TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
krista
9-8-2013
|
11-4-2013 20:17:58
Ocharme Lies, Dikke knuffel van mij voor jou... xxx
|
|
Saartje
29-6-2013
|
11-4-2013 20:20:01
WAT EEN LEF!
Maar alles komt goed!
|
|
Agnes
5-7-2013
|
11-4-2013 20:24:15
Je kunt nooit voor iedereen goed doen... Probeer er niet teveel bij stil te staan. Alles komt uiteindelijk wel goed!
|
|
Katrien
11-5-2013
|
11-4-2013 20:33:48
Mhh ja ik ben blij dat het bij mij niet alleen is van die gescheiden ouders en ni willen dat die komt of die komt, soms vind ik da die veel durven te zeggen en als je dan vraagt voor iets in die kleur aan te doen ist ook teveel gevraagd en soms denk ik dan, zal blij zijn als alles achter de rug is! Ik hoop dat er op ons feest zelf geen ruzie ontstaat, want ja als ze dan wat gedronken hebben en zo aan dezelfde tafel! Hopelijk komt alles goed en goed dat jullie er geen ruzie door krijgen.
Vele groetjes
|
|
heidi
7-6-2014
|
11-4-2013 20:34:15
Ik vind het echt heel jammer voor jou de manier waarop het loopt bij jou.
Probeer je er niet te veel van aan te trekken,jij doet jouw dag zoals je wilt en bepaalt zelf wie er komt tenslotte :)
Hopelijk komt alles goed ! Xx
|
|
laurie
26-4-2013
|
11-4-2013 20:39:09
Ja troubles zijn er overal he :-p M'n vriend z'n ouders doen ook moeilijk, zijn uit elkaar, hebben elk al iemand anders, maar willen toch niet samen aan tafel zitten, das dan pech want we zetten niemand apart :-D heb er al iets op gevonden, ze moeten niet zagen, want ze weten de deur zijn.. En een tante van mij heeft in een sms gestuurd dat ze niet komen omdat ze geen 'zin' hebben om te komen.. tja zegt dan gewoon dat je niet kan, kzou niet vragen waarom.. nu m'n ma in alle staten daarover,... De kopzorgen stoppen soms niet he.. Hoop voor jou dat alles in orde komt! groetjes
|
|
Nellie
20-4-2013
|
11-4-2013 21:12:24
Hey Lies,
Tja wat een bruidspaar lijden kan hé. Hier idem dito mijn portie familiedrama al gehad. Het probleem is dat mijn verloofde redelijk luchthartig is. Zo van "Goh ja, kan gebeuren hé. We moeten ons dat niet aantrekken of persoonlijk opnemen". Ik kan er moeilijker mee om en kan er echt over zitten piekeren. Ik wil gewoon dat mensen positief zijn over ons huwelijk en dat ze er graag mee een feest van maken. Nu niet dat ik er kwaad om ben, eerder wat teleurgesteld. Nu ja, tussen het piekeren door komen er momenten dat ik kan relativeren maar het is inderdaad niet gemakkelijk. Toch probeer het niet aan je hart te laten komen hoor... Uiteindelijk komt alles goed.
Everybody wants happiness, nobody wants pain, but you can't have a rainbow without a little rain! Dat is ondertussen mijn lijfspreuk geworden gedurende deze hele trouwvoorbereidingen... Ik heb het al vaak nodig gehad!
Troostende groetjes, Nellie
|
|
Jessie
20-7-2013
|
11-4-2013 21:46:10
pffff amai, kan goed begrijpen dat je eventjes moet kunnen luchten nu! Wat een lef van die tante! Zoals Nellie zegt, soms moet je "foert" kunnen zeggen om jezelf te beschermen. Je bent er zo mee bezig, wil het voor iedereen naar de zin maken, en dan krijg je zo'n reacties... Wij hebben hier vorig weekend de ouders op de hoogte gebracht van wat we wilden 'lossen' over de trouw en voor de rest zullen ze moeten wachten tot de week ervoor om de details te kennen. Ben het ook wat zat van al die 'subtiele' opmerkingen. Als't een troost kan zijn, mijn schoonmama wou eerst een kleedje dat ze nadien op BBQ's ook nog kon afdragen. Maar uiteindelijk is ze toch mijn mama gevolgd en ook een suitekleed gaan kopen. Misschien draait ze wel bij, of kan je schoonzus haar wat bewerken? Zo is het bij ons gegaan. Ik kom vrij goed overeen met mijn schoonzus, we halen voor elkaar wat de kastanjes uit het vuur. Zij is er in geslaagd mijn schoonmama te overtuigen toch voor suitekleed te gaan omdat het anders zou afsteken tgov mijn mama :-) Ik hoop écht dat je schoonmama bijdraait en dat je ouders inzien dat het JOUW dag is, en dat JIJ en je partner beslissen wat er gebeurt.
|
|
Lies
29-6-2013
|
11-4-2013 22:08:07
Bedankt voor jullie reacties.
