Terug naar overzicht
Goede vraag! En hoe zit dit bij een alternatieve viering? Is er dan ook een bepaald "kusmoment"?
vrienden van ons hadden een alternatieve viering en hun kusmoment was na de trouwbeloften, maar ik vind dit zo raar als je de ringen nog niet hebt uitgedeeld?
Ik heb het zo opgelost; 1. trouwbeloften2. overhandiging ringen3. kerkelijke bevestiging4. DE KUSDit lijkt mij het meest logische verloop.
hmmmm haha ik word helemaal enthousiast van dit topic ;-) dé kus, dat is iets waar ik al jaren naar uit kijk ;-) de eerste kus als man en vrouw... ik had er nog niet echt over nagedacht wanneer ie exact komt (ik was vooral bezig met het feit dat ie komt haha), maar ik denk inderdaad dat de volgorde van Charlotte heel erg logisch is!
ik heb het ook zoals Charlotte opgelost. Maar ik vraag me af of de kerkelijke bevestiging pas mag komen na de ringen, want ik vind het in geen enkel misboekje zo terug.
Bij ons is het: trouwbeloften, kerkelijke bevestiging, ringen.Ik heb nergens dé kus neergeschreven in het boekje. Ik ga ervan uit dat de pastoor wel zal zeggen wanneer ik gekust mag worden :-D
Onze fotograaf vertelde ons dat sommige priesters geen kus aankondigen en gewoon overgaan naar T volgende deel van de mis zonder kus. Daarom wou ik voor de zekerheid ook de kus in t boekje vermelden :)
Ja, dat laatste heb ik ook al gezien, gewoon geen kus in de mis, super jammer! Ik zou het in elk geval dan toch afspreken met de pastoor zodat hij dat niet vergeet! :)
We hadden het ook eerst gelijk Bruidje2013; trouwbeloften, kerkelijke bevestiging en dan de overhandiging van de ringen. Maar ik vond die kerkelijke bevestiging niet op zijn plaats als je nog geen ringen hebt uitgewisseld.
En de priester heeft daar geen opmerking over gemaakt of die heeft het nog niet gezien?