Nu Online
Momenteel zijn er 422 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

pff

12-4-2013 9:20:38
Pfff, efkes hier mijn hart luchten... Soms heb ik er echt geen zin meer in, in die trouw!
Ik heb enkel nog maar onze uitnodigingen naar mijn vrienden gestuurd, maar er zijn al pak afzeggingen... :(

Ik heb het hier echt moeilijk mee. Er zei onlangs iemand op het forum, dat je door belangrijke gebeurtenissen hier echt wel je vrienden leert door kennen... Maar vind dit dan zo erg, naar ons toe! Dat ze het zelf de moeite niet vinden om onze dag bij te wonen.

Wij hebben vriendin en die wist al meer dan een jaar dat we gingen trouwen, en toch boekt ze haar reis tijdens onze trouw! En ander bevriend koppel, die het ook al lang heel lang wist, gaat liever naar Werchter, dan naar onze trouw (maar ze hebben wel gezegd dat we zeker uitnodiging moeten opsturen, want dat ze dan een gepast cadeau zullen geven). Ik vind dit echt erg! Want als zij iets organiseren, zijn wij er altijd bij! Maar als wij nu eens iets organiseren, komen ze zelfs niet af! En dan heb ik nog een neef, en een vriendin die naar een andere trouw gaan. Terwijl onze trouw al veel vroeger vastlag! En mijn broer trouwt in mei. En mijn neef gaat wel naar mijn broer zijn trouw, maar niet naar de onze. Daar heb ik het ook moeilijk mee...

Mijn vriend zou wel hetzelfde gedaan hebben in hun plaats. Hij relativeert dat allemaal :-) Hij zegt dat, het is maar een trouw eh. Voor hen is dit een dag als een ander en ik zou daar Werchter of een reis ook niet voor laten. Ik zou het daar wel voor laten... Maar nu ik dit weet, zal ik er inderdaad ook rekening mee houden hoor!

Andere vriendin kan ook niet komen, want ze moet werken die dag. Ze wist het ook al jaar op voorhand. Als je dat weet, probeer je te wisselen. Maar dat heeft ze zelfs niet gedaan. Dus ja, dan weet je idd ook genoeg...

Vandaag post ik de rest van de uitnodigingen. En ik denk dat ik nog veel afzeggingen ga mogen verwachten... Dan heb ik zo het gevoel, zijn wij maar zo belangrijk in jullie leven? Alli, ik zou er alles voor doen om een trouwfeest van vrienden te kunnen mee maken, maar zij blijkbaar niet...

Nathalie
6-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 1222

Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik12-4-2013 9:39:23

Nathalie, trek je het zo hard niet aan! Je leert hier een enorme les uit! Ik heb zo mijn conclusie moeten trekken uit mijn vrijgezellen, ook daar zag ik wie mijn vriendinnen zijn en wie niet... Erg om het te zeggen, maar het is zo. Ik heb het eergisteren ook nog gezegd tegen mijn schoonmama: wij zijn veel te goed voor deze wereld. Ik heb ook alles over voor mijn vriendinnen en ik wil overal zijn voor hen als ze iets te vieren hebben of zelfs als ze verdrietig zijn. MAAR het kan niet van één kant blijven komen!

Je zal het vieren met die mensen die wel aanwezig willen zijn en dat moet je koesteren! Stop niet te veel energie in mensen die het niet waard zijn en desnoods moet je het hen maar eens zeggen als het je zo dwars zit. Dat gaat je ook opluchten!

Kop op, meid! Het is JULLIE dag!!

Els
3-5-2013
 Meld misbruik12-4-2013 9:47:52

Bij mij ook zo. Mijn getuige ging een vrijgezelle regelen. Nog 3 weken te gaan en er ligt nog geen datum vast, t zal er niet meer van komen, denk ik! En voor de trouw zijn er bij mij nog veel die niks laten weten hebben, mijn vriend zegt dat ik ze allemaal eens moet bellen. Maar op de uitnodigingen staat toch op dat ze zelf moeten verwittigen. Dat is toch ni te veel gevraagt hé! Hebben wij als bruiden niet genoeg te regelen????

