TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
melissa
18-8-2013
|
22-3-2013 10:45:03
ken dat gevoel, ik dacht ook dat mijn kant gemakkelijk ging zijn ( ook niet dus ) vind nu wel dat je koppels per koppel moet uitnodigen, denk ook dat niemand zijn partner zou thuis laten voor naar een huwelijksfeest te gaan, maar voor het overnachten, nee dat vind ik dat ze gemakkelijk naar huis kunnen rijden als het maar een half uurtje is, daarbij iedereen moet daar zelf zijn verantwoordelijkheid in nemen en wie bob is is bob en wie geen bob wil zijn, zoekt maar een bob of zoekt een plaats om te overnachten, maar dat is een keuze die ze dan zelf moeten maken.
ja die familie discussies, heb er hier ook al enkele achter de rug, mijn me vind het bvb niet kunnen dat we na de mis foto's gaan nemen en dat we iedereen een uur of 3 later terug zien op de receptie, maar goed, is onze dag en we doen uiteindelijk onze zin, wie zich niet wil aanpassen blijft gewoon beter thuis, is zo en niet anders jullie moeten ook voor julie zelf uitmaken wat jullie willen en wat niet, is jullie feest, zijn jullie centen!!!!
veel plezier met de voorbereidingen groetjes melissa en john
|
|
Annina
28-9-2013
|
22-3-2013 11:04:08
De enige mensen die we "zonder partner" vragen zijn collega's van mij (das de gewoonte hier) of mensen van uit onze studententijd. Vaak weten we zelfs niet of ze een partner hebben, of kennen we hen niet. Is dat echt zo vreemd?
|
|
Tineke
11-5-2013
|
22-3-2013 11:34:22
Ik heb voor de receptie sommige mensen ook gevraagd zonder partner, omdat ik die ook niet ken. En omdat wij ook anders een receptie zouden hebben met veel te veel gasten. Dus ik vind dit wel kunnen, ik vind dat je moet doen wat je hart jou zegt!
Op onze uitnodiging staat ook alles in de u-vorm, dat kan zowel door een koppel als door een persoon alleen geïnterpreteerd worden. Lijkt mij dus ook geen probleem te zijn!
Onze zaal heeft ook geen overnachtingsmogelijkheid en de meeste van onze gasten moeten ook 20 minuten of meer rijden om naar onze feestzaal te komen. Er zijn er die al zelf op zoek gegaan zijn naar een B&B ofzo in de buurt en ik heb er ook al enkele doorgestuurd naar enkele gasten. Wij denken ook een taxi te nemen na ons feest, tenzij mijn schoonouders lang genoeg blijven en ons kunnen meenemen (het is nog niet zeker dat mijn schoonvader het einde van het feest haalt wegens een ziekte).
Ik vind dat jullie moeten doen wat jullie zelf willen en daar moet niemand zich mee moeien (tenzij dat zij de feest volledig betalen, dan ligt het misschien anders?).
|
|
Sien
24-8-2013
|
22-3-2013 11:37:13
wij gaan ook mensen zonder hun partner vragen, namelijk mijn collega's. het is op mijn werk de gewoonte dat je iedereen moet uitnodigen maar dit is al telkens gebeurd zonder partner (omdat anders de lijst inderdaad dubbel zo lang wordt)... bij mij worden die ook enkel op de receptie gevraagd. dus ik vind het niet zo vreemd...
|
|
Agnes
5-7-2013
|
22-3-2013 12:43:59
Wij nodigen iedereen met partner uit. Ik vind het zelf ook fijner dat als ik naar een feest moet dat mijn partner dan mee mag... Zo leren de wederhelften elkaar ook kennen he... De gastenlijst loopt zo wel op, maar het is ook wel gezellig. Wat de afstand betreft, vind ik dat een half uurtje rijden echt wel te doen is! Ik ben van Limburg afkomstig en woon nu 2 jaar in West-Vlaanderen, dus trouw ook in West-Vlaanderen. In ons geval is het dus moeilijker, vandaar dat met de dag van de trouw de naaste familie hier een hotel geboekt heeft. We geven de week na onze trouw een feest in Limburg voor mijn Limburgse vrienden en ex-collega's. Dit omdat we nog veel contact hebben met hen. Maar een half uurtje rijden heb je toch al snel he...
|
|
Jessie
20-7-2013
|
22-3-2013 15:04:49
Voor een afstand van 30 minuten rijden, zou ik geen hotel (willen) reserveren. Ik zit er zelf ook niet mee in om zo "ver" te rijden... Mocht dat nu familie zijn die van een andere provincie / land moet komen, ja, dan wel. Maar 30 minuten is toch niet onoverkomelijk? Da's gewoon een kwestie van carpoolen en een goeie BOB kiezen :-)
Bij collega's hier, ook zonder partner. Voor de rest, zijn het mensen die we goed kennen en dus ook de partners kennen, dus op die vraag kan ik weinig "advies" geven, helaas. Ik denk ook wel, dat je voor een receptie makkelijker mensen zonder partner kan uitnodigen, da's ook maar voor een uur of twee, dan voor een feest zelf.
Vooral doen waar jij en je partner zin in hebben!
|
|
smili
29-6-2013
|
22-3-2013 19:56:05
wij vragen iedereen met partner. Je moet even nagaan of jij het leuk zo vinden moest jij of je toekomstige alleen naar een feest zou moeten gaan? Is ook een manier om nieuwe mensen te leren kennen. En mensen die er een probleem van maken om een half uur te rijden ... da ze dan thuis blijven! een half uur is toch niks? bij ons komen er mensen die 1u, of 1,5 uur moeten rijden! en als ze willen overnachten ergens, moeten ze da zelf maar uitzoeken wat en hoe en waar, en ook zelf betalen! Ik denk dat jijzelf al genoeg te regelen hebt, en dat het voor jullie al duur genoeg is! Bij ons zijn het de schoonouders en getuigen van men ventje die overnachting gezocht hebben (schoonouders moeten 2uurs rijden, getuigen ook zoiets. Maar zijn familie moet ook 1,5uur rijden, en die komen met een buske dacht ik.
groetjes! (en lig er niet van wakker! commentaar is er altijd!)
|
|
Sandy
6-8-2013
|
22-3-2013 21:37:57
Wij vragen ook mensen zonder partner. De kaart is in 'u'-vorm, dus kan inderdaad voor een stel of een individueel persoon. Mijn verloofde is al vaker door collega's alleen uitgenodigd voor een receptie/trouwfeest en andersom ook. Ik snap dat wel. het kan dan wel gezellig zijn, maar het aantal mensen loopt erg snel op, waardoor je straks moet gaan doorstrepen.
Voor dat half uurtje rijden zou ik geen hotel o.i.d. reserveren hoor. Als mensen er naar vragen, dan kun je altijd nog een hotel aanbevelen. Het is hun eigen keuze om geen BOB/taxi te regelen, niet jouw probleem als ik het zo mag zeggen.
|
|
Marjan
20-4-2013
|
23-3-2013 10:04:54
Je kan inderdaad gewoon 'u' of 'jij' gebruiken op de uitnodiging zelf en dan op de envelop specifiëren 'met partner' of zonder. Wat die overnachtingsmogelijkheden betreft: bij ons is het voor veel mensen toch 50 minuten rijden. Wij hebben gewoon een hotel gezocht in de buurt van onze zaal, en hebben bij elke uitnodiging een visitekaartje van dat hotel gestoken voor het geval iemand een hotel zou zoeken.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|