Terug naar overzicht
ik weet niet of je met een 'leuk' verhaaltje werk à la Toon Tellegen?Ik heb namelijk bij een collega gezien dat zij kleurpotloodjes en papier hadden voorzien en terwijl dat het verhaaltje voorgelezen werd (en tijdens de rest van de viering), konden de kinderen zich amuseren met tekenen (en inkleuren, ze hadden ook een paar kleurprenten uitgeprint die in het thema pasten).Die tekeningen werden nadien in de feestzaal opgehangen bij hun gastenboek (en later hier ook ingekleefd, heb ik vernomen).Vond ik wel leuk èn de viering verliep in alle rust ;-)
Misschien de gaven aanbrengen?
Kinderen van 5 en 6 kunnen al perfect een (kort) gedichtje van buiten leren, dus dat is misschien een optie?
rozenblaadjes strooien, snoepjes (of iets anders) uitdelen aan de kindjes na de viering, kaars mee aansteken, mijn zoon van 5 zal bij het binnenkomen ook een bordje met 'hier komt de bruid' dragen.Zoals door Gitte gezegd, kunnen kinderen van die leeftijd idd al iets van buiten leren.Ik zou zeggen, kijk wel naar het soort kind, niet alle kinderen vinden het leuk om voor een grote groep 'onbekende' mensen iets te moeten voordragen.