Terug naar overzicht
Dat zal je je beklagen.Ik zou dan eerder met touw werken.Of ga naar een printzaak.Die maken dat mooi voor jou
wat Marieke zei dus :-) wasknijpers die losschieten, bladzijden overal... stress.. kan je echt wel missen dan!!
Hoi Eve, ik heb mij in de Makro zo'n speciale nietjesmachine aangekocht voor € 18,50. Daar geraak je moeiteloos mee tot aan het midden van het boekje!Het is een Rexel long reach.Succes ermee!!!
Dag Dames!Bedankt voor de tips! Ik kreeg als stress toen ik het las dus dat is inderdaad dan allicht niet aangewezen he :-)Marieke: nu nog laten nieten... tja, ik ben dus zo een kieken dat dat eerst print en dan maar denkt dat dat nog moet geniet worden ;-)Waar ik ook nog aan dacht: In plaats van echt zo in het midden te nieten (daarvoor dus groot nietjes machine nodig zoals Tineke zegt: Bedankt trouwens :-)), zo aan de kant nieten.. vlak aan de boord.. Dan zie je het nietje wel maar dan zou ik bv in de ava mini-rode strikjes kopen en daarop kleven.. Wat denken jullie?xxx
Je kan het in het hoekje nieten, maar dan is het wel het makkelijkste als het allemaal aparte blaadjes (A5) zijn en niet een A4 geplooid dat dan in de hoek geniet is.Je moet maar eens een paar A4 bladen plooien, en dan het hoekje vastnieten.Dat gaat, hé, maar als je dan moet beginnen bladeren, gaat het toch lastiger gaan, vind ik persoonlijk.Wat vrienden van ons vroeger gedaan hebben (is al ruim 10j geleden en ik weet het nog, vond het echt super origineel) is gewerkt met schroeven en bouten. Klinkt misschien heel stom maar het oogde gewéldig mooi.Dus gaatjes erin gemaakt met een perforator, en dan ipv een lintje, hadden ze in elk gaatje een vijsje gestoken, langs de andere kant een moertje en dan een afwerkingsschroefje (halfrond). Was super mooi.
ik heb koord gekocht in den action, op mat geknipt, en even rond een vlam opgewarmd. Zo kon ik de koord aan mekaar kleven. heel mooi en super goedkoop!
ga naar een copiecenter en laat je boekjes inbinden weet natuurlijk niet hoeveel boekjes jullie gaan hebbenMaar heb onlangs nog een werk voor mijn zoon moeten laten inbinden was el A4formaat n koste 2,5 eurovoor kleine boekjes hebben zij vast nog een veel goedkopere oplossing
Ok bedankt voor de tip Brigitte.Maar ik denk dat ik toch eerst ga proberen een originelere oplossing te zoeken. Eigenlijk vind ik dat idee van katrien ook wel leuk zunne... bouten en vijzen... en het past eigenlijk nog bij de lay out van ons misboekje, dat is ook vrij strak :-)ik ga het eens allemaal uitproberen! Als er nog tips zouden zijn: laat maar komen :-)Man man, wat zou ik toch doen zonder jullie! xxx
Hey Eve,ik heb even extra opgezocht om wat duidelijker te maken wat ik bedoelde.Je neemt dus een vijs met een mooie kop.Dan achteraan het boekje zat eerst een moer:http://www.brico.be/wabs/nl/catalogus/p490674/verzinkte-zeskantmoer.do En dat was dan afgewerkt met een "blinde moer" (wist niet dat dat zo heette..)http://www.brico.be/wabs/nl/catalogus/p490680/blinde-moer-verzinkt.do
Hallo Eve,Het midden van een boekje kan je als volgt nieten met een gewone nietjesmachine: Trek je nietjesmachine open, alsof je het gaat bijvullen. Leg je boekje op een houten plankje (of oude snijplank of zo) en niet door je boekje in de plank. Trek je boekje er terug uit (met een mes onder het nietje en boekje gaat dat vlot) en plooi de nietjes binnenin het boekje met het mes dubbel. Is wat meer werk, maar als je maar een 100-tal boekjes hebt en je er een uurtje aanzet, gaat dat wel vooruit.Succes!
Dames... Jullie zijn echt engeltjes! Ik trakteer jullie bij deze op een virtueel pintje als bedankje :-) Xxxx