). En ik zie toch dat ik bruin langs alle kanten :) (voor, achter, zij, ...) oh en ik draai me niet om..

Eve
4-5-2013
 Meld misbruik8-3-2013 14:59:13

bedankt dames!

Ja, idd misschien de armen omhoog Melanie :-)

Lore, deze week ben ik ook de eerste twee keer uit mijn leven geweest... man man, zo stil liggen is eigenlijk niets voor mij. Maar ik vind dat mijn rug preciesis twee is verdeeld (zo ter hoogte van werverkolom precies minder bruin dan de rest van mijn rug...Op zijn zij is het precies ook al een beetje bruin. :-)

Ik heb geen zin om dat nog eens te vragen daar in het zonnecenter. De eerste keer bekeek ze me al toen ik vroeg of het normaal was dat de klep zo hoog zat.. Ik had het blijkbaar gewoon vergeten dicht te doen :-)... Amaai, ik voelde me zo dom hé.... dus echt een groentje :-)

sahine
31-8-2013
 Meld misbruik8-3-2013 15:07:19

Brides to be

Het is best eens om te draaien anders heb je ter hoogte van uw schouders 2 witte cirkeltjes en inderdaad uw armen omhoog anders zit je met een witte plooi aan uw oksels.
Deze tips heb ik gekregen in de winkel toen ik mijn kleedje kocht.

veel bruin plezier!

Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik8-3-2013 15:10:31

haha Eve hilarisch van die klep!!!

Melanie
5-9-2014
 Meld misbruik8-3-2013 15:14:14

De laatste keer dat ik onder de zonnebank ben geweest heb ik dat niet gedaan. Ik denk gewoon de armen niet te strak tegen het lijf.
Maar beetje muziek in en je bent zo een half uurtje verder.

Ach Eve, maak je niet druk. En er zijn nog zat andere zonnecenters waar ze je wel willen helpen. En vragen zijn nooit dom of wat dan ook he, alleen de antwoorden hahaha.

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik8-3-2013 15:15:16

Hihi, kei grappig, maar ik zou net hetzelfde voorhebben zene!
Had eigenlijk nog niet eens aan de zonnebank gedacht!
We gaan wel nog op skiverlof. Tja, 'k zal dan maar op zon hopen daar, hé!

Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik8-3-2013 15:15:41

Geen zonnebank voor mij, want bruinen is een hele opgave voor mij. In de zomer wordt ik gewoon rood en weer wit. Bruinen lukt amper. Ik ga dus spray tanning is proberen. Ik heb op 6 april een afspraak om het al eens te proberen. Ik wil zeker zijn dat ik op mijn trouwdag niet té bruin zie, het mot natuurlijk blijven he :)

Ne
28-9-2013
 Meld misbruik8-3-2013 15:22:36

Ben nu ook geen kenner, maar ik zou denken dat af en toe eens draaien en/of armen/benen herleggen niet slecht kan zijn. Het kan altijd zijn dat de ene lamp wat harder of stiller schijnt dan de andere (nieuwer bv).

Caroline
14-6-2014
 Meld misbruik8-3-2013 15:51:38

hier hebben ze mij ook nooit gezegd gehad dat je je moet omdraaien. Maar ik ben zoals Tineke.. Rood en terug Wit. Ga mij ook late spraye Alle van de zomer al eens proberen voor een feest en dan zien wat het geeft. En hoelang het blijft en wanneer ik het beste kan gaan. Tineke laat jij iets weten hoe het geweest is???
Succes met het bruinen .....

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik8-3-2013 16:14:10

Voor mij zal het ook de eerste keer in mijn leven zijn dat ik ga...Ik denk in mei te beginnen of zou dat te laat zijn? Heb nog hopen stomme vragen: bv moet je je met iets insmeren vooraf? Ik heb ook spataders zou dat schadelijk zijn?

Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik8-3-2013 16:28:42

Caroline, ik laat je zeker weten hoe het geweest is! Ik ben zelf ook heel benieuwd :)

Bea, dat hangt er vanaf hoe snel je bruint. Mijn schoonma zegt dat voor haar vier beurten genoeg zijn om een kleurtje te hebben, maar ik denk dat ik met tien beurten nog niet ver zou geraken :) Je moet je sowieso insmeren volgens mij, want je kan verbranden... Misschien kan je best op voorhand al eens naar een zonnecenter gaan en info inwinnen ook m.b.t. die spataders.

