TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Carrie
13-9-2013
|
18-3-2013 9:45:12
ach, ja... dat zijn van die schoonmoeders die het eigenlijk moeilijk hebben met het feit dat hun zoon/dochter gaat trouwen... liefst van al zouden ze alles zelf beslissen en zijn ze stiekem jaloers dat ze niet zelf helemaal in de spotlight staan en alles mogen kiezen.
doe lekker jullie zin ! zolang jullie het samen 'ok' vinden, hoef je u van niemand iets aan te trekken. jullie leven, jullie relatie, jullie trouw !
ik heb geluk dat mijn schoonmoeder zich helemaal niet moeit, en geen moeilijke is :) maar mijn ex-schoonmoeder was wel zo, dus ik kan het me levendig voorstellen. dat werd zo erge dat ik soms zelfs iets extra deed of zei, gewoon om haar 'op haar paard te zetten' hahaha :-)
kom op tijd maar eens stoom aflaten hier, dat doet deugd
|
|
Melanie
5-9-2014
|
18-3-2013 9:51:37
Wat vervelend zo'n schoonmoeder. Ik denk dat ik in me handjes mag klappen. Mijn schoonmoeder bemoeid zich nergens mee. Misschien wel te weinig... Wel bemoeid mijn zus zich overal mee...Dus ik snap precies wat je bedoeld. Maar je moet alles op jullie manier blijven doen hoor. Het is jullie dag en niet die van je schoonmoeder. Wat vind je aanstaande ervan dat zijn moeder dit doet? Misschien dat hij eens met haar kan praten.
|
|
Kirsten
7-9-2013
|
18-3-2013 10:05:15
We hebben het er erna over gehad want ik was natuurlijk slecht gezind maar hij wuift dat allemaal weg en zegt dat ik mij daar niets van hoef aan te trekken, dat ze het niet meent. Als je zoiets niet meent, zeg je dat ook allemaal niet. Ik ga niet teveel meer aan haar neus hangen ivm onze trouw. Het is soms gewoon leuk om te kunnen vertellen over de zaken die je dan weer geregeld hebt, maar ik heb nu geleerd dat ik het tegen haar niet moet vertellen. Gelukkig is mijn mama wel gemakkelijk en positief in al die dingen :)
|
|
WWW.DISCOVIDEO.BE
|
18-3-2013 11:07:24
En dit is nog maar het begin van je leven met haar, indien je realistisch de zaken bekijkt.
|
|
Liesbeth
29-6-2013
|
18-3-2013 11:15:18
KNOW THE FEELING. Ik zit met hetzelfde verhaal. Toen we vertelden dat we gingen trouwen zei ze dat ze zich nergens mee ging moeien omdat ze dit bij hun huwelijk zelf ook hadden meegemaakt. Ze wou ons ons ding laten doen totdat ik de dingen aan het regelen was. - De zaal was niet goed dus een andere zaal gezocht. Het was voor hen te ver. Het toppunt is wel dat ze zelf niet veel mensen vragen want ze hebben niet veel vrienden. - Het eten op onze trouw moest haar zin zijn, mijn ouders en wij hebben niets te zeggen gehad. - Het kostuum van mijn aanstaande gaat zij ook kiezen, mijn vriend heeft totaal geen inspraak. - Nu zijn ze dit weekend EINDELIJK voor hun kleren gaan kijken maar niets staat haar aan. Het frustreert me enorm maar het best is het te laten vallen en niets van aantrekken. Nu vertel ik zelfs niets meer van de voorbereidingen tegen mijn schoonouders, het is toch nooit goed. Het is onze dag en we gaan gewoon genieten van elkaar en van niemand iets aantrekken.
|
|
Kirsten
7-9-2013
|
18-3-2013 12:16:10
@ Liesbeth: Heel herkenbaar dus... Toen wij hen vertelden dat we gingen trouwen waren ze bijna kwaad. Zo'n reacties van "weten jullie wel wat dat kost?" en "we hadden toch liever dat er een kleinkind op komst was dan een trouw hoor"... Dus als ik het zo bekijk heeft ze van in het begin altijd moeilijk gedaan. Mijn ouders waren super content voor ons, maar zij hebben dat toch nooit laten blijken...
|
|
Tamara
23-5-2014
|
18-3-2013 12:46:58
Oooh, ik ben zo blij dat ik niet de enige ben met zo een schoonmama :-)
Op zich heb ik niets tegen mijn schoonmama, ze is altijd wel vriendelijk tegen mij, maar ergens weet ze mijn humeur ook altijd naar beneden te halen.
