Terug naar overzicht
Ik denk dat je de stiefmoeder er eens aan moet herinneren dat JULLIE gaan trouwen en dat het dus JULLIE dag is! Als zij voor één keer in hun hele leven niet overeen kunnen komen (en ze hoeven dan nog niet eens naast elkaar te zitten!), dan denk ik dat jullie jullie conclusies daaruit moeten trekken... Het moet toch mogelijk zijn om voor één dag eens normaal te doen tegen elkaar of niet?
Ik ben akkoord met Tineke. Ik vind niet dat een stiefmoeder (en zelfs een moeder) zich moeten inmengen in dat soort keuzes. Ik ken de situatie niet bij jullie, maar ik heb persoonlijk steeds de neiging om juist het tegenovergestelde te doen van wat mijn moeder of zijn moeder suggereren voor de trouw :-) Ik kan er niet goed tegen dat zij zich soms -weliswaar vaak goed bedoeld- moeien.Gewoon de mama mee aan de eretafel laten zitten, zou ik zeggen!
Ik zou ze toch ook samen aan de eretafel zetten dan.. Als de ouders zelf er geen problemen in zien... Hier zit ik ook met zo'n probleem... Mijn ouders wel aan de eretafel maar mijn ventje zijn ouders niet...Ik wil ze liever niet aan mijn tafel.. Het zou heel mijn dag verpesten.. Maar makkelijk is dat niet hé...
Ik zou ook eerder 't tegenovergestelde doen dan wat degene met de eisen verwacht.. Zeker als de rest er geen probleem mee heeft! 't is precies alsof stiefmoeder vind dat zij volledig de plaats van zijn moeder heeft ingenomen? Sofie: in zo'n geval moet je daar 't samen wel heel goed over eens zijn.. Niet dat als het erop aankomt en zijn ouders daar iets van zeggen, dat hij dan zegt 'ja eigenlijk kan het wel..'.
hier ook zo'n stiefvader jammer genoegen daarom hebbe we beslote om met de getuiges aan eretafel te zitten en ouders bij hun eigen deel van de familie...Jammer maar helaas:S
Mijn moeder zit ook niet bij ons hoor. Ze zit bij mijn grootouders en tante haar ouders en zus dus. Mag er niet aan denken. En zal haar nog moeten zeggen ook dat ze geen dwaze vragen moet stellen van waarom mijn ventje niet meer wil gaan enzo. In uw geval zou ik gewoon zijn moeder aan de eretafel zetten zij is wel zijn moeder he, dan kan zijn stiefpa ook zo praten over zijn vader he. En zeker jullie hebben goed contact.
ik zou vooral zien wat jouw verloofde wil, met wie hij wil binnenkomen, en of hij zen ma bij hem aan de eretafel wil of niet
Misschien moet je verloofde eens rustig alleen praten met zijn stiefmoeder. Het lijkt of ze geen erkenning voelt voor haar jarenlange zorg voor hem. Ik ken hun situatie niet maar ik kan me wel inleven in de situatie van de stiefmoeder. Als ze zich zeker voelt in haar positie zal ze niet zo trachten op haar strepen te staan.
Als je vriend zijn vader er zelf geen problemen mee heeft, kan hij dan niet eens met je vriends stiefmoeder praten? En haar uitleggen dat jullie toch moeilijk zijn moeder niet aan de eretafel kunnen laten zitten.