Nu Online
Momenteel zijn er 666 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schrik om een kleed te gaan passen

6-4-2013 19:02:17
Hoi iedereen,
het zal misschien raar klinken en ben waarschijnlijk één van de enige mensen die hiervoor schrik heeft, maar ik zie het echt niet zitten om een trouwkleed te gaan passen. Ik kamp al jaren met een slecht zelfbeeld van mezelf. Vroeger droomde ik van de perfecte jurk en het perfecte feest maar sinds ik met een maatje meer zit heb ik die droom opgegeven. Aangezien wij in oktober gaan trouwen had ik het goede voornemen om een speciaal dieet te volgen met een aangepaste fitness. Dit ging goed tot half februari :( ziek geworden, 2x in t ziekenhuis gelegen en daar gaat het voornemen weer. Nu de reden dat ik geen kleed wil zoeken is omdat ik ten eerste niet weet waar ik terecht kan voor een kleed voor een maat meer, dat dan ook nog eens budget vriendelijk is (ong 600euro). De andere reden is, dat ik me altijd slecht voel als ik kleren moet passen omdat ik dan weer dat vreselijke beeld van mezelf krijg. Dus via deze weg... misschien iemand goed advies over adresjes waar ik terecht kan? Aangezien eind oktober de grote dag is denk ik dat ik toch stilaan maar moet beginne zoeken :) Oh ja, één ding weet ik wel over de jurk, waar ik absoluut zeker van ben, is dat ik geen wit wil.

Nina
31-10-2013
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 2012

Elke
11-1-2014
 Meld misbruik6-4-2013 19:27:04

Hey hey,
Ik ben gisteren mijn kleed gaan halen.
En idd ook geen wit =). Ik ben voor een rood gegaan, en tis super!. Cermo Turnhout verkoopt btw ook kleedjes voor een maatje meer ... en geloof me ... als je daar staat voor de spiegel met dat kleed aan. Er is weinig zoooo tof dan dat!

Ik zou het zeker niet uitstellen ! Gewoon doen, tis een supergevoel! En elke bruid is prachtig! !!

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik6-4-2013 19:30:10

Hallo,
Er zijn zeker wel meer bruidjes die schrik hebben om te passen. Ik weet niet van waar je bent maar Youniek lijkt me wel een goede winkel voor je omdat je elk kleed in eender welke kleur kan bestellen (en je kan er ook terecht met je budget). Maar sta ook open voor wit of ivoor want je weet nooit of het toch niet je ding zou zijn. Elke winkel zou je een goed gevoel moeten geven en doen ze dat niet: hou het kort en op naar de volgende. Voor elk figuur bestaat wel een mooie jurk. Kijk maar eens naar de foto's van vroegere huwelijken hier. Er waren er vorige zomer heel wat van bruidjes met een maatje meer die toch straalden op hun dag en in hun kleedje. Veel succes!

Kim
4-10-2014
 Meld misbruik6-4-2013 19:42:41

Bij Boetiek Maya hebben ze ook veel kleedjes voor een maatje meer. De uitbaatster zelf is ook redelijk struis. Een heel toffe madam!

XXX

Ne
28-9-2013
 Meld misbruik6-4-2013 19:59:59

Je gaat versteld staan van hoe goed zo`n kleed je zal staan :-) Je ziet er niet elk detail in. Wanneer je even zoekt, zal je zeker een goed model vinden voor je figuur!

Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik6-4-2013 20:41:55

Zeker niet bang zijn om te gaan passen hoor!!

Maatje meer of minder, je zal stralen op die dag!! Met jouw perfecte jurk en jouw perfect feest! Dus droom er toch maar lekker over! :-)
Ik ben bij Lilian Claes in Herentals kleedjes gaan passen en daar hadden ze ook veel kleedjes voor een maatje meer!

Lieselot
23-8-2013
 Meld misbruik6-4-2013 21:22:01

Hallo!
Ik ben sinds het samenwonen ook enkele kilo's bijgekomen. Ik zag er ook zo tegen op om overal trouwjurken te gaan passen en dan in je lingerie daar te staan, aangezien de meeste trouwkleden zijn om in te stappen en ze je moeten helpen om het achteraan vast te maken enzo... Uiteindelijk heb ik mijn trouwjurk online besteld en ik ben er zo blij mee! Ik heb wel mijn maten doorgegeven (even zelf afmeten) en het past perfect! Ik voel me er super in en ik heb mijn droomjurk gevonden onder de 400 euro!