Toen we zeiden dat we gingen trouwen kon er ook met moeite ne proficiat af (net zoals toen ik afstudeerde of werk vond). Toen we een zaal op het oog hadden kwam ze doodleuk af met het feit dat ze graag 50man extra zou uitnodigen. Wij dus verderzoeken naar grotere zalen. En ondertussen heeft ze al tussen de regels laten blijken dat ze verwacht dat wij de extra mensen die zij vraagt gaan betalen (wat natuurlijk geen waar zal zijn!). Verder heeft ze ook nog niet aan haar schoonzussen en schoonbroers laten weten dat we gaan trouwen (Want ze wil daar nu nog niet mee bezig zijn. Het is nog zoooo lang). Gisteren hebben we mijn ouders en schoonouders een samen uitgenodigd bij ons thuis. En we zeiden dat we een lichte voorkeur hadden voor een zaal in Melle. Dat was natuurlijk niet goed, want dat is dichter bij mijn ouders dan bij hun (het is nota bene maar 20km voor hen en 5km voor mijn ouders). We moeten het maar in Eeklo doen, want dat is dichter voor mijn vriend zijn familie die van Evergem moet komen zegt ze... (Evergem-Melle of Evergem-Eeklo is bij mijn weten ongeveer even ver). Maar mijn vriend en mijn zin staat op Melle, dus het zal wel dat worden. Dan zegt ze dat ze een avondfeest maar niets vindt voor de oudere mensen van de familie. Zegt mijn ma daarop om te lachen: Aja, ge kunt voor hen ne pannekoek doen. Zegt mijn vriend zijn ma: Ewelja, da zou veel beter zijn dan die chichi-maaltijden... En als laatste zei mijn ma gisteren dat we deze zomer waarschijnlijk voor mijn kleed gaan kijken: Zegt mijn vriend zijn ma: Allez, waar da gij al mee bezig zijt. Kzeg: Mijn vriendinnen die vorig jaar getrouwd zijn zijn toch ook al 8 tot 10 maand op voorhand gaan kijken. Zegt zij doodleuk: Ahja, en omda u vriendinnekes da doen, gaat gij waarschijnlijk ook in dezelfde winkels naar dezelfde kleedjes gaan kijken...
Aaaargh, ik haat het :-) Gelukkig begrijpt mijn vriend mij en zijn mijn ouders meer begaan met onze trouw
|
|
Kirsten
7-9-2013
|
18-3-2013 13:23:23
Hatelijk hé :-)
Het probleem bij mijn schoonmoeder is dat ze ook steeds vriendelijk doet in mijn gezicht en alles is wauw en mooi en.... Maar dan hoor ik achteraf van mijn vriend dat ze tegen hem gezegd heeft dat ze bepaalde dingen toch niet OK vond.
Zo gingen we ook samen gaan kijken voor haar suitekledij. Ik wist dat ze graag bij Mia Monta wou gaan kijken en dus ik hield de opendeurdagen in de gaten. Toen ik de data had van die opendeurdagen liet ik haar dat weten en was ze direct akkoord om op zondagvoormiddag te gaan. Maar haar zus moest ook mee. Ok... De zaterdag ervoor komt ze af met het bericht dat haar zus niet meer kan en dat we dus toch niet kunnen gaan. Ze zei me dat ze dan tot de volgende opendeurdag zou wachten. Bleek dan dat het die dag zo sneeuwde en dat ze eigenlijk de opendeurdag van die zondag naar de zondag erna geplaatst hadden. Ik terug naar haar gebeld met het bericht, we kunnen volgende zondag nog gaan... maar dan kwam puntje bij paaltje. Ze was blijkbaar twee weken ervoor, terwijl ik gaan werken was, samen met haar zus al geweest en had haar kleed al gekozen en besteld. Dit durft ze dan niet tegen mij te zeggen en zit ze zo achterbaks te doen... Ik was echt kwaad. Nu niet dat ik het zo erg vond dat ze zonder mij geweest was, maar gewoon de manier waarop! Mijn vriend was toen ook kwaad want hij wou echt dat ik met haar zou meegaan... Maar het was dus duidelijk dat zij het niet wou...
