Nu Online
Momenteel zijn er 569 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Help! Bruidsjurkdilemma!

8-11-2006 20:10:39
Helaba allemaal!
Ik kom hier vaak op 't forum om ideetjes op te doen, leuke berichtijes en reacties te lezen, maar had niet gedacht dat ik hier zelf iets zou plaatsen...en dan nog over een trouwkleed!
't Zit zo...
Ik ben in de vakantie naar naaiatelier 'MooiMechelen' geweest, bij Lieve Claeys.
Daar had ik hele toffe ideetjes voor een top en rok, in een leuke stof én aan een betaalbare prijs: voor een perfect op maat gemaakt kleed zou ik 800 euro betalen.
Om mezelf ervan te overtuigen dat het dat wel was wat ik wilde, ging ik deze middag naar het Bruidshuis om toch ook eens wat Linea Raffaelli-kleedjes te passen en rarara...bij 't eerste kleedje dat ik aandeed, was iedereen laaiend enthousiast en eender wat ik daarna aandeed, dat eerste kleed bleef er met kop en schouders bovenuit steken! Simpel, koop 't dan zou je zeggen, maar 't kost 1800 euro (zonder retouches)!!! I
Ik wil er eigenlijk niet zoveel geld aan geven en ik stond ook mooi met dat kleedje bij de naaister... Wat moet ik nu doen? Me over de gelddrempel zetten en voor m'n droomkleed gaan of me over m'n materialisme zetten en tevreden zijn met 't op maat gemaakt kleedje van 800 euro? Advies en jullie mening, please??!!!

Veerle
18-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 411

Wendy
22-6-2007
 Meld misbruik8-11-2006 21:12:49

hey veerle,

als ik jou was zou ik gaan voor je droomkleed. Je moet je die dag echt voelen als een prinsens..

groetjes
wendy

martine
5-5-2007
 Meld misbruik8-11-2006 21:16:34

hey Veerle,

Als je het financieel kan en je voelt je in dat kleed beter ga ervoor, anders ga je er misschien spijt van hebben.

groetjes martine

Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik9-11-2006 8:58:20

Hallo,

Ik laat mijn jurk maken door mijn moeder. Ik ben gek van de jurken van Kaat Tilley, maar die prijzen swingen echt de pan uit. Nu zal het me alleen de stof kosten. En mijn moeder zal wel iets in die stijl maken. En ik besef wel dat dat niet het plaatje zal zijn wat in mijn hoofd zit, maar ik weet wel dat het heel mooi zal zijn. Ze naait al jaren voor mij en heeft ook al wat bruidsjurken gemaakt.
Trouwens, ik vind die kleedjes van 'Mooi' wel heel mooi en origineel. Veel beter dan iets van Linea Rafaeli, want dat dragen er zoveel.
Ik vind die kleedjes van bij Mooi echt leuk, mooie stoffen en leuke ontwerpen. Je hebt iets wat iemand anders niet heeft.

Debra
11-8-2006
 Meld misbruik9-11-2006 9:59:13

Hoi,

Ik zou ook voor je droomkleed gaan. Weet je als je bij een van de conceptwinkels van Raffa gaat dan betaal je niet voor de retouches. Dus i.p.v naar die andere winkel te gaan kan je mss eens kijken in de raffa winkel in Brugge of Scherpenheuvel. Het mijne kwam van Brugge en ik was heel veel afgevallen en ze hebben zonder enig probleem mijn kleed terug op maat gemaakt zonder enige meerprijs. En ik vind niet dat je moet kijken naar het feit dat er nog zijn die een Raffa kleed dragen. Het zijn gewoon heel mooie jurken en je moet dragen waar je je het best in voelt want anders krijg je er spijt van.

Debra
reeds 90 dagen getrouwd

Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik9-11-2006 10:49:23

Ik zou toch ook voor de droomjurk gaan...
Ikzelf heb mij droomjurk vorige week gevonden bij Linx-fashion in Leuven; het is dus ook een LR, want daar hebben ze niets anders. Misschien zijn die jurken niet uniek. Maar als toekomstig bruidje surf ik vaak naar websites van bruidsjurken. De mensen die naar je huwelijk komen, zijn daar helemaal niet zo mee bezig en kennen die jurken allemaal niet. De kans dat ze op 1 jaar naar twee huwelijken gaan waar de bruid telkens dezelfde jurk aan heeft, is wel heeeel klein, hoor! En de jurk in combinatie met je kapsel, make-up en eventuele accesoirs geeft sowieso een uniek plaatje. Ik zal me die dag in ieder geval prachtig voelen!

Veel succes bij je beslissing!

Groetjes,
Kirsten
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl

Peggy
23-6-2007
 Meld misbruik9-11-2006 11:53:20

Al gedacht om opnieuw naar die winkel te gaan en een foto te nemen van de jurk.
De naaister zal deze jurk wel kunnen namakan maar dan veel goedkoper......

Peggy
23/06/07

Ilse
12-5-2007
 Meld misbruik9-11-2006 14:16:13

Foto's nemen van de jurk mag niet in iedere winkel hoor (ik ben nog gene tegen gekomen die 't toelaat)... omdat ze bang zijn dat mensen ze gaan namaken ;-)

Groetjes,
Ilse
12 mei 2007

Fieke
7-7-2007
 Meld misbruik10-11-2006 12:35:30

Je kan toch naar de site van LR gaan en daar een foto afprinten en aan je naaister geven?

Groetjes,
Fieke
7/07/2007

valerie

Meld misbruik11-11-2006 10:15:17

een LR van 1800 euro... hmmm dat moet er eentje zijn met van die speciale stof waar veel zijde in verwerkt zit... Ik heb er ook zo eentje aan gehad in de LR-winkel in Brugge maar je kon diezelfde jurk ook krijgen in een andere stof met minder zijde in en dat was toch al zeker 500 euro goedkoper... en het was echt niet zo dat die stof 'minderwarig' was of zo hoor...

Als ik jou was zou ik eens naar LR zelf bellen en vragen of je dat kleedje ook in een goedkopere versie kan krijgen.

Groetjes, Valérie

Veerle
18-7-2007
 Meld misbruik11-11-2006 10:23:16

Bedankt allemaal voor jullie tips en reacties!

Het kleed laten namaken door de naaister is inderdaad een optie, maar mezelf kennende, vrees ik dat ik dan teleurgesteld ga zijn als het uiteindelijke resultaat niet precies lijkt op 't originele...
Ik ga zeker een keer in Scherpenheuvel kijken en inderdaad eens horen hoe 't zit met de prijs van dat kleed in een andere stof! ('t Is zo'n stof met 78 procent zijde, Valerie...!)

Groetjes, nogmaals bedankt en allemaal nog heel veel succes en plezier met de voorbereidingen!

Veerle

Marita

Meld misbruik17-11-2006 1:52:54

Hallo Veerle,
heb je je bruidsjurk ondertussen al gekocht? Anders moet je bij Het Bruidsparadijs te Kapellen nog eerst eens langsgaan. Daar kan je bruidsjurken vinden in dezelfde stijl en stoffen als Linea Raffaelli-jurken, maar dan aan betaalbare prijzen! Nog tot 19/11 zijn er opendeurdagen met speciale prijzen en kortingen!
Nog veel succes met de voorbereidingen!
Marita

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info