Het kwetst soms wel dat sommige mensen zo reageren, maar gelukkig lukt het vrij snel om mij erover te zetten, maar toch blijft het zo wat knagen hé. Maar vooral dat die tante zo durft ! Daar schrokken we toch van.
@ Nellie, heel mooie lijfspreuk! 'k wordt er instant vrolijker van :)
En dan hebben we nog mijn schoonouders die op hun tenen getrapt zijn omdat hun namen niet op de uitnodigingen staan, waardoor ze de uitnodiging geopend, gelezen en naast zich neergelegd hebben. Zonder een woord van "oh mooi/tof" of zelfs geen "ahja ok". Niets niets niets.
Gelukkig zijn er tantes en nonkels die dubbel zo enthousiast zijn, maar toch, als je eigen ouders er zo tegenop zien, leuk is anders.
Bedankt voor jullie steun alvast :) We blijven er het beste van maken. ;)
|
|
Evy
20-7-2013
|
11-4-2013 23:51:16
Hier ook zo'n crisis moment gehad vorige maand maar dan met zus en broer en neef en nonkel die in ruzie zijn, kheb er ook nachten niet van geslapen en genoeg tranen voor gelaten. Nu een maand verder is het ook van trek jullie plan, dit is onze trouw en onze dag, heb iedereen zeer duidelijk gemaakt dat die dag onze dag is en dat iedereen voor die ene dag alles maar opzij moeten zetten (lekker egoïstisch maar dat recht heb ik!) een goeie tip, zet alles voor een dag of 2 van je af, doe iets leuk samen, een etentje, saunatje, of cinematje, of gezellig thuis een filmpje bekijken en herinner je zelf dat al het gedoe van een ander onderaan jullie lijstje staat. Want jullie zijn het belangrijkste op dit moment!
en probeer toch zoveel mogelijk te genieten van jullie voorbereidingen (nu een maand later kan ik dit ook terug doen ;-) )
Dikke troostende knuffel!
|
|
Brigitte
|
11-4-2013 23:53:23
Maar Lies toch ,
Probeer het je niet te veel aan te trekken , je ziet dat de mensen heel egoistisch kunnen reageren als ook jalousie is in deze maatschappij een zwaar probleem Ze zijn zwaar gefrustreerd en willen hun frustraties op jullie uitwerken . schenk er gewoon geen aandacht aan want dat is alleen maar negatieve energie . Gebruik al het positieve enkel voor jullie beiden en de mensen die niet willen komen , weten niet wat ze missen probeer toch nog zo veel mogelijk te genieten van jullie voorbereidingen en doe alles zoals jullie het wensen , het is jullie huwelijk
|
|
Véronique
25-5-2013
|
12-4-2013 1:52:08
Ik ken het ambetante gevoel...
Bij ons zijn er ook ne nonkel en een tante onlangs gescheiden. Op zich kwamen ze nog overeen, maar nu heeft de nonkel een jongere vriendin...
Ons tante heeft gevraagd om indien mogelijk haar zo ver mogelijk van de dame in kwestie te plaatsen, dat begrijpen we wel natuurlijk en dat is ook geen probleem. Dat valt nog mee. Maar dan een ander probleem.
Langs men mama haar kant zijn er een hele tijd lang (ettelijke jaren) problemen geweest men haar broer, mijn nonkel dus. Nu zijn die problemen volledig van de baan, alle plooien zijn gladgestreken en we hebben terug een heel goede band. Het probleem daarbij is echter dan zijn oudste zoon (die in Luxemburg woont) tegen zijn kinderen gezegd heeft dat zen vader overleden is. Waar haal je lef vraag ik me dan af. Ik moet al 2 jaar verder zonder men papa en wil alle dagen dat hij hier nog was. Maar soit, zowel nonkel als neef zijn uitgenodigd. Ik hoop maar dat deze normaal kunnen doen en dat er geen ruzie komt
Wij hebben op voorhand gezegd dat de eerst die ruzie maakt, familie of vriend of wat dan ook onmiddellijk aan de deur wordt gezet. Dus we zullen wel zien zeker...
