TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Tineke
11-5-2013
|
18-3-2013 13:25:11
Hoi Jasmijn,
Het komt allemaal wel goed, je hebt nog even he! Het allerbelangrijkste heb je al :-) Laat jouw vriend vooral zelf beslissen wat hij wil, want hij moet er zich tenslotte de hele dag goed in voelen!
Die decoratie: dat hangt een beetje af van wat je zelf wilt. Is datgene wat je mooi vindt haalbaar om zelf te maken dan zou ik het zeker zelf doen. Daar bespaar je ook al kosten mee. Maar neem ook zeker eens een kijkje op bijvoorbeeld www.etsy.com , daar vind je ook leuke ideetjes en soms is het gewoon goedkoper om het daar te bestellen!
Wij trouwen wel voor de kerk en hebben toch ook geen ceremoniemeester. Wij hebben de vader van mijn vriend zijn getuige gevraagd om dit te doen. Dat kost ons niks (behalve een attentie om hem te bedanken) en als je iemand hebt die goed georganiseerd is en jouw planning volgt dan moet dat volgens mij ook lukken! Maar dat is mijn mening natuurlijk.
Wat betreft de dresscode: ik heb al twee huwelijken meegemaakt waar dat op de uitnodiging stond en dat vindt niemand vreemd hoor. Ik heb dat niet gedaan, omdat ik denk dat mijn familie wel weet hoe men zich moet kleden voor een trouwfeest. Maar het kan volgens mij zeker!
|
|
ilse
24-8-2013
|
18-3-2013 13:29:12
Jasmijn op jouw dag is mijn dag....nee ik neem geen cermoniemeester,ik trouw ook alleen voor de wet,wel in bruidsjurk,lange...en ook een kerkelijke viering achteraf.......maar geen suite,iedereen zelfs de bruidegom moeten binnen wachten op de bruid.........kan wel een kwartier duren
|
|
Irina
15-6-2013
|
18-3-2013 13:59:01
hey, wij zetten geen dresscode, wij hopen dat de mensen genoeg verstand hebben om er wat deftig bij te lopen :) maar ik vind dat je dat gerust kan vermelden, op internet vind je leuke tekstjes
trouwen jullie enkel voor de wet? of nog kerk of vrijzinnige viering?
wij trouwen voor de wet met erna een vrijzinnige viering,
wij hebben geen ceremoniemeester
en de zaal kleden we zelf aan met de hulp van wat goede vrienden, persoonlijk en je eigen smaak
|
|
Katrien
20-4-2013
|
18-3-2013 14:06:36
Hey Jasmijn, - Kledij van je vriend: misschien moet hij beide kostuums eens aandoen, en zien waar hij zich het beste in voelt. En wat hij het mooiste vindt. Misschien is het op de kapstok niet zo mooi, maar eens hij het aanheeft kan het super zijn. Net als een trouwjurk, moet je ook zoiets echt eens aandoen, vind ik. Dat is ook geen alledaagse kledij, hé. - Ceremoniemeester of niet: wij hebben dat niet, maar wij trouwen ook niet voor de kerk. Enkel voor de wet, daarna receptie en diner. We vinden dat we daar geen ceremoniemeester voor nodig hebben. Ivm prijzen: daar in zitten nogal wat verschillen heb ik de indruk. Er is daar onlangs nog een topic over geweest. Misschien kan je dat eens opzoeken? - Kledij voor de bruidsmeisjes: ik heb die voor mijn dochtertje & de 2 andere bruidsmeisjes gekocht bij www.suitsyouwell.nl . Ik wou er ook niet al téveel geld aan geven. Ze groeien er snel uit, en kunnen zo'n prinsessenjurk ook niet vaak dragen. Wel goed op de maattabellen letten die bij de jurk staat, want sommige jurken vallen groot uit. Prima service gehad, ook vooraf snel antwoord op m'n vraagjes via mail. - Dresscode: wordt vaak gedaan, doen wij niet omdat ik zoiets heb "ik wil dat iedereen zich goed voelt die dag, en niet willes nilles een kostuum aandoet omdat ik dat wil." Langs de andere kant: het is super mooi op de foto's als bv de hele suite hetzelfde aanheeft! :-) en geloof me: op 158 dagen lukt het je écht wel! Ik ben eigenlijk pas ergens in januari in gang geschoten, en binnen 32 dagen is het al zo ver.