Marieke
18-5-2013
 Meld misbruik12-4-2013 9:53:58

Dat is inderdaad niet leuk.

Ik krijg vooral reacties van mensen die het erg vinden dat ze pas vanaf het dessert mogen komen.
Ik ben daar echt niet mee gediend.
Als ze zo doen hoeven ze er van mij ook echt niet bij te zijn.
De mensen die 't dichtste bij ons staan (allerbeste vrienden, gezin) zijn er. En van de andere 150 heb ik me voorgenomen niet wakker te liggen als er commentaar komt.
Ik zie mijn familie en vrienden graag maar sommigen zijn echt gewoon arrogant.
Het is vooral hun probleem en niet het mijne :)
Het is jouw dag! Zorg jij maar dat je er van geniet.
En mensen die geen moeite doen zijn echt jouw vriendschap niet waard.
Kop op he...
Dikke knuffel

Els
3-5-2013
 Meld misbruik12-4-2013 9:58:21

daarom hebben wij beslist om met de naast vrienden en familie ergens anders in de loop van de nm. te gaan eten. Dan kon s avonds iedereen komen voor een klein hapje en een drankje.

Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik12-4-2013 10:13:03

Toch ongelooflijk, in plaats van dat mensen blij zijn dat ze bij onze dag MOGEN zijn überhaupt :-)
Je kan nooit goed voor iedereen doen... Ben eens benieuwd welke commentaren wij te horen gaan krijgen eens de uitnodigingen verstuurd zijn, maar zoals hier reeds gezegd is: langs je neerleggen en vooral zien wie er wèl is en wie wèl de moeite doet voor je of wie er ècht spijt heeft dat hij/zij er niet bij kan zijn! 't is een goed evaluatiemoment, bekijk het zo ;-)

Sara
15-6-2013
 Meld misbruik12-4-2013 10:30:47

trek het je niet te veel aan, je kan nooit voor iedereen goed doen! bij ons kwam er vooral veel commentaar in de trend van "dat is midden in de examens"... alsof je 's avonds nog leert! ze mogen eerlijk gezegd blij zijn dat je ze wilt uitnodigen!
en in nood kent mn zn vrienden zegt men hé;-) ik dacht dat mijn zogezegde beste vriendin naar mijn vrijgezellen kwam maar nee, blijkbaar is het feestje van het werk van haar vriend belangrijker.. zo zie je maar, iedereen heeft zo van die probleempjes;-) het is de dag van jou en je vriend en geniet er maar dubbel en dik van!! en diegene die er niet bij zullen zijn hebben pech, want zij missen one hell of a party!!:-p

Charmy
25-5-2013
 Meld misbruik12-4-2013 10:42:38

ach ik ben blij dat ik niet de enige ben met een hoop zever over die uitnodigingen....
ik heb op het werk 20 directe collegas (dus X2 = 40 ) . dit vond ik net iets teveel op een gewenst gasten aantal van 120.... Dus heb wa zitten selecteren op basis van de mensen dat ik de beste band en relatie mee heb ... van de 20 zit ik nu op 8 met partner dus 16...
op totaal van 138 gevraagden... (tot nu toe slechts 1 afzegging in totaal dus ik ga teveel mensen hebben ! )
Maar amaai dat is al wat geweest op het werk... nu ze weten dat ik niet iedereen vraag! pffff had gisteren ook weer zin om niet te trouwen gewoon voor al die zever te vermijden!

Idd het is ONZE dag en wij beslissen toch??? en dat wil niet zeggen dat ik de mensen die ik niet vraag niet kan luchten of zo... Ik kan nie iedereen vragen ! das al

Zucht

Fairytale
8-6-2013
 Meld misbruik12-4-2013 10:54:36

Bij ons komt het ook traag op gang ze hebben nog een maand tijd en hebben de uitnodiging nu zeker een dikke week geleden ontvangen. Wel reacties zoals mooi... maar graag willen we ook wel ergens weten of ze komen of niet...

wie niet komt dikke pech zeker, maar daar zal ik dan ook men conclusies uit trekken ;-), hoe zou je zelf zijn.

gr.

