Terug naar overzicht
google, voor alles een oplossing :-) Ons misboekje heeft formaat 14,8 x 14,8 cm en ik heb dit zo gedaan: Pagina-indeling -> formaat -> zelf de cm ingeven, of formaat dat al bestaat aanklikken en zo heb je je formaat. En voor kolommen, zal je gewoon naar 'kolommen' moeten gaan en daar eens zien hoe je ermee kan spelen.
Volgens mij kan dat bij de pagina-instellingen door voor 'katern' te kiezen, en dan kan je ineens het aantal pagina's per boekje kiezen. Maar ik moet ook nog eens zien hoe je het dan precies moet doen. :)
Jep het is inderdaad zo (ook volgens google ;) ), kies bij 'pagina-instelling' onder 'marges' - 'pagina's' voor 'meerdere pagina's' en selecteer daar 'katern'. Je zet hem blijkbaar best wel op 'auto' ipv het aantal blz al te selecteren. Het Word venster past zich dan automatisch aan naar 2 kleinere aparte A5 bladjes (dus niet 2 kolommen). Je zou hier dus normaal in moeten werken (en alles dus wel in aaneensluitende volgorde maken), en dit zou automatisch in de juiste volgorde moeten worden afgedrukt. Wel even testen op de printer of de katernen er correct uitkomen en hoe het moet met dat dubbelzijdig printen.
ik doe het volgende: ik sla mijn word document (gewoon volledige pagina's) op als pdf, bij pdf kan je bij afdrukmogelijkheden boekje nemen, et voila als je een dubbelzijdige printer hebt print die alles uit zoals het moetwel eerst eens proberen want je moet in word dan wel iets grotere lettertypes nemen gezien het verkleint wordt bij het afdrukken
idem zoals bij Liesbet, ik sla op in PFD en zo ga ik ook drukken, ofwel privé, ofwel via kopiecenter, ik heb gewoon op A4 formaat gewerkt en lettertype 18 groot genomen en hierop ook mooi de indeling gemaakt, zij kunnen bij printen dat ineens goed zetten