Nu Online
Momenteel zijn er 491 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Pfffffffffff :(

5-4-2013 10:04:16
Ook hier slaat de tegenslag toe, bijna een maand voor ons huwelijk!
Ik moet het even kwijt, want mijn toekomstige begrijpt me niet echt...

Ik heb enkel nog een grootvader die leeft (papa van mijn papa) en die is opnieuw getrouwd toen ik twaalf was. Goed voor hem, zou je dan denken? Wij denken dat het alleen maar was omdat hij niet alleen oud wilde worden, maar goed. Zijn tweede vrouw (mijn stiefoma dus) is zo'n negen jaren ouder dan hem. Je kan er tegenwoordig niks goeds meer voor doen: kom je niet op bezoek, dan is het niet goed. Kom je wel op bezoek, dan geeft ze je meteen de indruk dat je niet welkom bent. En mijn grootvader zegt er niks op... Nu blijkt dat ze eergisteren naast haar stoel gaan zitten is en ze heeft dus gisteren in allerijl een nieuwe heup moeten laten steken. Je hoort me hier al komen... Zij komt zeker niet naar de trouw, want ze zal binnen een maand wellicht nog niet kunnen zitten (of toch niet zo lang) en de kans is dus groot dat ze mijn grootvader zo'n schuldgevoel zal geven dat hij ook niet aanwezig zal zijn. Dan heb je nog maar één grootvader en dan zal die mijn grote dag ook niet meemaken :( Ik was gisteren zo verdrietig! Komt daar nog eens bovenop dat wij een busje gehuurd hebben voor onze suite. Mijn vriend zijn grootouders gingen enkel mee op het busje als mijn grootvader ook meeging. Dit zal dus wellicht niet het geval zijn, dus de kans is dan ook groot dat zijn grootouders weigeren mee te gaan. Wat een gedoe toch allemaal! Op den duur vraag je je af voor wie je eigenlijk dan zoveel geld uitgeeft. We hadden op den duur beter geen rekening gehouden met iedereen!

Bovendien heeft mijn papa de afgelopen twee maanden enorme last van zijn knie. Hij heeft ondertussen een scan laten nemen en het ziet er niet goed uit. Op termijn een nieuwe knie (en hij heeft er al één - hij is er 53!!!). Hij vertelde mij al: je zal me niet te vaak zien op de dansvloer. Normaal is het echt een danser en ook dit raakt mij enorm. Hij zal wellicht de operatie uitstellen tot vlak na de trouw...

Sorry voor mijn gezaag, maar het moest even van mijn hart...

Tineke
11-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 966

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik5-4-2013 10:30:30

Ok. Dat is allemaal slecht nieuws.

Maar gelijk hoe: je opa moet komen.
Ga even langs en zeg hem dat dit echt voor jou het allerbelangrijkste is als hij er bij is.
Dat moet hij toch begrijpen?
En hoe zuur je stiefoma ook doet.
Breng het ook aan haar verstand dat je maar 1 keer trouwt en dat een opa een sleutelfiguur is op zo een dag.
Je mag hier niet opgeven want dit is zoooo belangrijk.
Als ze voor die ene dag hun eigen zorgen niet opzij kunnen zetten... Dat zou ik echt niet kunnen begrijpen. Haal al je overtuigingskracht naar boven.
Je opa MOET er bij zijn.
Probeer van je papa zijn knie niet wakker te liggen.
Het belangrijkste is dat hij er is.
Dat jullie je dans kunnen doen en dat hij ziet hoe gelukkig je bent.
Probeer je hier over te zetten. Jouw papa wil ook gewoon dat je gelukkig bent en het belangrijkste is dat hij er is.
En vooral en bovenal:
heeel heel heeeel dikke knuffel.
Alles komt goed.

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik5-4-2013 10:58:53

Wat is dat met 'stiefoma's'?
Ik had er ook een issue mee vorig jaar!

Ik zou het eerlijk tegen je opa zeggen dat het heel spijtig is dat zijn vrouw er niet bij kan zijn door de operatie, maar dat jij maar 1 keer trouwt en dat het bijzonder jammer zou zijn mocht hij die dag niet kunnen meemaken!