|
|
Tineke
11-5-2013
|
12-4-2013 8:55:49
Lies, laat het vooral niet aan jullie hart komen! Uiteindelijk zullen ze er die dag toch staan, dat zal je wel zien! En dat zijn inderdaad heel kinderachtige streken die ze met jullie uithalen. Ik zou het hen gewoon eens zeggen, hoor! Geniet vooral van jullie voorbereidingen en laat de rest zijn eigen problemen oplossen, want ze hebben duidelijk zelf heel wat issues op te lossen :)
|
|
Sandra
7-9-2012
|
12-4-2013 9:33:58
Amai Lies, die laatste sms is er los OVER!!! Trek het je niet te veel aan, zo'n mensen ben je liever kwijt dan rijk op je mooiste dag! En gescheiden ouders of schoonouders...dat maken hier veel bruidjes mee! Wij trouwden enkel voor de wet en ik had op op voorhand de burgerlijke stand echt goed ingelicht dat de ouders van mijn hubbie gescheiden waren en die absoluut niet naast elkaar konden zitten...de dag zelf: stoelen te weinig, een getuige vergeten...stoelendans en een schoonmoeder die daar zoals een klein kind stond: NEE, ik wil er NIET naast zitten!! Gelukkig heb ik dit allemaal achteraf gehoord en heb ik hier niks van gemerkt...:-)!
Maar je kan toch beter alles zo goed mogelijk voorbereiden dat ze weinig 'last' van elkaar hebben...en als ze volwassen zijn, zullen ze zich wel gedragen é!!!
Succes nog en trek het je allemaal niet te veel aan ;-)!
groetjes Sandra
|
|
Ann
24-1-2014
|
12-4-2013 9:53:40
amai seg! Als ik dat lees komen mij haren toch ook omhoog zenne!
Probeer je er over te zetten en te genieten van JULLIE dag!!! dikke knuf!x
|
|
Trouwfuif.com
|
12-4-2013 12:22:31
Jammer, zo'n ingesteldheid. Daarentegen: degenen die wél komen, zijn degenen die het jullie van harte wensen. Op die manier zal het een leuk feest worden.
Geniet ervan; het huwelijk is iets dat jullie zelf beslissen. Je kiest zelf of je iets positief of negatief benadert.
Groeten, Thierry
|
|
Bruidje2013
25-5-2013
|
12-4-2013 13:25:41
:-O Bij deze: ik ga niet meer klagen, want wat ik hier lees is er echt wel los over.
|
|
Lies
29-6-2013
|
15-4-2013 19:30:35
Hoi,
mijn ma is ondertussen al wat bijgedraaid, maar enkel omdat een tante haar duidelijk heeft gemaakt dat het niet om haar draait die dag. Die nonkel heeft afgezegd, dus mijn ma is in haar nopjes natuurlijk. Ik haat het dat ze weer haar gelijk krijgt.
Ondertussen heeft mijn opa enorme last van galstenen waardoor hij moet kiezen voor ofwel een operatie ofwel zware pijnstillers. Dus hij zal wellicht ook niet aanwezig zijn op mijn trouwdag :(
En de procedure om de geboorte-akte te veranderen kan 1 tot 4 maanden duren. Ze raadden ons aan om een brief naar de procureur des konings te schrijven, dus dat hebben we gedaan in de hoop dat we dan in aanmerking komen voor een spoedprocedure. Ik hoop dus echt dat dit in orde komt, of we mogen effectief de trouwdatum verplaatsen.
Groetjes, Lies
|
|
krista
9-8-2013
|
16-4-2013 6:30:33
Allez vooruit, een klein deeltje heeft z'n eigen opgeklaard .. Jammer van je nonkel en opa, maar geloof me lies, ik heb ook last van mijn gal gehad en die crisissen zijn echt niet om te lachen. Ik ben toen met n spoedoperatie geopereerd.. mijne gal is weggenomen maar in de tijd voor die spoedoperatie heb ik met momenten over de grond gekropen van de pijn. Dus neem het die man niet kwalijk als hij het niet kan uitstellen... Wat die procedure betreft ik duim met jullie mee!!! Mss loopt dit wel van een leien dakje. Veel succes, Groetjes, Krista
|
|
Lies
29-6-2013
|
16-4-2013 19:39:52
Hey Krista,
Zou het mijn opa zeker niet kwalijk nemen, hoor. Zou het gewoon jammer vinden aangezien ik het zo belangrijk vindt dat mijn grootouders dit nog kunnen meemaken. Probleem is dat hij niet geopereerd kan worden aangezien hij volgens de dokter de operatie niet zal overleven of als een plantje eruit zal komen... Dus daar zit ik wel meer mee in natuurlijk. Hij moet nu kiezen wat hij doet, operatie riskeren of verderleven op pijnstillers.
We hebben ondertussen al met de procureur des konings gebeld en die zou een extra inspanning doen, dus het zou snel opgelost moeten zijn. :)
|
|
krista
9-8-2013
|
17-4-2013 5:29:00
Allez, dat ziet er toch ook weeral goed uit, zal wel in orde komen. Ik hoop dat je opa goede pijnstillers krijgt en er zo mee kan leven. Dan kan hij mss toch op jullie huwelijk zijn.. Het leven is soms toch niet eerlijk he :-s. Groetjes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|