Evy
27-7-2013
 Meld misbruik8-3-2013 16:40:14

Hallo,

Domme vragen bestaan niet zeg ik altijd. Bij deze wat raad en tips:

Ik draai nooit. Het is idd goed dat je af en toe eens je armen omhoog doet, anders groot verschil onder je oksels. Maar zeker niet constant zo liggen. Je armen moeten ook bruinen hé. Het is best van je in te smeren. Ik gebruik een product van bodysol dat ik de apotheek ga halen, want op de zonnebank kan je ook verbranden. Je gezicht ook mee inwrijven. En ook je armen niet te dicht bij je lichaam leggen.

Groetjes

Ann
18-5-2013
 Meld misbruik8-3-2013 17:07:06

Tineke, ik blijf dit ook volgen ik ben daar erg benieuwd naar!

De keren dat ik onder de zonnebank ben gegaan heb ik nooit gedraaid en gewoon met mijn armen wat van mijn lichaam af gelegen. Ingesmeerd met zo'n 'speciale' zonnebankzalf/olie van mijn mama.

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik8-3-2013 17:37:08

Ik zou me toch wel eens omdraaien want anders heb je ook een wit plekje op je g... achterwerk en soms ook op de schouders x Vroeger was ik een zonnebank addict maar mag niet meer van de dokter.... Sprayen durf ik niet want heb dat ooit eens laten doen en had toch wat bruin op men handdoek bij het afdrogen, stel je voor op men witte jurk, NO WAY!!!!!!
Dus; ik duim op lekker zonnig weer vanaf half april!

Karen
13-7-2013
 Meld misbruik8-3-2013 17:53:46

Gewoon af en toe eens van positie veranderen met je armen en benen, dan heb je geen vlekjes :).
En je niet teveel afvragen hoe je eruit ziet als je daar zo ligt, of je wil nooit meer gaan :D.

chris
5-7-2013
 Meld misbruik8-3-2013 18:26:10

Normaal gezien moet je niet draaien op zonnnebank. Ter hoogte van je gezicht zitten andere lampen, speciaal voor gezicht. Gewoon zien dat armen en benen een beetje gespreid liggen en dan heb je normaal gezien nergens witte vlekken. Insmeren mag je eigenlijk ook niet doen, het is de bedoeling dat je bruint, en insmeren vertraagt dit proces aanzienlijk. Deze tip heb ik vorig jaar gekregen van een zonnebankuitbater, en was niet verbrand na mijn zonnebankbeurten (zelfs niet na de eerste, wat vroeger wel eens gebeurde). Je moet wel geleidelijk aan opbouwen , eerste beurt onder minder zware lampen en max 10 min, en zo bouw je verder op naar 15-20 min en fellere lampen.

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik8-3-2013 19:21:27

Looooool Karen, toeval, ik heb mezelf deze week die vraag nog gesteld !

Jolien
1-7-2016
 Meld misbruik8-3-2013 19:49:31

Ik snap dat jullie allemaal graag een bruin kleurtje willen op jullie huwelijk, maar toch een beetje voorzichtig blijven he dames!
ttps://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_4jgUc...

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik9-3-2013 3:33:25

Langzaam aan zullen zonnebanken op termijn uit het straatbeeld verdwijnen...

Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik9-3-2013 18:12:42

chris: er is toch speciale zonnecreme voor onder de zonnebank? Natuurlijk gebruik je niet een gewone. Insmeren is toch aan te raden ze. je huid moet je goed hydrateren!

chris
5-7-2013
 Meld misbruik10-3-2013 13:53:53

er is speciale zonnecreme ja. gebruikte dit vroeger. Maar vermits ik onder de nieuwe zonnebanken waar ik nu ga niet verbrand gebruik ik dit niet meer, gewoon geleidelijk aan opbouwen (je bruine kleurtje is op zich al zonneblokker), en niet overdrijven met zonnebank (doe dit enkel voor wij op verlof gaan, dan is mijn huid al wat gewend tegen de directe zon in het warmere zuiden; :) Insmeren doe ik nadat ik onder zonnebank ben geweest,dan droogt je vel niet uit.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...