En ik was inderdaad eerst wel even bang, zo je kleed online bestellen en niet kunnen passen of zien... En of het er wel zo goed zou uitzien als op de foto's,... Maar het is het allemaal meer dan waard geweest, het is zelfs veel mooier dan op de foto's!!

Hier een foto van het kleed:
http://www.tsaclothing.com/trouwjurk-prinses+ivory+a-lijn+kralen+kant+en+satijn+trouwjurken-1038353.html

Nina
31-10-2013
 Meld misbruik6-4-2013 21:27:12

ik ben van vlaams-brabant :) kanten van leuven. Dus herentals en turnhout is nog goed haalbaar. Was ook al aan't denken geweest om eens in Nederland te gaan kijken omdat ik gehoord had dat daar veel outlet winkels waren. De reden dat ik een gekleurde jurk wil... Ik trouw op halloween :) en het hele feest is een beetje op dat thema gericht. Heb al enkele witte vintage jurken gezien die ik wel heel mooi vond :p maar dat waren meestal vrij prijzige jurken. Het rare is... ik vind het leuk om jurken online te bekijken maar vind de moed niet om gaan te passen.

Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik6-4-2013 22:02:37

Aaah de kanten van leuven :-) Dat is ook mijne kant ;-)

Raap de moed maar bij elkaar!! 't Is zoooo leuk om te gaan passen.. Geniet er vooral maar van!! :-)

krista
9-8-2013
 Meld misbruik7-4-2013 0:39:07

Hoi Nina,
ik was net zo gelijk jij die een gekleurde jurk wou om het budgetvriendelijk te houden.
Ik ben bij Youniek terecht gekomen en heb er mijn droomjurk gevonden. Ze hebben jurken tegen alle prijzen, alle kleuren als je wil.
Maar ze hebben er ook witte/ecru jurken tegen jou budget.
Het voornaamste is op voorhand jou budget kenbaar te maken.
Ze helpen jou daar met n glimlach verder...
Niet met een slecht gevoel zitten meid, niemand is perfect...
Aan elke vrouw scheelt wel iets ;-).
Veel plezier en succes bij het vinden van jou droomjurk voor jou droomdag...

krista
9-8-2013
 Meld misbruik7-4-2013 0:45:20

Klein detail...
Youniek ligt in Turnhout ;-).

Valerie
26-7-2014
 Meld misbruik8-4-2013 9:27:37

Hallo,

Ikzelf ben ook niet van de magerste. Ik had vooral schrik dat ik bij het passen niet in de pasmodelletjes ging geraken en dingen ging scheuren enzo. Hoewel het voornemen er steeds was om af te slanken, kwam het er niet van en toen mijn mama me overhaalde om naar de opendeurdag van Lilian Claes te gaan, was ik net op mijn dikste. Ik moet zeggen: ik ben ginds enorm goed geholpen! En ja, ik geraakte in bepaalde jurken niet goed in maar daar hebben ze klemmen voor die ze dan aan jouw lingerie bevestigen zodat je wel kan zien wat het effect zou zijn moest het een maat of 2 groter zijn. Ze hebben ook jurken voor een maatje meer (heb ik zelf ook gepast) maar daar vond ik minder mijn gading in. Echt fel gekleurde jurken heb ik er wel niet gezien. Mijn verkoopster was de max! Klein fijn ouder vrouwtje die perfect wist wat ik wou en waar ik mooi mee was :)

Aangezien ik ook van Leuven ben, ben ik ook naar Maxim's Couture in Aarschot geweest. Daar vond ik de pasmodelletjes veel kleiner, paste niks en de vrouw zei heel snel "oh das mooi, je staat beter met losse dingen". Kortom: het cliché van "als volslanke vrouw moet je jouw rondingen verbergen" terwijl losse kleedjes mij dikker doen lijken dan ik ben (volslank maar wel een zandloper...)

Tip: Weet op voorhand welk model je wil en wat absoluut niet. (Ik had 2 foto's van jurken bij. "Ik wil kant, ofwel prinsessenjurk ofwel zeemeerminmodel, Géén strapless en niet te hoog toe").

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info