Nu Online
Momenteel zijn er 645 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Lengte trouwjurk 1ste pas - stress

4-4-2013 14:08:51
Lieve bruidjes
Gisteren mocht ik eeeeindelijk mijn jurk gaan passen.
Hij is gewoon perfect.
Moet enkel nog wat smaller gemaakt worden.
Nu ben ik wel gaan twijfelen over de lengte.
Ik had mijn schoenen mee en de jurk is 1,5cm te lang.
Alle onderjurken zijn perfect maar de bovenste laag bestaat volledig uit kant en die 1,5cm inkorten zou me tegen de 400 euro kosten. (ze moeten de kant van de tule halen en volledig losmaken, inkorten en er dan identiek terug aanzetten)
De jurk hangt dus net niet op de grond (sleep wel uiteraard) maar de kant die erbovenhangt dus wel. Ik krijg een iets grotere hoepel die dat een klein beetje zal oplossen maar ik ben aan het stressen dat het toch net te lang is vooraan (alhoewel ik hem zoooo mooi vind)
Hebben nog bruidjes onder jullie dit voorgehad?
Wat hebben jullie gedaan?
Superbedankt.

Marieke
18-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1309

Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik4-4-2013 14:58:52

Bij mijn bruidswinkel kosten retouches 50 euro (eender wat eraan moet gebeuren, je betaalt gewoon 50 euro - niet per retouche!), dus ik vrees dat ik je hier niet echt bij kan helpen (bij mij moest zo goed als van elke laag nog een stukje af).

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik4-4-2013 15:02:44

Ja de retouche zelf kost me ook bijna niets (beetje inpakken) maar omdat dit kleed uren en uren werk zou zijn voor het losmaken van de kant kost het dus wel de uren van de naaister. Ik vind het ook wel jammer dat ze dat niet op voorhand zei want ik heb echt al een heel duur kleed.

Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik4-4-2013 15:07:09

Het zou natuurlijk ook wel jammer zijn als je constant op je jurk trapt... Als het je dermate stoort, dan zou ik het misschien toch overwegen. Het is veel geld, maar als je dan zo je jurk ruïneert is het misschien dat extra geld wel waard, neen?

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik4-4-2013 15:12:16

Ik kan niet op mijn jurk stappen.

Er zit een hoepel onder :)
ik heb alleen een beetje schrik voor de kant die een heel klein beetje op de grond hangt.
Maar 400 euro voor retouches van 1,5cm vind ik er echt over.

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik4-4-2013 15:25:48

Amaai, da's inderdaad duur... Mijn kleed bestond uit maar liefst 9 lagen onderaan en die zijn alle 9 apart omgespeld en ingekort (ik denk dat de naaisterer ook uren mee bezig geweest is, het duurde al een eeuwigheid om het om te spelden). Ik heb hiervoor 70 euro betaald, dat was een vaste prijs voor de retouches (en hier zitten ook alle retouches in, dus ook de andere aanpassingen).
Kan je niet voor schoenen met een hogere hak gaan? Da's misschien een goedkopere oplossing

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik4-4-2013 15:29:16

Hey Gitte

Daar heb ik ook al aan gedacht maar ik heb de hoogte genomen waar ik me 't comfortabelst mee voel. En dat is al niet laag eigenlijk :)
Geen vaste prijs in deze winkel voor de retouches, helaas.
het probleem ligt erin dat de kant moet losgemaakt worden en daarna volledig identiek terug aan het kleed moet komen. Gezien de hoeveelheid kant is dat een abnormaal groot werk. Niet gewoon omspelden en vastnaaien dus. Helaas. Ik hoop dat de iets grotere hoepel het zal oplossen :)
Mijn hart hier luchten helpt al om geruster te zijn :)

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik4-4-2013 17:16:26

Ik vind het eigenlijk echt niet kunnen dat ze je zoiets niet op voorhand gemeld hebben. En over 'abnormaal groot werk' gesproken... van de 9 lagen van mijn kleed waren er twee in tule met een satijnen boord. Die boord hebben ze volledig los moeten maken, de tule inkorten en dan de boord terug vastzetten... Dat was ook niet gewoon omspelden en vastnaaien. Maar ze hebben me daar geen cent meer voor aangerekend.

