Terug naar overzicht
Wij gaan in onze uitnodigingen werken met aparte kaartjes (voor receptie-diner-avondfeest).Maar nu had ik is een vraagje, de neven en nichten krijgen de keuze: ofwel receptie ofwel avondfeest.Wij trouwen op een vrijdag en ik wil de mensen niet verplichten om verlof tenemen, dus ik denk dat er meer mensen naar het avondfeest willen komen.Maar hoe kan ik dit best vermelden?Iemand tips?
Is het niet meestal zo dat je voor én de receptie én het avondfeest wordt uitgenodigd? (dat was toch zo op de trouwen waar ik al ben geweest)Dan kunnen ze zelf nog als ze bevestigen zeggen: ja maar ik kan niet naar de receptie want...Of wordt dat te duur als er teveel naar allebei zouden komen?
Kan je niet op voorhand horen of ze naar de receptie of het avondfeest komen of zelf beslissen waar je ze voor vraagt? Ik vind het moeilijk te verwoorden!
Wij hebben die keuze voor hen gemaakt.Tantes en nonkels komen naar receptie en avondfeest en nichten en neven enkel naar het avondfeest.Je moet het jezelf soms gewoon makkelijker maken.
Maar mensen vragen voor en de receptie en het avondfeest vind ik zo raar. Dan moeten ze voor de diner naar huis gaan, en dan nadien terug komen voor het avondfeest??
Je kan natuurlijk gewoon zeggen "wij nodigen jullie uit voor de receptie van XXu tot XXu of het avondfeest vanaf XXu", maar ik kan me voorstellen dat dat raar overkomt. Of uitnodigen voor allebei en dan vragen of ze willen laten weten of ze naar de receptie, het avondfeest of beide komen?
Aah, ik snap het.Klein misverstand.Met avondfeest bedoel ik eten (diner) en dansen.
Kan je niet zeggen "Wij nodigen u uit voor onze receptie om XXuXX en aansluitend het avondfeest om XXuXX" of zoiets? Dan kunnen ze als het eerste tijdstip te vroeg is, nog beslissen om pas vanaf het avondfeest te komen>