TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Nele
18-5-2013
|
3-4-2013 8:57:10
Dag Leen, Een kaars is niet verplicht hé. Je kan die ook gewoon weglaten. Of vervangen door een olielampje of zo
groetjes, Nele
|
|
Charmy
25-5-2013
|
3-4-2013 9:41:17
Hey Leen, ik vind dat niet te kerkelijk... als je onderstaande tekstje leest vind ik dat zo een symbolisch teken dat ik het niet zou willen overslaan.
Mijn vlammetje wil erbij zijn bij jullie huwelijk. Ik ben meer dan een geschenk. Ik ben een stille getuige in het huis van jullie liefde.
Wanneer je volop gelukkig bent, wanneer het feest is in jullie huis, steek me dan aan. Ik wil delen in jullie liefde. Als de eerste ruzie komt, als je in stilte onder iet lijdt, steek me dan aan. Als je de eerste stap wil zetten, maar je weet niet hoe, als je tot een gesprek wil komen, maar geen woorden vindt, als je omhelzen wilt en je armen worden stijf, steek me dan aan.
Mijn vlammetje is een duidelijk teken in huis. Het spreekt een speelse taal die de ander dadelijk verstaat. Ik ben jullie huwelijkskaars, Ik hou van jullie beiden. Laat me branden als het moet, totdat jullie samen, wang tegen wang, mijn vlammetje doven kunnen. Dan zeg ik je dankbaar: “Tot een volgende keer.”
|
|
Ann
18-5-2013
|
3-4-2013 10:14:51
Wij hebben een olielamp.
Wel niet om dezelfde reden als jij. De huwelijkskaars is niet gewoon een kerkelijk symbool, de bedoeling is dat je elke keer als jullie ruzie hebben, de kaars aansteken en daarrond gaan zitten, en alles uitpraten.
Maar als je dat effectief doet, gaat die kaars geen heel huwelijk mee :p Daarom hebben wij voor een olielamp gekozen.
|
|
Saar
7-9-2013
|
|
|
Charmy
25-5-2013
|
3-4-2013 10:42:09
hahah zo grappig Ann :-)
|
|
sahine
31-8-2013
|
3-4-2013 10:53:00
hehe dat is inderdaad goed gezien Ann :)
|
|
Ulrike
28-4-2012
|
3-4-2013 11:05:10
hoi een collega van mij had een olielamp. Deze was volledig in glas en hun namen waren hierin gegraveerd. De volledige suite mocht een schepje olie in de lamp doen tijdens de mis en die werd dan aangestoken.
Mooie symboliek ook dus :)
groetjes
Ulrike
|
|
Leen
2-5-2013
|
3-4-2013 11:21:21
Is inderdaad een mooi tekstje, hoor! :)
Ik vind eveneens dat het symbool erachter heel mooi is. Maar ik breek toch graag enigszins met tradities, en zou ik dus wel een gelijkaardig iets willen, dat even symbolisch is, maar dus toch dat net ietsje anders...
Maar jullie hebben gelijk, écht kerkelijk is een huwelijkskaars inderdaad niet per definitie. Maar toch ben ik nog steeds op zoek naar iets anders... :)
|
|
Nadia
5-10-2013
|
3-4-2013 11:33:00
Misschien moet je eens zoeken naar de symbolen die anderen gebruiken die een meer alternatieve viering doen? Misschien hebben de mensen bij Huis van de Mens wel een goed idee voor je?
|
|
laurie
26-4-2013
|
|
|
Ann
18-5-2013
|
3-4-2013 13:53:25
Ik denk dat hier al enkele goede tips voor alternatieven gegeven zijn Leen! :)
Onze olielamp is van 'Stelton', ik heb 'm online besteld.
In plaats van graveren heb ik gekozen voor een 'doorzichtige' sticker van De Stikkie Shop.
|
|
Nathalie
6-7-2013
|
3-4-2013 19:22:50
Wij gaan ook voor zo'n sfeerlicht net zoals Laurie. Ik wou een kaars hebben die je altijd kan aandoen. En hierin zit er een theelichtje. We kunnen dan met dezelfde kleuren en foto werken van onze uitnodiging. En volgens is het heel mooi als het theelichtje brandt...
En als je later kindjes hebt, kan je er ook een doopkaars van maken :-)
|
|
Kim
4-10-2014
|
4-4-2013 0:37:02
Ik heb eens gelezen dat iemand de eerste letters van de namen in het groot had laten maken en iedereen mocht zijn naam hierop schrijven. Dit was als gastenboek maar kan eveneens als symbool dienen. Het is wat naast de kwestie maar zou geen ander alternatief kunnen bedenken x
|
|
Leen
2-5-2013
|
4-4-2013 18:55:32
Ik heb ondertussen gevraagd aan mijn broer en zijn vrouwtje om iets te verzinnen. Ze gaan ons vooraf niets vertellen, dus we gaan ons laten verrassen... :)
|
|
Els
24-8-2013
|
13-5-2013 0:03:23
Hallo Leen,
Ik hoop dat jullie heel erg genoten hebben van jullie dag !
Kan je even laten weten wat het alternatief voor de huwelijkskaars is geworden?
Alvast merci !
Groetjes, Els
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|