Nathalie
6-7-2013
 Meld misbruik12-4-2013 10:55:57

Ik vind het gewoon jammer, dat mensen waarvan je denkt dat ze vrienden zijn, en je nu daar toch over begint te twijfelen.... het niet de moeite vinden om die dag bij te wonen.
Ik heb het daar echt moeilijk mee, want ik ben echt een emotionele :-) En dan begin ik te denken.... Zijn dit wel vrienden? Maar als ik mijn vriend hoor, hij zou ook voor die reis of voor werchter gekozen hebben.
Maar van mijn neef, ik heb maar 1 neef en 2 nichten (zeer kleine familie) en die doet dan ook al de moeite niet om te komen. Hij komt wel naar de trouwmis. Mja...

Ga mij er moeten over zetten denk ik, en vieren met de mensen die het wel waard zijn. En zoals jij zegt, Sara, ze zullen een vet feestje gemist hebben :-) Maar pech voor hen! Het is onze dag en we maken er een schitterende dag van!
Ik zal ook zelf mijn foto-album maken, en dan gaan ze er uiteraard niet in staan eh, want ze zullen er niet geweest zijn. Maar mensen die ik belangrijk vind, ga ik er uiteraard dubbel en dik inzetten :-)

Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik12-4-2013 11:18:31

That's the spirit! :)

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik12-4-2013 11:27:41

Het is heel cru wat ik nu ga zeggen maar er zijn weinig mensen met ECHTE vrienden en daarom hebben wij gekozen voor een klein intiem feest met ongeveer 60 personen. Wij trouwen eerst onder ons 4 in het buitenland STIEKEM en 2 maanden later geven wij ons feest voor die 60 personen zijnde familie en ECHTE vrienden.

Wij hebben onze vrienden leren kennen toen ons 2de kindje een beperking bleek te hebben, en hebben de eerste 2 jaar van zijn leven weinig steun en interesse gekregen van heel veel mensen waarvan we dachten dat ze nauw aan ons hart lagen. Ze wisten zogezegd niet goed wat zeggen was het excuus !

Hoe meer je meemaakt en hoe ouder je wordt, hoe meer je voor jezelf gaat kiezen. Dus probeer het je niet aan te trekken.

Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik12-4-2013 12:19:09

Oh Natalie, ook wel een bummer dat je broer een maand eerder trouwt
Bij ons zeggen ook veel neven en nichten af. Van de vrienden momenteel nog niemand. *hout vasthouden* (die waar ik een tijdje geleden een topic voor opende => moest naar kinderoptreden komt later)
Maar ik zou het me wel aantrekken en ook echt niet leuk vinden. Dus ik snap het volledig! Lesson learned zeker...

Nathalie
6-7-2013
 Meld misbruik12-4-2013 12:27:17

Ja, mijn broer trouwt 8 weken voor ons...
En waren jaar later dan ons verloofd... Dus ze hebben ons zo wat voorbijgestoken...
Mja, heb het al langs mij kunnen zetten..

Schoonzus deed wel moeilijk over kleedjes... Mijn zus en ik hadden kleedje gekocht, maar was niet goed genoeg! Dan maar ander kleedje gekocht en die is - gelukkig - wel goedgekeurd! Maar, mevrouw heeft wel nog altijd geen kleedje voor onze trouw... Maar heb het ook van mij afgezet ze. Ik kijk er niet meer achter, zij moet maar afsteken van de rest :D

Brigitte

Meld misbruik12-4-2013 12:44:06

lieve meid ,

het is echt normaal dat je er zo mee inzit , want leuk is anders
Maar jij bent goed opgevoed en hebt normen en waarden meegekegen en dat is iets wat veel mensen tegenwoordig niet meer kennen
maar je zal hier wel veel wijzer van worden voor de volgende levensstappen die
jullie gaan nemen .
Nu ben je nog jong , maar je zal zien hoe ouder je wordt hoe minder " echte " vrienden
je zal hebben
Het is eigenlijk erg dat wij in zo'n egoistische maatschappij leven .
Maar de weinige " echte" vrienden die je later overhoud zijn wel vrienden voor het leven .
Trek je er niets van aan , geniet samen van jullie dag , en van de centjes de je uitspaart
van de mensen die niet komen kunnen jullie jezelf verwennen
alvast dikke knuffel

Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik12-4-2013 15:00:01

Oh Nathalie, daar zou ik echt iets van krijgen moest mijn broer mij 'voorbij' steken. Cru om te zeggen maar toch. Mijn broer is anderhalf jaar voor ons getrouwd en mijn verloofde wou me niet eerder als na hun huwelijk te huwelijk vragen, want hij vond dat echt niet kunnen om hun aandacht af te pikken.