|
|
Liesbeth
29-6-2013
|
18-3-2013 14:06:10
Leve de schoonouders ;-). Ik heb ook heel veel geluk dat mijn ouders wel 100% achter ons huwelijk staan en enthousiast zijn. Ik denk dat het best is dat we het ons niet te veel proberen aan te trekken en toch ons ding proberen te doen want het is wel ons huwelijk en niet het huwelijk van onze schoonouders. Veel moed nog en toch ook wel plezier met de verdere voorbereidingen.
|
|
Ann
24-1-2014
|
18-3-2013 15:51:51
geen schoonouders hier, dus geen last er van...
maar snap jullie volledig hoor, mijn ex schoonmoeder kon ik ook zo af en toe achter t behang plakken...
gewoon jullie eigen zin doen, het is jullie trouw!!! x
|
|
Brigitte
|
18-3-2013 17:32:14
Hallo ,
ik heb zelf 2 dochters die gaan trouwen , en kan dus echt niet begrijpen dat je zo kan zijn . Je moet blij zijn voor je kinderen dat ze gaan trouwen en gelukkig zijn , tenslotte krijg je er toch een dochter of zoon bij . het is toch heel normaal dat een koppeltje overloopt van emotie en graag vertelt over wat ze geregeld hebben . Dan verschieten ze er van als ze niets meer over de voorbereiding horen , want als het altijd negatief is ga je niets meer vertellen Maar ze weten niet wat ze missen , bij ons verloopt alles zeer ontspannen , onze dochters betrekken ons zoveel mogelijk Soms is het intensief , maar oh ik geniet er zo van . Maar blijkbaar gebeurt dit veel als je de forum een beetje volgt . Ik zou zeggen , trek het je niet te veel aan , dat is alleen maar negatieve energie tenslotte trouw je met je man en niet met je schoonouders . Geniet zo veel je kan !
|
|
rachelle
9-8-2013
|
18-3-2013 17:55:45
Niet elk ouder zegt wat hij voelt en verbergt zich achter bepaalde gedragingen. Maar het is de angst dat hun kind volwassen is geworden en dat ze hem/haar voorgoed kwijt is, maar dat geven ze niet toe.
Wij maken het op dit moment ook allemaal mee. Alleen zijn het mijn eigen ouders en zus. Vooral mijn moeder is van de dag dat we verloofd zijn in begrafenisstemming. Ook de botte opmerkingen voor en na de pasbeurten van trouwjurken moet ik erbij nemen. Mijn zus heeft mij vorige week in naam van mijn ouders en haar zelf nog afgekafferd dat we met niets of niemand rekening houden. Het ergste was dat mijn moeder erbij zat en ze heeft niets gezegd. In tegenstelling daarvan hebben we 3 gesprekken gehad waar wij een open communicatie hebben gevoerd, maar zelf verbergen ze zich achter antwoorden waarvan zij denken dat we die graag horen.
Het is jammer dat ze hun mening en gevoelens verbergen achter uitvluchten en botte opmerkingen. Tussen de regels door kunnen we lezen dat ze het moeilijk hebben dat ik ga trouwen. Ze hebben het gevoel dat ze mij voorgoed kwijt zijn. Mijn zus heeft er moeite mee dat ze haar kleine zus kwijt is en dat voor één keer niet zij in de spotlights staat.
