Terug naar overzicht
wij trouwen op een vrijdag; Wij dachten ook eerst een zaterdag te nemen omdat sommige mensen anders verlof moeten nemen. Het is uiteindelijk toch een vrijdag geworden, we hadden bij onze zaal keuze: vrijdag of zaterdag; toch een beetje geld uitgespaard dus. Het is toch redelijk wat geld dat je anders aan de gemeente moet betalen. als je echt een bepaalde datum wilt, die betekenis voor je heeft, zou ik mss toch voor zaterdag kiezen, je moet zelf een beetje afwegen wat belangrijk is voor jou. met 124 euro kan je natuurlijk wel al een mooi paar schoenen kopen :)
Oei wij betalen slechts 25 euro voor de kosten van het opstellen van een dossier verder betalen we bij mijn weten niks. en oke je kan er veel mee doen maar tenslotte moeten jullie afwegen of die datum dat geld waard is. wij zouden wel voor een kerkelijke dienst 250 euro moeten betalen blijkbaar. zo zie je maar alles kost geld!! en soms behoorlijk veel!!
Tgoh enerzijds is 124 euro natuurlijk niet niks, maar het lijkt mij in het totaalplaatje geen gigantisch bedrag. Wij trouwen op een zaterdag in Gent en dat kost ons 200 euro (plus 15 euro voor het trouwboekje). Persoonlijk geef ik dat geld liever hieraan uit dan aan een paar dure schoenen, omdat ik het toch belangrijker vind dat de mensen die veel betekenen voor ons erbij kunnen zijn :). Niet iedereen kan nl. verlof krijgen tijdens de week.
Je kan evengoed op vrijdag voor de wet trouwen en de ceremonie en het feest op de zaterdag?
Hey,De kosten voor de gemeente zijn nu eenmaal de zotste kosten die er zijn, vonden wij persoonlijk. Wij wouden ook graag alles op 1 dag en op een zaterdag, maar dan moest je heel wat betalen (meer dan jij nog) en kon je niet eens in de namiddag trouwen. "Uit protest" hebben we dan beslist om op een maandag te trouwen, de enige dag waarop het gratis is . Het was dan nog wel een maandag in de paasvakantie. Je kan ook kijken voor zo'n brugdag misschien? Dan is de kans groot dat ze toch verlof hebben he. En wie graag bij je is, zal ook bij je zijn die dag.We hebben ons dit nooit beklaagd, en met de centen die we niet moesten uitgeven aan de gemeente, zijn we lekker gaan eten.Kwestie van keuzes te maken en je buikgevoel te volgen. Uiteraard ligt dit helemaal anders als je enkel en alleen voor de wet trouwt.Groetjes
Voor 124 euro zou ik graag trouwen op een zaterdag. Wij betalen dan ruim 600euro. Wij hebben dat wel gedaan voor het geld omdat het ruim 300euro scheelt tussen een vrijdag of een zaterdag. Dat vind ik de moeite waard. Maar als het voor jullie een betekenis heeft om op de 26e te trouwen is het naar mijn mening het overwegen waard.
Wij betalen helemaal niks om op een zaterdag te trouwen... Heel vreemd wat sommige gemeentes aan hun inwoners vragen!
Wij betalen 10€ voor het trouwboekje... Ik zou kiezen voor een zaterdag: sowieso meer mensen die zich kunnen vrijmaken. En het is nu eenmaal leuker om uit het stads/gemeentehuis te wandelen en er een boel mensen staat te klappen, nee? Maar dat is natuurlijk eigen mening en voorkeur.
Wij trouwen op een vrijdag voor de wet en het feest gaat de volgende dag door.Het leek ons tof om met dichte familie naar het gemeentehuis te gaan en daarna rustig iets eten en er op klinken. Dan gaan we elk met ons ouders naar huis zodat we toch nog niet als man en vrouw gaan slapen :-D
wij betalen enkel 15 euro voor het trouwboekje, voor de rest niets voor het gemeentehuis en we trouwen ook op een zaterdaggroetjes
Wij betalen ook 10 euro voor het boekje... Raar dat dit zo verschilt van gemeente tot gemeente...
wij betalen ook 125 EUR aan gemeente omdat we op zaterdag willen trouwen.. maar ja wat is die 125 EUR dan als je daarmee kan zorgen dan je vrienden en familie erbij kunnen zijn als ze dat willen...Want idd anders moeten ze verlof nemen en dan gaat een deel mss al niet komen denk ik?Ik wou alles op 1 dag maar feitelijk konden wij net zo goed de dag ervoor getrouwd hebben voor de wet want voor mij heeft dat het minst betekenis... Trouw voor de kerk is voor mij het symbool en ritueel dat me echt getrouwd gaat doen voelen :-) en ik denk dat voor de meeste koppels het niet echt noodzakelijk is dat iedereen erbij is voor de trouw van de wet?Maar let wel uw getruigen moeten er uiteraard wel bij zijn hé....Groetjes,Charmy
In Gent is de 200 euro die ze vragen om te trouwen op een zaterdag voor 'praalkosten'. Het huwelijk duurt dan iets langer dan tijdens de week denk ik (10 of 20 i.p.v. 5 minuten), er staat dan een baldakijn boven de trap naar de ingang, ligt een rode loper, er is een ceremoniemeester en ook een organist(e) denk ik... En dat is er allemaal niet tijdens de week. 200 euro is dan natuurlijk altijd nog veel geld :) maar bon