Sara
15-6-2013
 Meld misbruik12-4-2013 15:29:51

als het een troost kan zijn: mijn vriend en ik vertelden de familie dat we gingen trouwen, nog geen week na ons zei mn nicht dat ze ook wilden trouwen en twee weken nadien kwam mijn neef af met de boodschap "wij trouwen ook". oorspronkelijk wilden wij in september trouwen, maar toen bleek dat mijn nicht de week voor ons ging trouwen hebben wij dan maar onze datum verzet... *zucht

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik12-4-2013 22:00:42

Ik heb ook al ondervonden dat voor mensen hun zomerverlof heilig is. Sommige mensen vertrekken wel later of komen zelfs even op en af maar velen houden vast aan hun gewoonte om dan te gaan (zonder dwingende reden). Ik heb de indruk dat sommigen dat echt betreuren maar blijkbaar echt vast zitten in hun hokjesdenken. Ik had dat ook niet echt verwacht aangezien ik onze datum al ruim verteld heb. Ben benieuwd wat dat nog gaat geven eens de uitnodigingen weg zijn... Ik ben er ook al wat droevig om geweest maar aprecieer ook des te meer als mensen wel willen komen. op de dag zelf zal ik hen niet missen en geniet ik van wie er wel is!

Els
3-5-2013
 Meld misbruik13-4-2013 8:15:01

Groot gelijk! En diegene die echt wel zouden willen, maar toch om de één of andere rede niet kunnen, zoeken toch een oplossing. Zo heb ik een tante van mijn vader die ECHT niet kan, maar heeft gisteren gebeld om af te spreken zondag na de trouw om ons alsnog te feliciteren en een cadeautje te komen brengen. Geweldig toch! En de rest die echt geen moeite doet, pech dan!

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik13-4-2013 11:00:02

Als het een troost kan zijn, je bent niet de enige. 2 vriendinnen waarvan ik dacht dat ze zeker zouden komen, komen ook niet naar onze trouw, met allebei een flauw excuus, de ene zegt dat ze dat weekend moet werken, dat ze anders te moe gaat zijn op haar werk, de andere zegt dat haar vriend werkend weekend heeft dan, komaan?? Maar idd, dan leer je pas de mensen 'echt' kennen en weet je wat je voor hun betekent.. Erg maar ergens wel de realiteit. Dan steek ik liever mijn tijd nog in mensen die het wel graag doen om onze trouw mee te maken. Mijn vriend relativeert het ook allemaal maar heb het er toch ook moeilijk mee, vrouwen zijn wat gevoeliger zeker in die dingen? ;) amuseer je met de mensen die er wel zijn en steek je tijd niet meer in die mensen..

Nathalie
6-7-2013
 Meld misbruik13-4-2013 11:28:31

@ Silke, ik zou dit ook erg vinden.
Ik werk ook 1 op de 2 weekends. Maar vorig jaar zijn er 2 goede vriendinnen van mij getrouwd, en ik heb gewoon met collega's van weekend gewisseld! Omdat ik echt bij hun dag wou zijn en deze dag samen met hen wou meemaken...

Het is soms toch echt erg eh ... En ook, 1 nachtje is minder slapen, wat is dat op een leven :-)

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik13-4-2013 11:32:28

Ja Nathalie, vind ik ook. Ze weten dat een jaar op voorhand dus tijd genoeg om met een collega te wisselen maar ja niet iedereen denkt zoals ons jammer genoeg.. En dat zijn zelfs vriendinnen die vroeger vaak uitgingen en dan nog gingen werken dus ik vind het echt een zwak excuus maar helaas niets aan te doen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...