De voorbereidingen zijn voor ons een hel. Maar het idee dat we vanaf 9/8 een eigen gezin vormen sterkt ons enorm aan om samen te genieten van de voorbereidingen.
Het is moeilijk om te aanvaarden dat je familie je tegenhoudt in de keuzes die jullie maken, maar weet dat het uit liefde is die op een verkeerde manier wordt weergegeven. Maar dat wil niet zeggen dat het je moet weerhouden in jullie keuzes.
|
|
Ann
18-5-2013
|
18-3-2013 19:52:16
Hier zijn het vooral de broer en zus van mijn vriend die echt niets goed vinden van wat wij doen!
We doen alles héél overdreven (terwijl ik vind dat we 't heel doorsnee doen), alles moet naar mijn goesting, ze zien tegen die dag op,etc etc etc. En dan kregen we nog een uitbrander van zijn broer (op een familiefeest waar iedereen bij stond en lekker luid) dat het echt wel belachelijk is dat we zo een tot in de punten geregelde trouw hebben met alles erop en eraan, maar we op huwelijksreis gaan naar Centerparcs..
Zijn zus is de getuige van mijn vriend, maar haar man en dochtertje zullen niet in de mis zijn en ze wilt zelf ook niets voorlezen.
|
|
Anja
10-1-2013
|
18-3-2013 20:43:48
Hola....geen slecht woord over een huwelijksreis naar centerparcs hè! Dat hebben wij ook gedaan en het was zaaaaalig.
Geef de nummer eens van dat (toekomstig) stukke schoonbroer, eens zien wie er dan een uitbrander krijgt! :-))
Probeer er jullie zo weinig mogelijk van aan te trekken, al weet ik dat dat niet gemakkelijk is. Ga ervoor, het is jullie dag.
|
|
Sandy
6-8-2013
|
19-3-2013 8:12:42
Het is behoorlijk frustrerend als je steeds maar moet aanhoren wat er niet goed is... Alsof je ook wél eens iets goed kan doen! Maar het is het gevecht niet waard kan ik je zeggen. Het is niet leuk, maar het beste is om óf je zegt er gewoon wat van, of je houdt je mond verder over alles wat je geregeld hebt.
Het is makkelijk gezegd, maar je moet zo maar denken: zij hebben hun kans met hún bruiloft gehad. Jij en je aanstaande trouwen, het is jullie dag! En dat het dan niet in het straatje en de wensen van de schoonmoeder, broer of zus past, vette pech! Het is zoals júllie het willen toch? Je hoeft je niet aan te passen, anders kijk je straks terug met gemengde gevoelens en met het idee 'dat had ik toch anders gewild'.
Wij hebben ook een aantal aparte dingen waar niet iedereen het mee eens is. Toen ik daar commentaar op kreeg heb ik meteen gezegd dat zij daar gewoon niets over te vertellen hebben. Tips zijn welkom, commentaar kun je bij de voordeur achterlaten. Daar heeft namelijk niemand iets aan..!
|
|
Bruidje2013
25-5-2013
|
20-3-2013 14:28:01
Hier ook een schoonfamilie die opkijkt tegen de dag. Ik vind dit echt moeilijk om te aanvaarden :-( Ik hoop gewoon dat ik die dag geen vervelende uitspraken moet horen :-(
|
|
Marieke
18-5-2013
|
21-3-2013 10:24:52
Oh zo erg voor jullie! Ik heb gelukkige lieve schoonouders maar die komen uit NL en die zijn hele andere dingen gewoon. Ze zijn gelukkig zo lief om er in mee te gaan. Ik vind het echt triestig hoe mensen zo kunnen doen. Trek je op aan je eigen mama en probeer het van je af te zetten (ik weet het, moeilijk) Op de dag zelf zal ze lief zijn. Ben ik zeker van. En het is JULLIE reis. Doe wat jullie willen. En probeer inderdaad enkel het noodzakelijke te delen en er van uit te gaan dat ze niets leuk vindt. Misschien is het dan wat makkelijker te dragen. Dikke knuffels en geniet zoveel mogelijk!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|