|
|
Karen
13-7-2013
|
18-3-2013 14:54:30
Tips voor kledij van je vriend: een kostuum van de Zara. Supermooie cut, mooi getailleerd, luxueuze stofjes en voor een mooi prijsje!
|
|
cathy
12-7-2013
|
18-3-2013 22:03:38
hallo, ceremoniemeester hebben we ook niet,vind dit een beetje een overbodige luxe,ook geen suite,iedereen doet aan wat hij wilt,voor de kleedje van de bruidskindjes heb ik na lang zoeken toch iets gevonden in de c&a,en kunnen ze het nog door dragen,dit jurkje in het geel,nu enkel nog schoentjes.
http://www.c-and-a.com/be/nl/shop/product.html#!/Meisje... , outfits & sets/95266/2
ik lees hier veel over een viering ipv een kerk dienst,maar weet eigenlijk niet wat het inhoud. voor de kostuum,zou ik hem zelf laten passen en zien wat hem best staat.
|
|
Michèle
24-8-2013
|
18-3-2013 22:18:06
leuke datum ;-) wij hebben ook nog vanalles te doen hoor :)
Geen ceremoniemeester... Ik wil een relaxte dag! Ik organiseer regelmatig beurzen en ben dus gewoon dat er wel iets fout loopt, geen erg ;)
Wij trouwen om 12u. Erna broodjes met suite, foto's en receptie begint om 18u en de menu is een uitgebreide BBQ en dessertbuffet :)
Ohjaons thema is "woef" wij zijn zot van honden ( hebben zelfs een vzw voor honden in nood) dus lag voor denhand :) de fotoshoot zal dus ook met de woefs in een bos zijn ;) mijn toekomstige maakt zich wel wat zorgen over mijn kleed in het bos hahaha heb nog niet verteld dat het een kort exemplaar is ;
Succes met de voorbereidingen!!!
Groetjes
|
|
Jasmijn
24-8-2018
|
19-3-2013 8:42:24
We trouwen niet voor de kerk ... Het plan is om op onze 5de of 10de huwelijksverjaardag een kerkelijke inzegening van het huwelijk te laten doen, dan hebben we nog eens een rede om een goed feestje te geven en de familie bij elkaar te brengen aangezien ze allemaal nogal ver wonen en we elkaar alleen maar allemaal zien op huwelijken :D en aangezien ik uit een vrijzinnig nest kom en mijn vriend christelijk vind ik dat een mooie toegeving van mijn kant ;)
Dus nu alleen maar voor de wet en dan zouden we daarna iets gaan drinken in het kasteel steytelink zodat ik en mijn vriend daar de foto's kunnen gaan laten maken en terwijl kunnen de mensen die mee naar het districtshuis gaan even een aperitiefje drinken :)
Dan tegen 14u naar de feestzaal zodat de gasten kunnen komen en dan vanaf 15u of 16 (zijn we nog niet uit) de BBQ aan voor lekker eten :)
En dan rond 19u u de taart en om 20u het avondfeest van start laten gaan ... we hebben nog 2 kleine kindjes (6jaar en anderhalf) dus we willen liefst dat het feest tussen 24u en 01u al stopt toch zeker tegen 2u ... maar dan moeten we een slachtoffer vinden om met de jongste dochter naar huis te gaan en aangezien zowat al onze familieleden, vrienden en kennissen op het feest gaan zijn is dit niet zo simpel.
En ja ik trouw ook in een wit lang kleed alleen geen te lange sleep omdat dat me hinderlijk leek en dat zal ik dan wel dragen voor het kerkelijk huwelijk binnen enkele jaartjes ... dan zal het ook alleen maar met lekker eten in het recreatief in wilrijk zijn en doen we NIETS zelf en geen echt avondfeest :) (was nu boven het budget met zoveel gasten)
Donderdag heb ik een afspraak met een dame die misschien heel betaalbaar de zaal en de tafels mooi kan aankleden dus hopen dat het binnen het budget past :D
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|