Nu Online
Momenteel zijn er 640 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Feestzaal gekozen!

6-4-2013 16:52:55
Hallo iedereen,

Mijn vriend en ik zijn enkele maanden verloofd. Aangezien we voor een "lange" verloving gaan, hebben we op het gemakje verschillende zalen kunnen bezoeken en uiteindelijk hebben we beslist om te trouwen in de Postiljon/Kasteel van Nieuwland. Omdat onze momenteel 8-jarige romance zich volledig afspeelt in Leuven, hebben we dit als rode draad doorheen ons huwelijk gekozen. Vandaar dat we ook op zoek gingen naar een zaal in het Leuvense. Hieronder vind je onze bevindingen.

- Kasteel van Nieuwland/Postiljon: We kenden de zaal eerlijk gezegd niet maar aangezien ik in Heist-o/d-Berg woon en mijn schoonouders in Aarschot, passeerden we wekelijks de wegwijzers. We werden hartelijk ontvangen en gedurende 3 uur legde de kok/patron alles uit. Het was duidelijk dat de man een grote passie voor zijn vak heeft en een pak ervaring. Hoewel ons hart op dat moment voor een andere zaal uitging (die we nog niet bezocht hadden, verder meer), waren we enorm gecharmeerd. De overnachtingsmogelijkheden, de ceremonie aan de vijver, de rijkelijk ingerichte zaal en de foto's van het eten leken perfect! Maar we hebben een redelijk strakke en moderne smaak terwijl ginds alles iets klassieker is. Het feit dat "All in" ook echt all-in is, leek in het begin voor ons geen argument... Tot we naar de andere zalen gingen!

- Kasteel van Horst / Wagenhuis: Iets minder klassiek en als historica natuurlijk de ideale omgeving om te trouwen! We spraken met de kok en de menu in buffetvorm was iets gewaagder dan bij van Nieuwland, iets meer "ons". De prijs was ook dik oké en het feit dat je de receptie buiten met zich op kasteel kon doen, het dansfeest in het wagenhuis was terwijl je in de "panelentent" met panoramisch zicht op de vijvers kon eten én de ceremonie in de boomgaard, vond ik geweldig. Helaas kan je in de buurt amper overnachten (een B&B uitgezonderd) en moet je veel zelf regelen (muziekinstallatie, beamer, bloemstukjes, ceremoniemateriaal...).

- Faculty Club: Tja, je hebt van die zalen die enorm chique zijn en alles lijken te hebben wat je wil. Helaas betaal je dit ook... "Wil je graag de rode loper voor de ceremonie in de thuis? Geen probleem! Dat is dan 1000euro". "Zilveren kandelaars op de tafel? Jawel, 25euro per stuk". "All-in dranken is tot uur x, vanaf dan betaal je bij". En ga zo maar verder. Het is werkelijk de mooiste zaal die we gezien hebben, met enorm veel mogelijkheden. Helaas vonden we het iets te "posh" naar onze smaak en te duur (terwijl bij van Nieuwland rode loper, zilveren kandelaars en drank tot einde inbegrepen zijn). Volgende zaal dus!

- Kasteel de Bunswyck: Dit was de zaal waar we eerst onze gedachten hadden opgezet... Alle hoop opgespaard totdat de avond voor het bezichtigen een vriendin - die zelf gaat trouwen - me vertelde dat ze op dit forum weinig goeds had gelezen over de zaal. Ik liet me al wat beïnvloeden door de berichten, mijn vriend niet. Tot we toekwamen... De enorme vijver was gewoon een plas, je hoort de steenweg (oké, kunnen zij niets aan doen), de romantische omgeving was triest en de zalen waren onafgewerkt. De vrouw die met ons praatte was wel enorm vriendelijk maar we hadden al snel zoiets van "nee, dit is het niet" en probeerden ons zo snel mogelijk uit de voeten te maken...

We hebben zowel op Horst en van Nieuwland een optie genomen maar uiteindelijk gekozen voor van Nieuwland. We zijn net ons contract gaan tekenen en toen ik buitenkwam zei ik nog tegen mijn vriend: "We hebben goed gekozen, ik heb hier een enorm goed gevoel bij". Hopelijk wordt dit goede gevoel over 475 dagen bevestigd ;)

Valerie
26-7-2014
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 1707

Veva
28-9-2013
 Meld misbruik6-4-2013 17:12:35

Leuk verhaal, daar hebben toekomstige bruidjes nu echt iets aan als ze op zoek zijn naar een zaal
Leuk gevoel hé: dé zaal vinden. Wij zijn ook super-mega-over-the-moon happy met onze zaal (Krekelhof in Hasselt). We zijn er twee weken geleden nog eens langs geweest voor wat details te bespreken en ik kwam echt gelukkig buiten.

Ik ben blij voor je! Nu op naar de rest :-)

AS
14-10-2014
 Meld misbruik11-4-2013 17:45:14

Hoi,
Zeker interessant om je uitleg te lezen. Zeker omdat we vanavond naar Faculty club gaan. Ik ben enorm benieuwd, maar ook vooral naar het prijskaartje...
Straks weten we wellicht meer. Succes!!

Valerie
26-7-2014
 Meld misbruik12-4-2013 6:42:47

Ik zeg het: Geen slecht woord over de service en de zaal. Maar het is gewoon heel duur als je alles optelt én je mag/kan niet beknibbelen door dingen zelf te doen: Je moet de DJ van de zaal nemen, je moet de bloemist van het huis nemen, de zaalhuur is apart (kan oplopen tot 17,5euro per persoon)... Als je het eten alleen bekijkt, denk je nog "dit valt echt wel mee".

Ik heb enorm veel aan dit forum en zijn opmerkingen gehad, vandaar dat ik het lijstje had gepost ;)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info