Nu Online
Momenteel zijn er 321 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

aanspreking uitnodigingen

9-4-2013 15:31:03
Ik ben gisteren achter onze uitnodigingen geweest. Ze zijn supermooi, al zeg ik het zelf :D

Nu ik een dagje thuis ben, ben ik begonnen met het schrijven van de enveloppen.
Van vrienden zetten we gewoon de voornaam erop.
Maar van vrienden van de ouders weet ik niet goed...

Schrijf je:
'Aan dhr. en mevr. x - y'

of gewoon

'dhr en mevr x -y'

Mijn vriend heeft een enorme grote familie, en ik ben aan het twijfelen voor die familie.
Normaal ging ik per gezin (tenzij de neven/nichten al alleen wonen) 1 uitnodiging opsturen. Maar nu zit ik toch te twijfelen of ik geen uitnodiging zou sturen voor de nonkels en de tantes en dan nog een uitnodiging voor de kinderen. Maar als ze met 3 kinderen zijn, dan is het ook maar 1 uitnodiging.

Wat doen jullie?

Nathalie
6-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 730

Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik9-4-2013 15:38:49

Ik heb het zo gedaan: als ik ze in de bus ging stoppen, dan heb ik er gewoon de voornamen opgezet (ouders en kinderen op één enveloppe, dus ook maar één uitnodiging). Als ik ze op de post gedaan heb, dan stond er Fam. (voor een familie) X - dan vond ik het overduidelijk dat het voor hen met kinderen was. Als het enkel de ouders zijn die uitgenodigd zijn, zonder kinderen, dan stond er meneer en mevrouw X en Y.

Succes ermee!

noortje
14-9-2013
 Meld misbruik9-4-2013 15:55:28

Wij zijn de ouders, grootouders en tantes/nonkels persoonlijk gaan uitnodigen (De uitnodigingen voor de neven en nichten gaven we dan mee aan de tantes/nonkels)
Wij hebben voor de neven en nichten aparte uitnodigingen, omdat zij enkel naar het avondfeest komen en niet naar het 'middagfeest'..

Ik heb telkens de voornamen er opstaan : Bv. Willy en Hilde
Als bv tante X en nonkel Y 3 kinderen hebben die nog thuiswonen heb ik gewoon die 3 voornamen op één envelop gezet
Als tante X en nonkel Y 2 kinderen hebben die allebei het huis uit zijn heb ik 2 uitnodigingen gemaakt.. Eentje voor nicht 1 en eentje voor nicht 2 bijvoorbeeld

Ik hoop dat je het zo snapt :D

Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik9-4-2013 15:57:28

Ik heb hetzelfde gedaan als Noortje, maar als de neven en nichten nog thuis woonden, dan stonden zij mee op de enveloppe van de ouders (bij ons is iedereen voor het avondfeest uitgenodigd). Als de neven en nichten al apart wonen, dan kregen zij ook een aparte uitnodiging.

Karen
13-7-2013
 Meld misbruik9-4-2013 17:07:32

Ik heb voor vrienden van mijn ouders gekozen voor: Dhr en mevr. x-y. Enkel als ze niet getrouwd waren heb ik geschreven Dhr x en mevr y.
Voor de rest steekt het zo nauw niet :).

Lies
29-6-2013
 Meld misbruik9-4-2013 17:53:55

Bij ons ook enkel de voornamen aangezien we de meeste persoonlijk zijn gaan afgeven.
En voor het opsturen: Familie ....

Enveloppen gooien ze toch meteen weg :p

Sabrina
10-8-2013
 Meld misbruik9-4-2013 18:03:29

Ik heb gewoon overal vb. Joeri en Charlot Peeters - Van Daele er op gezet en mensen die nog niet samenwonen gewoon Joeri Peeters en Charlot Van Daele.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...