Terug naar overzicht
In feite kun je zelf kiezen wie er eerst uit de kerk komt, het staat je vrij.Ik heb het in beide vormen reeds meegemaakt.Indien je een ceremoniemeester hebt, zal deze waarschijnlijk zijn idee hierover proberen doordrukken vermoed ik.grtz www.discovideo.be
Hey, Bij ons waren wij zelf dat. Maar ik denk dat je ook als laatste kan buiten komen!
Wij gaan de gasten eerst uit de kerk laten gaan zodat ze met rijst kunnen gooien of bellen kunnen blazen ofzo
Wij laten eerst iedereen buitengaan, en komen dan zelf als laatste. Zo staat de erehaag mooi klaar voor confetti en foto's! ;)
Ik zou het ook specialer vinden als wij het laatste buitenkomen, das specialer, maar we hebben geen ceremoniemeester, dus wie moet dan de mensen aansporen om als eerst op te staan? Alvast bedankt voor de antwoorden!
Tijdens de trouwmissen die ik al gezien heb, staan de mensen gewoon recht en gaan naar buiten als het gedaan is. Simpel! ;) De familie en beste vrienden weten ook wel wat de bedoeling is, dus andere gasten zullen gewoon volgen.
Wij gaan eerst weg omdat we een viering in de tuin geven en dan gooien de mensen als we ze passeren.Maar ik ben ooit naar een kerkelijke viering geweest waar het bruidspaar eerst buiten ging en ik vond dit zelf niet zo leuk als gast. Ze lieten dan ook nog eens 2 duifjes op en iedereen stond nog in de kerk. Ik zou zeggen: laat de mensen eerst doorgaan, das ook mooier voor foto's :-)