"
paar"
zij was
de zon
hij was
haar schaduw
maar dat
deerde hem niet
hij wist
niet wat het was om zon te zijn
in haar
schaduw voelde hij zich happy
hij
wilde niets meer
maar op
een dag, begon hij te schitteren
en werd
hij ook zon.
hij
overstraalde haar geheel en al
haar zon
werd zwakker en ging langzaam uit
nu werd
zij schaduw
en even
deed dat pijn
ze zei
"als"
je
eenmaal zon bent geweest
weet je
wat het zeggen wil
maar ze
bleven bij elkaar,
want ze
hadden elkaar lief.
ze
spraken: " laten we allebei niets zijn
noch
zon, noch schaduw"
hij deed
de zon uit en haar schaduw verdween.
dit
hadden wij voor het moment van inkeer!
het
tekstje van liefde is, wij hadden dit als bezinningstekst:
liefde
is zwijgen, niets zeggen,
maar een
arm om je schouders leggen.
liefde
is in iemands leven,
vreugde
en verdriet beleven.
liefde
is niets vragen,
maar
gewoon helpen te dragen.
liefde
is praten in vertrouwen,
dat de
andere de mond kan houden.
liefde
is durven tonen,
welke
gevoelens er in je wonen.
liefde is
delen in iemands geluk,
en dan
bidden "ga toch nooit meer stuk".
liefde
zit in kleine dingen,
die je
tot wederliefde dwingen.
liefde
is een kostbaar kleinood,
dat met
je meegaat tot in de dood.
en...heb
je echte liefde gevonden,
ze legt
een pleister op vele wonden.
Er was eens een boom, die met zijn brede takken langs de waterkant stond.
Op zekere dag kwam er een man, gewapend met een mes. De boom hield van schrik het ruisen in, maar er was geen ontkomen aan: de man sneed de mooiste tak van de boom en nam hem mee naar huis.
Enkele dagen later kwam hij terug.
Opnieuw werd de boom angstig en dacht: “welke tak is er nu aan de beurt?”
Maar de man ging zitten aan de voet van de boom en blies op een fluit die hij van de tak had gemaakt.
De boom luisterde en verstond het lied: “hoor je mij, herken je mij nog? Ik ben uit jou hout gesneden. Ik zing voortaan mijn eigen lied, maar jou vergeten doe ik niet. Ik leef en ik zing, en dat dank ik aan jou!”
Kinderen zijn net als vliegers,
je bent jaren bezig om ze van de grond te krijgen.
Je rent met ze, tot je buiten adem bent.
Ze storten al eens neer, ze smakken tegen het dak.
Je plakt en troost, verbetert en leest ze soms ook eens de les,
al dan niet met succes.
Dat is nu net het delicate van de zaak. Gebruik je teveel touw en hout, dan zullen ze nooit lang in de lucht blijven. Toch moet het skelet van de vlieger stevig genoeg zijn om de harde klappen op te vangen.
Zijn ze dan eindelijk in de lucht, dan hebben ze steeds meer vliegtouw nodig…
Maar bij elke draai aan de klos voel je verdriet waar je eigenlijk ook blij van wordt. De vlieger raakt steeds verder weg, en je weet dat het niet lang meer duurt of dat prachtige ding zal de lijn die jullie verbindt, doorsnijden en vliegen zoals het hoort te vliegen. Vrij en op zichzelf, vertrouwend op de wind.
Op dat moment weet je dat je een meesterwerk hebt gemaakt!
Lieve mama en papa, wij leven en vliegen nu onze eigen tocht en danken dat aan jullie
Verder willen we graag iedereen bedanken die van deze viering een onvergetelijk moment hebben gemaakt:
-priester Jules voor het opdragen van onze huwelijksviering.
-onze getuigen
-dankjewel aan iedereen die vandaag bij ons was, het was fijn om deze dag met jullie te kunnen delen.
Een dikke kus en warme knuffel voor onze ouders. Dank voor alles wat je hebt gedaan en wat je ongetwijfeld nog zal doen.
Een ferme handdruk voor onze broers XXX, XXX en XXX, omdat je ‘gewoon’ onze broer bent!
Dank aan onze voorgang(st)er voor dit mooie moment en aan XXX en collega XXX voor de technische ondersteuning.
Een lieve groet aan onze getuigen XXX en XXX.
Een knipoog aan iedereen die wou voorlezen: papa XXX, collega XXX, schoonzus XXX, nicht XXX en vriend XXX
Een zwaaihandje aan vrienden en familie, voor alle warmte en genegenheid de afgelopen en komende jaren.
Dank aan iedereen hier aanwezig, groot en klein, tof dat jullie een momentje voor ons vrijmaakten! Dat betekent veel voor ons!
Hier is ook een volledig misboekje uitgeschreven, maar je kan veel teksten ook voor een gewone ceremonie gebruiken:
http://www.ceremonie-mondy.be/index.php?option=com_content&view=article&id=56&Itemid=53
Groetjes en veel plezier!
Natalia Bachtina
www.muziek-huwelijk.be
info@muziek-huwelijk.be
+32 499 14 74 20