En je papa zal zeker van op zijn stoel ook stralen hoor...het is echt magisch om te zien hoe blij ouders zijn voor hun kinderen op hun trouwdag :-)!

groetjes en succes nog!
Sandra

Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik5-4-2013 11:41:02

Dankjewel voor de lieve woorden. Ik zal er dit weekend maar eens naartoe gaan om te horen hoe het daar zit. De afgelopen jaren komen ze niet meer naar nieuwjaarsfeestjes, verjaardagsfeestjes,... en dat allemaal omdat mijn stiefoma niet meer wil. Daardoor blijft hij ook thuis, terwijl wij heel goed weten dat hij graag nog eens zou komen... Echt erg en daarom erger ik er mij dood aan! Mijn opa is 78, dus helemaal nog niet zo oud. Maar zij is er 87... En doet niet als zagen en klagen! Maar goed genoeg, geklaagd :) Hopelijk wil hij toch nog graag aanwezig zijn.

Joyce
11-5-2013
 Meld misbruik5-4-2013 19:05:27

Hey Tineke,

Dat is inderdaad niet zo'n leuk nieuws allemaal. Je zal zien dat zoiets allemaal tesamen komt vlak voor de trouw...
Ik zou toch ook nog eens bij je opa langsgaan en hem zeggen dat je het oprecht apprecieert dat hij zou komen naar je trouw. Als jullie zelf al het gevoel hebben dat hij al die feestjes wel mist, zal hij zeker de grote dag van zijn kleindochter niet willen missen!
En van je papa, dat is natuurlijk niet zo leuk dat hij niet zal kunnen dansen. Maar geniet dan maar van zijn aanwezigheid! Hij zal er zowiezo ook wel van genieten, met of zonder dansvloer!

Nog 35 dagen trouwens... Het komt nu echt snel dichtbij he!

Dikke knuffel!
Joyce

Sarai
1-6-2013
 Meld misbruik5-4-2013 19:58:51

Ga eens langs bij je opa, praat er over en probeer hem te overtuigen om toch te komen. Vertel hem oprecht hoe jij je erbij voelt. En hopelijk weet hij dan hoe belangrijk dit is voor jou. Ik snap je volledig, mijn grootmoeder is pas overleden, en zij keek enorm uit naar onze trouw. Hierdoor weet mijn grootvader ook nog niet of hij naar het feest gaat komen. Nog veel succes met de voorbereidingen. Groetjes

Stéphanie
19-1-2013
 Meld misbruik5-4-2013 22:50:49

Hoi Tinneke!

Dit is echt niet leuk om te lezen!
Probeer je opa toch maar te overtuigen om te komen want je trouwt maar 1x en dat zou je stiefoma ook moeten begrijpen! Je kan je ouders hiervoor ook inschakelen dat ze op hem in kunne praten of mss wel naar een oplossing zoeken voor de stiefoma? ...
Hij zal wel weten hoe speciaal dit voor jouw is dus praat er nog eens over met hem.

Wat je papa betrefd kan ik mij voorstellen dat dit heel gevoelig ligt bij jouw! Je kan mss een vader-dochterdans doen op een heel rustig nummer zodanig dat hij zich niet teveel moet forceren en wat het dansen nadien betrefd zal hij wel weten hoever hij zelf kan gaan . Ik hoop dat die laatste maand naar jullie dag toch nog een positieve wending krijgt en je alsnog kunt genieten van die laatste dagen voor jullie huwelijk!
Heel veel succes nog!

groetjes en tot...

Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik7-4-2013 20:01:07

Vandaag heb ik mijn opa gesproken. Hij wil nog naar de kerk komen (en het gemeentehuis zag hij precies ook wel zitten), maar het avondfeest niet en voor onze foto's normaal ook niet. Zo stom! Maar ik heb hem het allerliefste in de kerk en dat wilt hij voor geen geld missen. Ik heb hem voorgesteld om dan naar onze receptie te komen, die tussen 16u en 17.30u plaatsvindt en dat ging hij nog bekijken (met mijn stiefoma uiteraard!). Dus we zien wel...

Mijn papa zal geopereerd worden vlak na onze trouw, want hij heeft nu al enorm veel last in zijn knie. Hij zal er sowieso bij zijn en hij zal ook onze vader-dochterdans meedoen (we hebben een rustig nummer gekozen :)). Maar toch vind ik het wel jammer, want normaal danst hij zo graag :) En ik wil dat hij zich ook goed amuseert die dag, maar dat zal wel zeker?

Bedankt voor jullie lieve reacties!!!

Hopelijk zien we elkaar nog eens terug, Stéphanie! Jullie hebben echt een prachtig huwelijk gehad!!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...