Als de hogere schoenen geen optie zijn (ook niet met een plateauzooltje?), dan zou ik het toch zo laten hoor. Je krijgt een grotere hoepel, dat zal ook al een beetje schelen. Je kan er niet op trappen, dus het zal niet scheuren. En vuil wordt het toch, of het nu op de grond sleept of niet ;-)

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik4-4-2013 17:46:33

Mja ik vond het ook echt zot. Merci voor de steun :) misschien moet ik nog even kijken voor toch cm hogere schoen :)

angelique
8-6-2013
 Meld misbruik4-4-2013 22:45:23

beste marieke

ikzelf ben ook een kleine bruid, mijn buitenste laag (bovenste) is ook met kant op, de dame maakte er geen probleem van, en zei dat ze dat allemaal rond om rond uitknippen en op de exact zelfde manier opnieuw bevestigen maar iets hoger. bij mij telt de regel retouches is 25 euro per uur met een maximum van 5u dus max 125 euro voor de standaard retouches, ikzelf koos er echter voor om nog enkele extra bloemen op mijn jurk te laten maken en die moet ik dan wel nog xtra betalen

dit is mijn jurk = http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?style=A3553

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik5-4-2013 9:06:29

Hey Marieke,

Ze hadden dat idd op voorhand wel mogen vermelden...en als het al zo een duur kleed is, zou ik die retouche niet laten doen! Een grotere hoepel en een hak van 1 cm hoger :-) en dan is dat perfect...wat is uiteindelijk 1,5 cm? Niet veel ;).

Er op trappen ga je niet snel doen, die hoepel duwt de stof weg en ik heb op mijn trouwdag mijn kleed vooraan altijd een beetje omhoog getrokken om makkelijker te stappen...

Dat gaat goed komen ;-) ook zonder die dure kosten voor de retouche!

groetjes!

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik5-4-2013 9:11:30

Dag Sandra. Bedankt voor de geruststelling! Ik ga het inderdaad niet laten doen. Ik stap helemaal niet op mijn kleed en het is echt mooi zoals het is :)

En even voor alle duidelijkheid, ik ben echt supertevreden van La Tiara. Ze zijn er superlief en ik voel me er telkens een prinses. Had er gewoon ook zelf naar moeten vragen toen ik het kleed bestelde.
Maar goed, door jullie ben ik weer gerust. :)
Nog 42 dagen en ik kan eeeeindelijk een hele dag in mijn droomkleed rondlopen :)
Bedankt allemaal!

Kirsten
11-5-2013
 Meld misbruik5-4-2013 10:39:20

Dag Marieke,

ik heb hetzelfde voor. Bij mijn eerste pas bleek mijn jurk een goeie cm te lang.
Ik heb er wel voor gekozen om de kant aan te laten passen.
de reden? Stel dat het zou regenen (laat ons hopen van niet) dan trekt zo een kleed enorm snel water op. En dat zou zo zonde zijn voor zo een mooie jurk.

De extra retoucheprijs die erbij komt is zeker enorm, maar een duur kleed beschadigen aan de kant (zal iets meer tegen de grond schuren + eventueel water opnemen) vind ik ook enorm zonde.

Ik heb namiddag mijn tweede pas waarbij ze de kant losjes teruggezet zouden hebben om de lengte na te kijken voordat hij er definitief terug opgaat. Ben benieuwd :)
spannend hè dat laatste aftellen

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik5-4-2013 10:46:59

Kirsten

Ik snap je beslissing maar als het regent is het gelijk hoe rot met een sleep van jewelste :)
Onze fotolocatie is hoofdzakelijk binnen en ik word overal afgezet met de ceremoniewagen.
Ga het dus zo laten.
Zeeeer spannend.
Het is bijna zover :)

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik5-4-2013 10:55:42

Dat komt helemaal goed en ik ben al zeer benieuwd naar je kleedje
Geniet nog van alle voorbereidingen, het zal heel snel gaan de laatste maand!

groetjes
Sandra

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info